Vinterföräldrar -18/19

Äntligen börjar illamåendet ge med sig! Lagom till att jag gick upp från 80 till 100 procent på jobbet så passar ju bra!
Vecka 12 nu och var på inskrivning igår. Hade tömda järndepåer vilket förklarar den omänskliga tröttheten. Även väldigt lågt blodtryck varför jag får yrsel och svimmar.

På tal om andfåddhet någon skrev om så blir jag så flåsig nu när jag rider att jag får ta små pauser var 5 minut nästan 🙈😩
 
Jag mår mer illa igen, tror jag kommit ur fas med mat och sömn, som om jag glömmer hur mycket man faktiskt behöver av de bägge :yuck: Och maken ska bort massor de närmaste två veckorna och jag bara tittar på allt som behöver göras hemma. Blä. Längtar efter semester.
 
Går in i vecka 7 idag. Sakta men säkert segar sig tiden fram... Jag är så vansinnigt trött! Vill bara vara hemma och sova. Känner mig ledsen och som att jag måste bestiga ett berg varje dag jag ska åka till jobbet. Blääää.... också lite jobbigt att inte kunna berätta varför jag är så håglös och omotiverad på jobbet.

Har i stort sett sluppit illamående tack och lov, några enstaka dagar bara som jag haft lite kväljande känsla. Igår kväll fick jag däremot yrsel i samband med ett väldigt lugnt träningspass. Känns som att kroppen skriker ”vila nu då ditt pucko!” :rofl:
 
Och här är det vecka 14 och jag börjar äntligen må bättre! Haft 3 bra dagar nu med bara lite illamående! :up: Dessutom lite piggare på kvällarna, orkade till och med fixa lite i trädgården igår kväll. Hoppas hoppas hoppas att det får hålla i sig nu!

Hur mår ni andra? Hur ligger ni till? Vecka, närmast på agendan?
 
Är i v.15 och har *pepparpeppar* kommit förbi illamåendeperioden:up:. Innan kräktes jag ca 2dagar i veckan så inget extremt, men illamåendet låg liksom på lur hela tiden och tog på krafterna och energin.
 
Och här är det vecka 14 och jag börjar äntligen må bättre! Haft 3 bra dagar nu med bara lite illamående! :up: Dessutom lite piggare på kvällarna, orkade till och med fixa lite i trädgården igår kväll. Hoppas hoppas hoppas att det får hålla i sig nu!

Hur mår ni andra? Hur ligger ni till? Vecka, närmast på agendan?

Vecka 13 började idag och mår inte illa dygnet runt längre men fortfarande varje dag. Tröttheten och yrseln närapå outhärdlig
 
Är i v.15 och har *pepparpeppar* kommit förbi illamåendeperioden:up:. Innan kräktes jag ca 2dagar i veckan så inget extremt, men illamåendet låg liksom på lur hela tiden och tog på krafterna och energin.
Ja det tar otroligt mycket på krafterna med illamående :yuck:
 
Någon utav er som har häst/rider regelbundet? Vad har ni för ridbyxor?

Jag har övergett mina vanliga ridbyxor och införskaffade ett par ridleggings som har fungerat bra, men jag känner att resåren börjar spänna emot lite obehagligt på magen:cautious:
 
Någon utav er som har häst/rider regelbundet? Vad har ni för ridbyxor?

Jag har övergett mina vanliga ridbyxor och införskaffade ett par ridleggings som har fungerat bra, men jag känner att resåren börjar spänna emot lite obehagligt på magen:cautious:

Jag rider varje dag! Använder ridleggings med låg midja som jag faktiskt kunde ha hela förra graviditeten enda fram till bf 😃
Resåren hamnar liksom under magen och de är mkt stretch så trots enorm mage i slutet fungerade de in i de sista 😊
 
Jag rider varje dag! Använder ridleggings med låg midja som jag faktiskt kunde ha hela förra graviditeten enda fram till bf 😃
Resåren hamnar liksom under magen och de är mkt stretch så trots enorm mage i slutet fungerade de in i de sista 😊
Ah, smidigt!
Mina har väldigt bred resårkant och den stör mig. Antingen får jag dra upp den högt eller ha under magen sas.. Var har du köpt dina?
 
Ah, smidigt!
Mina har väldigt bred resårkant och den stör mig. Antingen får jag dra upp den högt eller ha under magen sas.. Var har du köpt dina?

Köpte för flera år sen på starrider.se men tror inte den sidan finns längre 🙈 men vet att jag sätt likadana leggings men som nu heter starlight istället så gissar att de tagit över märket kanske. Googla på starlight ridleggings😊
 
16 har jag inskrivning hos BM :)
Har klarat mig oförskämt bra från illamående den här gången, känner av det ibland men det går över fort igen
 
Är i v 14 nu (tror jag). Mår bra nu! Trött såklart och täppt i näsan men annars bra.

@Reville jag har häst och rider några dagar i veckan. Har mina vanliga ridbyxor än, några helt skinnskodda jodphursbrallor. Hade dem hela förra graviditeten också men fick ha en liten snodd i slutet. Red till v. 36 då så jag hoppas jag kommer kunna ha dem hela vägen den här gången också.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 676
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
118 018
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 876
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp