Vinterföräldrar 2019/2020

@LionQueen Jag fattar helt känslan! Jag är ju bara i vecka 8 och vi försökte hålla oss likgiltiga så länge det gick. Men för varje vecka så ställer man ju in sig på det lite till... Håller tummarna för er i alla fall :heart
 
Jag har senaste veckan tyckt att mina symtom (molvärken!, ömmande bröst, tröttheten) försvunnit/minskat ganska markant. Nojat lite över det. Fortfarande inget illamående heller. Men igår kväll så ömmade brösten rejält igen och igår natt hade jag molvärk igen. Var även helt galet trött igår. Jag tycker inte det är likt någon trötthet jag känt tidigare, det är ju inte sömn-trötthet riktigt (även om jag ofta somnar) utan mer som att man är helt utmattad i hela kroppen. Inte fysisk trött heller då, men går inte riktigt att beskriva. Blir dessutom helt slut om jag tar tupplurar, det känns helt omöjligt att återhämta sig efteråt. Och även om jag ibland kan piggna till lite om jag tex tar promenad eller träffar en vän, så är jag direkt när jag kommer hem tillbaka till den där förlamande tröttheten... Urk! Våndas lite för jobbveckan som väntar nu. Ska dock gå på lite Friskis-pass och hoppas att det på sikt kan hjälpa tröttheten lite, men känns samtidigt som att den här tröttheten kan var svår att göra nåt åt?

Nu har jag vaknat på natten och har svårt att somna om. Jag känner mig fortfarande dödstrött, men inte sovtrött även om jag gäspar. Suck! Har också sen igår kväll ett lätt illamående, tror jag.

Hur går det för er andra?
 
Jag har senaste veckan tyckt att mina symtom (molvärken!, ömmande bröst, tröttheten) försvunnit/minskat ganska markant. Nojat lite över det. Fortfarande inget illamående heller. Men igår kväll så ömmade brösten rejält igen och igår natt hade jag molvärk igen. Var även helt galet trött igår. Jag tycker inte det är likt någon trötthet jag känt tidigare, det är ju inte sömn-trötthet riktigt (även om jag ofta somnar) utan mer som att man är helt utmattad i hela kroppen. Inte fysisk trött heller då, men går inte riktigt att beskriva. Blir dessutom helt slut om jag tar tupplurar, det känns helt omöjligt att återhämta sig efteråt. Och även om jag ibland kan piggna till lite om jag tex tar promenad eller träffar en vän, så är jag direkt när jag kommer hem tillbaka till den där förlamande tröttheten... Urk! Våndas lite för jobbveckan som väntar nu. Ska dock gå på lite Friskis-pass och hoppas att det på sikt kan hjälpa tröttheten lite, men känns samtidigt som att den här tröttheten kan var svår att göra nåt åt?

Nu har jag vaknat på natten och har svårt att somna om. Jag känner mig fortfarande dödstrött, men inte sovtrött även om jag gäspar. Suck! Har också sen igår kväll ett lätt illamående, tror jag.

Hur går det för er andra?
Tröttheten känns igen, eftermiddagarna på jobbet går på ren vilja emellanåt. Sätter man sig i soffan hemma orkar man knappt komma igång igen. Blir lite piggare av att vara ute och i stallet tycker jag. Men jag sover lite dåligt på nätterna med.
Annars har jag lite känning i ena ljumsken så jag får gå lite lugnare än vanligt, i ridningen känns det dock ok.
I början mådde jag illa en del och var hungrig mest hela tiden men det tycker jag har lugnat sig.
Det jag sörjer mest är att jag inte kan dricka kaffe :down: Det var likadant förra graviditeten men redan på BB var det gott med kaffe igen, så bara 6 månader kvar:p
 
@Mirach Så det är att kaffe inte smakar gott längre som gör att du inte kan dricka? Stackare! Trist att tappa smak för något man egentligen uppskattar mycket... Hur är det nu med tröttheten? Min går lite från dag till dag tycker jag.

Fick dock igår veta att min bästa vän också plussat! På första försöket. Hon ska föda bara 3-4 veckor efter mig. Så knäppt! Det känns jättekul och samtidigt är jag rädd att vi kommer jämföra mycket sinsemellan och att det därför kan bli lite jobbigt. Hoppas det mest blir positivt dock!
 
Jag har förresten börjat må illa senaste veckan. Inte så jag spyr, men finns typ ett mer eller mindre lätt illamående närvarande mest hela tiden. Lite mer på em/kvällar tycker jag nog. Fortsätter vara ledsen och låg också. Längtar tills jag mår bättre, rent psykiskt.
 
