ellipsis
Trådstartare
Sv: Vinterskor?
Ni har ju värsta Karibienvärme ju! Här är det sällan det tickar över -15, men har det senaste legat på -25 till -30 grader här.
Jag är typ michelingubbe när jag ger mig ut:
Microfleecelångkalsonger, helskodda ridbyxor, gigantiska thermobyxor, lumpentröja, tunnare fleecetröja, skyddsväst, tjock fleecetröja, ridjacka med fleecefoder, huva under hjälmen.
I skorna blir det nu dubbla ullsockar och till händerna tunna fingervantar i ull och tjockare vanliga tumvantar över.
Jag drar på mig rejält med kläder på resten av kroppen istället. Då klarar sig fötterna oftast bra av bara farten. Idag (mellan minus tio och femton) hade jag dubbla underställ, tjocka mjukisbyxor, fleecetröja, fodrade överdragsbyxor ( eg. för längdskidåkning men helt underbara att ha i stallet), vinterjacka, skidstrumpor och helt vanliga gummistövlar med fårskinnssula. Höll mig varm utan att bli svett hela dagen
![]()
Ni har ju värsta Karibienvärme ju! Här är det sällan det tickar över -15, men har det senaste legat på -25 till -30 grader här.
Jag är typ michelingubbe när jag ger mig ut:
Microfleecelångkalsonger, helskodda ridbyxor, gigantiska thermobyxor, lumpentröja, tunnare fleecetröja, skyddsväst, tjock fleecetröja, ridjacka med fleecefoder, huva under hjälmen.
I skorna blir det nu dubbla ullsockar och till händerna tunna fingervantar i ull och tjockare vanliga tumvantar över.