Vinterpäls nu?

Sv: Vinterpäls nu?

kl

Min häst började igår, gått ute mycket, uppemot 16h/dygn, mindre nu sen hon flyttade till nya stallet i början på sept.
Haft ofodrat täcke på sig vid dåligt väder. Rids för tävling.


Någon skrev att man täckade tidigt för att slippa vinterpälsen - det gör man inte eftersom pälsen beror på ljuset! Det hjälper inte att täcka min häst eller någon tidigare häst för att slippa klippa. Jag fick det ändå och många har också fått göra det. Står hästen dessutom i lite mörkare stall så sätter de päls fortare och får därmed klippas oftare.
Jag täckar min häst extra enbart för hon får inte bli kall om baken, har shivering.

Vissa hästar sätter dålig vinterpäls och då har man turen att slippa klippa.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 297
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 560
Senast: Freazer
·
Hästvård Vårt kallblod utreds för klåda. Det började med att man ville utesluta hovskabb då han visade lite sådana symtom när han kliade sig...
2
Svar
36
· Visningar
3 091
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp