Oki, får kolla på det.Man måste nog teckna separat tror jag.
Vi tog via folksam.
Fanns nåt erbjudande i gravidappen om en gratisförsäkring hos Trygg Hansa, kan den vara något tro?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oki, får kolla på det.Man måste nog teckna separat tror jag.
Vi tog via folksam.
Ingen egen erfarenhet men läst att många varit nöjda med den. Gratis ger ju dock inte samma ersättningar om nåt händer, man får läsa och jämföra.Oki, får kolla på det.
Fanns nåt erbjudande i gravidappen om en gratisförsäkring hos Trygg Hansa, kan den vara något tro?
Oki, vi får fundera och jämföra liteIngen egen erfarenhet men läst att många varit nöjda med den. Gratis ger ju dock inte samma ersättningar om nåt händer, man får läsa och jämföra.
Vad roligt! Säger som superstar - grattis och välkommen![]()
Gör ett litet inhopp här eftersom det fortfarande är ganska färsk info.Vi hade betalvariant av gravidförsäkring sist, behövde inte använda den men kommer ta det igen, skönt om något händer tycker jag. Jag har för mig att vi fick rabatt på barnförsäkringen sen om vi hade betalförsäkring under graviditeten och tecknade barnförsäkring i samma bolag.
Ja så var det nog! Länsförsäkringar i vårt fall, men det låter bekant!Gör ett litet inhopp här eftersom det fortfarande är ganska färsk info.
Vi har trygg hansa och de drog av vad gravidförsäkringen kostade när vi tecknade barnförsäkringen![]()
Tecknade betalvarianten hos länsförsäkringar med dottern och kommer teckna samma igen.Ska kolla upp det med försäkringar mer, skulle något hända så är man nog glad att man tecknat en.
En försäkring är väldigt bra att ha och det skyddar ju barnet när det är fött, för skulle det födas med nån sjukdom/förlossningsskada kan det vara svårt att få teckna barnförsäkring senare.Ska kolla upp det med försäkringar mer, skulle något hända så är man nog glad att man tecknat en.
Jag är egentligen inte så offentlig av mig av såna här privata grejer, men det känns skönt att få dela med sig lite av tankar och känslor med andra i samma situation. Nu har det ändå gått så pass långt för min del att man börjar andas ut. Jag har berättat för några vänner och för chefen på jobbet.
Imorgon ska jag ta blodprov för KUB.
Och jag hakar på föregående fråga ang försäkring. Ska man teckna den innan man får svar från kub? VUL har jag gjort, men där ser man ju inget sånt direkt väl? Inget de sa till oss iaf.
Sen undrar jag hur fasen man räknar eller säger. Igår laddade jag ner en gravidapp, och där står det v13(12+1). Är jag då i vecka 12 eller i vecka 13?
Jag lägger till mig i listan.
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)
31 harmonie 35år andra barnet
Februari
Hoppar in från sommartråden ang försäkring. Jag tecknade försäkringen före KUB med alla barnen, även om försäkringen inte gäller så tidigt. Valde dessutom betalvarianten från Trygg Hansa. Det finns undantag på sådant som visat sig innan teckning/betalning men som kan ge ersättning senare. Så jag ville ha den betald så fort som möjligt.Jag är egentligen inte så offentlig av mig av såna här privata grejer, men det känns skönt att få dela med sig lite av tankar och känslor med andra i samma situation. Nu har det ändå gått så pass långt för min del att man börjar andas ut. Jag har berättat för några vänner och för chefen på jobbet.
Imorgon ska jag ta blodprov för KUB.
Och jag hakar på föregående fråga ang försäkring. Ska man teckna den innan man får svar från kub? VUL har jag gjort, men där ser man ju inget sånt direkt väl? Inget de sa till oss iaf.
Sen undrar jag hur fasen man räknar eller säger. Igår laddade jag ner en gravidapp, och där står det v13(12+1). Är jag då i vecka 12 eller i vecka 13?
Jag lägger till mig i listan.
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)
31 harmonie 35år andra barnet
Februari
Ok, så när någon frågar vilken vecka jag är i, så är det vecka 13?Grattis! Roligt med en till i decemberDu är i vecka 13, dvs du har passerat 12 hela veckor och gått in i 13. Mer specifikt 12 veckor och en dag
Jag tänkte teckna efter kub. Kommer välja Trygg-Hansa och den gäller från 15+0.
Jag läste på länsförsäkringars gravidförsäkring, för att se om det fungerar lika som Trygg-Hansa med att betala in så tidigt som möjligt för att täcka även innan v 23 för barnet. Men jag kunde inte riktigt tolka det. Någon som förstår eller vet hur det fungerar på länsförsäkringar?Hoppar in från sommartråden ang försäkring. Jag tecknade försäkringen före KUB med alla barnen, även om försäkringen inte gäller så tidigt. Valde dessutom betalvarianten från Trygg Hansa. Det finns undantag på sådant som visat sig innan teckning/betalning men som kan ge ersättning senare. Så jag ville ha den betald så fort som möjligt.
Trygg Hansa skriver själva så här:
Ett skäl att köpa Gravidförsäkring Extra så tidigt som möjligt är att den kan ge ersättning för vissa sjukdomar och funktionsnedsättningar som upptäcks hos ditt barn redan före graviditetsvecka 23. Förutsättningen är att den betalades senast dagen före upptäckten.
Inskränkningen i E.1 tillämpas inte för diagnosersättning om försäkringen tecknats och premie betalats innan sjukdom som avses i D.3 visats sig, vid till exempel ultraljudsundersökning.
E.1 Följder av sjukdom, kroppsfel eller psykisk utvecklingsstörning som visat sig innan försäkringen trätt i kraft. Försäkringen gäller inte för sjukdom, kroppsfel eller psykisk utvecklingsstörning och inte heller för följder av sådana tillstånd som visat sig före försäkringens begynnelsedag, till exempel på ultraljudsundersökning.
D.6.3 Tandskadeersättning vid olycksfallsskada för barnet
...
Jag läste på länsförsäkringars gravidförsäkring, för att se om det fungerar lika som Trygg-Hansa med att betala in så tidigt som möjligt för att täcka även innan v 23 för barnet. Men jag kunde inte riktigt tolka det. Någon som förstår eller vet hur det fungerar på länsförsäkringar?