Vinterföräldrar -18/19

Jag berättade för "alla" så fort jag plussat i vecka 6. Så alla gör olika 😁 Helt okej att berätta tidigt! Det kan ju bli missfall eller gå fel även på annat sätt även efter vecka 12!

Skönt att vi är fler :D Jag är ju bara i vecka 5 än så länge så mycket kan hända. Men det kan lika gärna gå vägen :)
 
Tänk om man kunde sluta vara så jäkla överkänslig hela tiden, men nej. Går fasen knappt att ha ett vanligt jäkla samtal utan att börja böla för allting. Jag är så trött på det! Skjut mig.
 
Tänk om man kunde sluta vara så jäkla överkänslig hela tiden, men nej. Går fasen knappt att ha ett vanligt jäkla samtal utan att börja böla för allting. Jag är så trött på det! Skjut mig.

För någon vecka sen var jag likadan men nu är jag så himla arg istället! Blir förbannad för minsta lilla. Känt att jag nästan vill döda folk för saker de gör eller säger. Varit nära att söga upp kontakten med kompisar pga småsaker.
 
Alltså mina bröst är så fruktansvärt ömma :crazy: I natt fick jag ligga på rygg hela natten för så fort jag vände mig på sidan och brösten fick lite "hängtid" (:rofl:) så gjorde det jätteont...

Ska man behöva börja sova med bh på natten? O_o Redan i vecka 5-6? Jag ska i alla fall gå och shoppa några fler mjuka bygellösa för just nu känns det inte speciellt lockande med mina vanliga (som dessutom är lite i minsta laget).
 
Alltså mina bröst är så fruktansvärt ömma :crazy: I natt fick jag ligga på rygg hela natten för så fort jag vände mig på sidan och brösten fick lite "hängtid" (:rofl:) så gjorde det jätteont...

Ska man behöva börja sova med bh på natten? O_o Redan i ve:pcka 5-6? Jag ska i alla fall gå och shoppa några fler mjuka bygellösa för just nu känns det inte speciellt lockande med mina vanliga (som dessutom är lite i minsta laget).
Åh känner igen mig så väl! Det känns som när jag ammade och brösten blev lite för fulla och mjölkstinna :p Minns inte att de var så ömma sist men det kanske de var.

KUB i morrn :nailbiting:
 
Alltså mina bröst är så fruktansvärt ömma :crazy: I natt fick jag ligga på rygg hela natten för så fort jag vände mig på sidan och brösten fick lite "hängtid" (:rofl:) så gjorde det jätteont...

Ska man behöva börja sova med bh på natten? O_o Redan i vecka 5-6? Jag ska i alla fall gå och shoppa några fler mjuka bygellösa för just nu känns det inte speciellt lockande med mina vanliga (som dessutom är lite i minsta laget).

Förra graviditeten började mina ömma och växa redan i v. 5-6 men nu nada. Så skönt!
 
Ska man behöva börja sova med bh på natten? O_o Redan i vecka 5-6? Jag ska i alla fall gå och shoppa några fler mjuka bygellösa för just nu känns det inte speciellt lockande med mina vanliga (som dessutom är lite i minsta laget).

Jag hör till hösttråden men ja, jag sover i en urtvättad sportbh på nätterna. Skulle aldrig klara mig annars :meh:;) Mina bröst blev stora nästan direkt när jag plussade.... Använder även amnings-bherna (med byglar) som jag köpte till första barnet nu.
 
Igår kväll när jag skulle sova fick jag för mig att jag kände ett sprattel i magen. Troligtvis inbillning, bara v 13 nu. Dottern kände jag första gången i v 15 :love:
Även om man kan känna tidigare gång nr 2 så har jag förstått att livmodern oftast växer fast i ärret och ligger i framvägg och att det då blir svårare att känna fosterrörelser?
 
Igår kväll när jag skulle sova fick jag för mig att jag kände ett sprattel i magen. Troligtvis inbillning, bara v 13 nu. Dottern kände jag första gången i v 15 :love:
Även om man kan känna tidigare gång nr 2 så har jag förstått att livmodern oftast växer fast i ärret och ligger i framvägg och att det då blir svårare att känna fosterrörelser?
Livmodern växer nog inte fast utan du tänker nog på att ägget eller moderkakan växer fast i ärret?
Jag blev snittad förra gången (och blir det denna gången med) jag kände rörelser från v14-15, är i v21 nu. Varken ägg eller moderkaka har fastnat i ärret på mej, men det va svårt att se ordentligt på kub-ultraljudet eftersom ärret skuggade.
 
Livmodern växer nog inte fast utan du tänker nog på att ägget eller moderkakan växer fast i ärret?
Jag blev snittad förra gången (och blir det denna gången med) jag kände rörelser från v14-15, är i v21 nu. Varken ägg eller moderkaka har fastnat i ärret på mej, men det va svårt att se ordentligt på kub-ultraljudet eftersom ärret skuggade.
Haha, trött :D
Menade givetvis moderkakan :)
 
Nu har jag bokat tid för inskrivning :nailbiting: Känns lite surrealistiskt. Jag fick välja själv om jag ville gå på hälsosamtal men det kändes lite overkill, dessutom har jag svårt att komma ifrån jobbet. Jag mår bra och har inga problem att hitta information så vi bestämde att vi kör inskrivning direkt :)

Men, en fråga. Enligt mina (appens) beräkningar kommer jag vara i vecka 11 då, men barnmorskan sa att det kommer vara i vecka 9. Räknar dom på ett annat sätt?
 
Nu har jag bokat tid för inskrivning :nailbiting: Känns lite surrealistiskt. Jag fick välja själv om jag ville gå på hälsosamtal men det kändes lite overkill, dessutom har jag svårt att komma ifrån jobbet. Jag mår bra och har inga problem att hitta information så vi bestämde att vi kör inskrivning direkt :)

Men, en fråga. Enligt mina (appens) beräkningar kommer jag vara i vecka 11 då, men barnmorskan sa att det kommer vara i vecka 9. Räknar dom på ett annat sätt?
De räknar fullgångna veckor. Så om du tex är i v 13 (12+3) så kommer de säga v 12.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 642
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 996
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 842
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp