Jag har ju träffat @Fille och förstår henne (speciellt efter att ha skaffat en V40 till mina 167 cm), Fille är LÅNG![]()
![]()
Haha ja speciellt mina ben
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju träffat @Fille och förstår henne (speciellt efter att ha skaffat en V40 till mina 167 cm), Fille är LÅNG![]()
![]()
Så underbart att allt gått bra! Stort grattisVi har också ett perfekt bilproblem såhär i gravid/bebistider. Ena halvljuset gick under lördagen så när vi for till BB i riktig snörök var vänster halvljus dött.
Vi fick en OK-stämpel i rumpan vid 10 idag så vi åkte hem vid 12. Så otroligt mycket enklare att vila och komma in i rutiner med lilla flickan hemma istället för att vara kvar på BB tre dagar.
Jag har haft en utomkroppslig känsla i ett dygn tills jag fick komma hem och sova i vår egen säng någon timme. Jag var nämligen vaken ett dygn inkl. födseln för att sen bara sova 40 min sittandes med bebis vid sidan natten efter. Tror jag gick på bara endorfiner och adrenalin tills jag kom hem.
Så jag kände en kärlek till piplimpan redan vid födseln, men tårarna och ett översvallande hjärta av känslor kom idag efter vilan.Först nu känns det verkligt, allt det där hände och det är faktiskt vår bebis.
Vi har också ett perfekt bilproblem såhär i gravid/bebistider. Ena halvljuset gick under lördagen så när vi for till BB i riktig snörök var vänster halvljus dött.
Vi fick en OK-stämpel i rumpan vid 10 idag så vi åkte hem vid 12. Så otroligt mycket enklare att vila och komma in i rutiner med lilla flickan hemma istället för att vara kvar på BB tre dagar.
Jag har haft en utomkroppslig känsla i ett dygn tills jag fick komma hem och sova i vår egen säng någon timme. Jag var nämligen vaken ett dygn inkl. födseln för att sen bara sova 40 min sittandes med bebis vid sidan natten efter. Tror jag gick på bara endorfiner och adrenalin tills jag kom hem.
Så jag kände en kärlek till piplimpan redan vid födseln, men tårarna och ett översvallande hjärta av känslor kom idag efter vilan.Först nu känns det verkligt, allt det där hände och det är faktiskt vår bebis.
Har precis samma problem med min man. Jag är lång med långa ben. Alltså kan inte åka tåg, buss eller gå på bio normalt långHaha ja speciellt mina benförutom att min sambo inte når pedalerna när jag kört så når inte min kompis stigbyglarna knappt när jag ridit och hon är också bara några cm kortare än mig
![]()
Har precis samma problem med min man. Jag är lång med långa ben. Alltså kan inte åka tåg, buss eller gå på bio normalt lång
Nu vet jag inte vad det kostar att koppla ur just era bilar, ni som kör Volvo v70. Men vi har en Volvo v70 -04 och kopplade ur den i våras och det gick på 1800 kr. Så inte jättesaftigt. Hos en Volvoverkstad.
Det beror nog på årsmodell/kaross vad gäller Volvo. Min v70N -01 betalade jag 700 kr för att få airbagen avstängd på, på v50 kostar det 5000+Nu vet jag inte vad det kostar att koppla ur just era bilar, ni som kör Volvo v70. Men vi har en Volvo v70 -04 och kopplade ur den i våras och det gick på 1800 kr. Så inte jättesaftigt. Hos en Volvoverkstad.
Men åh, har ni en c crosser! Den har jag varit lite sugen på att byta till, men verkar helt kört att hitta en närmare än 2h bort.. . Hur kommer det sig att ni funderar på att byta bort er?Nyckelavstängning is the shit
Hade det på våran V70 - 05 (omg vad jag saknar den bilen, ångrar att vi sålde den trots sina 36.000 mil)
Har det även på våran Citroën C-crosser. Har för tillfället sonen fram och bebis bak men vetefan om jag inte ska byta plats på dom ändå. Där försvann hela vitsen med isofix på babyskyddet
@lil-sis sambon har varit sugen på superben länge, lutar just nu åt att sälja C-crossern till våran och då blir det antingen en superb eller en V70![]()
185cm så inte så mycket längre, har 92cm i benlängd dock där lårbenen är riktigt långa vilket ställer till det.Jag kan men sitter jäkligt illa och obekvämt... Men tror du va ännu längre än mina 184 cm va?
185cm så inte så mycket längre, har 92cm i benlängd dock där lårbenen är riktigt långa vilket ställer till det.
Grattis!!!Idag kl 16:05 kom en 3635 gram tung och 52 cm lång pojke i vecka 42+1 enligt sjukhusets räkning
Tyvärr ingen drömförlossning då INGA bedövningsmedel fungerade. Pga min blödningsbenägenhet vägra de lägga epidural eller spinal. Lustgas fungera inte. Tens fungera 30 min. Bäckenbottenensbedövning utan effekt. Förlossningen beräknades starta 11. Kl 14 lades morfin i benets muskel. Och 15 var jag helt öppen, 6 cm på en timme. Krystvärkarna kändes nada som tur var
Men åh, har ni en c crosser! Den har jag varit lite sugen på att byta till, men verkar helt kört att hitta en närmare än 2h bort.. . Hur kommer det sig att ni funderar på att byta bort er?![]()
Grattis till bebisen! Gilla på den, inte att bedövningen sket sig.Idag kl 16:05 kom en 3635 gram tung och 52 cm lång pojke i vecka 42+1 enligt sjukhusets räkning
Tyvärr ingen drömförlossning då INGA bedövningsmedel fungerade. Pga min blödningsbenägenhet vägra de lägga epidural eller spinal. Lustgas fungera inte. Tens fungera 30 min. Bäckenbottenensbedövning utan effekt. Förlossningen beräknades starta 11. Kl 14 lades morfin i benets muskel. Och 15 var jag helt öppen, 6 cm på en timme. Krystvärkarna kändes nada som tur var
Ja lite så, fast tårarna var av lycka och kärlek. Samma som rann nedför karlns ansikte precis när jag krystat ut henne och hon skrek.Ah du har alltså fått känna på den (ö)kända baby bluesSka tydligen komma ca tre dagar efter förlossning och helt enkelt för att kroppen och knoppen är så satans utmattade. Jag upplevde den aldrig med dottern men jag fick ju sova ordentligt på nätterna med en gång. Får se hur det blir den här gången.
Idag kl 16:05 kom en 3635 gram tung och 52 cm lång pojke i vecka 42+1 enligt sjukhusets räkning