@Mirach Så det är att kaffe inte smakar gott längre som gör att du inte kan dricka? Stackare! Trist att tappa smak för något man egentligen uppskattar mycket... Hur är det nu med tröttheten? Min går lite från dag till dag tycker jag.

Fick dock igår veta att min bästa vän också plussat! På första försöket. Hon ska föda bara 3-4 veckor efter mig. Så knäppt! Det känns jättekul och samtidigt är jag rädd att vi kommer jämföra mycket sinsemellan och att det därför kan bli lite jobbigt. Hoppas det mest blir positivt dock!
Ja kaffe smakar inte alls gott nu :yuck:
Den värsta tröttheten har gett med sig nu tycker jag. Kan fortfarande känna mig lite seg på eftermiddagarna men inte samma förlamande trötthet som innan.
Illamåendet har släppt med. Jag har inte kräkts något men tidigare mådde jag lite småilla mest hela tiden om jag inte åt på något.
Jag har gått in i vecka 15 och nu börjar magen synas lite mer :)
Vi är tre stycken på jobbet som ska ha barn nästan samtidigt och jag tycker det är jättebra att vara några stycken i ”samma sits”. De kan man tjata om gravidsymptom och bebisar med utan trötta ut varandra. Så jag hade bara sett det som positivt om bästa vännen var gravid samtidigt.
Hoppas du mår bättre snart @cherie :heart, jag var också ganska låg emellanåt första graviditeten men jag tycker det är bättre hittills den här gången.
 
@Mirach Vad skönt att det känns bättre nu! Det är väl omkring de veckorna du är nu som det brukar bli lite lugnare med diverse symtom?

Jag tror förresten att jag börjat få foglossning redan, tyvärr. Har haft ont i svanken flera kvällar i rad nu, ibland värk i skinkorna typ. Särskilt efter intensiva dagar (typ igår möhippa). Det värsta är att vi bor tre trappor utan hiss... Suck! Jag hoppas det inte kommer bli för besvärligt. Kan man fortsätta köra vanliga jympapass på Friskis tro?
 
Jag kommer göra er sällskap här om allting ser bra ut på vårt tidiga ultraljud 19/6.
Efter tre års försök är det svårt att greppa att det gick på första försöket med ivf, vi vågar nog inte riktigt fira förrän vi ser att det finns något som tickar därinne.

Eventuellt kanske jag vågar mig på att använda mitt vanliga konto också..

Grattis till er andra så länge!
 
@Mirach Vad skönt att det känns bättre nu! Det är väl omkring de veckorna du är nu som det brukar bli lite lugnare med diverse symtom?

Jag tror förresten att jag börjat få foglossning redan, tyvärr. Har haft ont i svanken flera kvällar i rad nu, ibland värk i skinkorna typ. Särskilt efter intensiva dagar (typ igår möhippa). Det värsta är att vi bor tre trappor utan hiss... Suck! Jag hoppas det inte kommer bli för besvärligt. Kan man fortsätta köra vanliga jympapass på Friskis tro?
Ja andra trimestern brukar man ofta må lite bättre. Innan man blir stor och tung :p
Jag har också lite känningar i fogarna i vänster ljumske bak mot skinkan. Jag gör fortfarande allt som jag brukar men kanske i lite lugnare tempo. Tror det är nyttigt att träna men man får anpassa lite efter vad man klarar av. Man ska ju självklart inte göra något som gör ont. Jag hade känningar i fogarna förra graviditeten med och då tyckte jag det var värst att gå och gå i trappor, rida gick mycket bättre ;)
 
Det verkar väldigt skralt med oss vinterföräldrar det här året? Eller så kanske inte alla hoppar in lika tidigt i en sån här tråd som jag gör ;)
 
Ja det är skralt med gravida här. På jobbet är vi just nu tre stycken som är gravida och alla har BF i början på december :p
Men förhoppningsvis dyker det upp några fler här snart. Ska man ha i slutet på januari eller i februari så är det ju tidigt än.
 
Gick in i vecka 11 idag. Tyckte jag hade några dagar förra veckan när jag mådde bättre rent psykiskt och var mer mitt spralliga, glada jag. Men nu tillbaka till samma låga, trötta och ledsna läge. Har också senaste veckan börjat bli galet lättirriterad, mer än vanligt (är ganska reaktiv annars också). Idag på jobbet fick jag lämna rummet efter att datorn strulade, jag var så arg att jag slog musen i skrivbordet och smällde dörren rejält när jag gick. Ställde mig sen ute i korridoren och andades lite 🙈

Jag saknar mitt gamla jag så himla mycket. Jag vet att det ofta kan vara såhär i första trimestern, men jag tänker ändå att jag typ alltid kommer vara såhär nu :(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 390
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 002
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 955

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp