Har ju jobbat lite korta pass här och där sen förra månaden, inte många alls egentligen. Och tanken är ju att jobba i sommar så sambon får vara föräldraledig.
Nu jobbar jag lör-tis 4h/dag och känner att jag får så mycket energi av att bara komma hemifrån såhär ibland och göra nåt annat än bebis relaterat, få använda hjärnan lite
Dessa pass är dessutom utomhus i fina vädret, så det ger verkligen massor att få vara ute också!
Känns som jag inte vågar vara ute för mycket numera med lillan, pga solen och värmen liksom. Tycker det är så svårt att skydda i vagnen och så blir det varmt, dessutom verkar hon tröttna nästan jämt på att ligga ner i vagnen nu. Jag vill ju gärna vara ute men tycker det blir bökigt och hon blir varm och ledsnar fort.
Igår var vi iväg och handla lite inför dopet med mormor och det blev alldeles för varmt i bilen för lillan, hon var genomsvettig och skrek hela vägen hem, kände mig hemsk som utsatte henne för det, onödigt egentligen men det kändes inte alls bra i mammahjärtat. Men vill ju inte bli bunden hemma och inomhus hela dagarna..
I veckan lämnade jag in cykeln för lagning och då bar jag lillan i selen fram och tillbaka, hade paraply för att skydda från solen och det funkade faktiskt bra, får kanske börja göra så mer istället. Dock blir ju selen också varm men hon verkar inte besväras av det lika mycket längre.
Jösses vad långt det här blev nu.. tänkte bara skriva första raderna ju