VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Haha, PRECIS sådär låter Wahidah när hon är sur på mig (tex när jag tycker att hon måste sova och hon är övertrött.... Och ibland när jag klipper klor.)

Min Silkens pratar massor och hela tiden, olika ljud för vad dom vill, t.ex. sovrumsdörren är stängd och jag ska gå upp i sängen och sova nu, jag vill inte gå in ännu vi har ju bara varit ute tre timmar, kissnödig, b-nödig m.m. olika för allt, även när dom leker med varandra låter dom och inte så lite heller.

Så gör Cerberus också. Han är tyst när han leker, men i övrigt låter han en massa. :)

Cerberus uttrycker sitt missnöje över att behöva bli borstad:

http://www.youtube.com/watch?v=ZWItLwVFwlw

Sådär låter Faiza också, när hon är sur eller uttråkad. När hon är gosig eller glad att man kommit hem så kurrar hon mer och liksom gnyr lite fast dovt. Jättesött!

Idag träffade vi en engelsk bulldog och den var jättekonstig tyckte Faiza. Den lät konstigt, som om den morrade nästan när den andades, och hon blev väldigt förvirrad och ömsom morrade tillbaka och skällde och ömsom gjorde lekinviter.

Såg du förressten att jag skrev högre upp att vi åker på LCn? Det ska iaf bli väldigt roligt! Tänkte bara på vad man behöver ha med, stamtavla, vaccinationskort eller liknande, är det något man behöver visa upp? Måste man vara medlem i SvVK (jag är endast med i Salukiringen)?

Oj nej det missade jag! Att ni skull eåka på LCn alltså. Måste ha läst slarvigt nånstans. :cool:

Men vad skoj! :laugh: Hon är väl bara valp så då är det bara säga att du vill prova på det hela. Förra gången lät dom valpar gå ganska tidigt, så fick dom springa kanske halva banan eller så. Man får skriva på ett papper om ansvarsgrej. Typ att svvk inte hålls ansvariga om hunden skadar sig. Egentligen ska man vara med i svvk eftersom det är dom som håller i det, men man får prova på ändå. Man vet ju inte om hunden gillar det, då vill man ju inte lösa medlemskap om den inte springer liksom.

Jag minns inte om dom kollade vaccinationen och det när vi var där första gången, så ta med det för säkerhets skull. När man gör licenslopp vet jag att dom behöver det, men innan vet jag faktiskt inte.

I övrigt är det väl mest bra att ha med vatten. Men låt henne inte äta för nära träningen, varken före eller efter. Och inte dricka direkt efter heller, utan låt henne varva ner först. :)

Ett lopp kostar 20 kr. Om hunden inte springer alls brukar man inte behöva betala. Om du inte har munkorg, vilket jag antar att du inte har om det är första gången :D, så har jag lyckats låna av nån snäll på plats varje gång. Du får såklart låna Cebbes som kom idag, men jag kan tänka mig att den är liiite stor för en liten salukifröken. Men min kompis har en tik och om hon har någon kanske den passar. Annars brukar jag fråga nån som ser trevlig ut bara, det är lättare när ens hund har litet huvud. Cebbe får ha näst största eller största storleken och det är det lite färre som har. :p

Tack för alla svar! Jag känner mig som du försår lite lost och det är så jobbigt att komma någonstans första gången och ha glömt något viktigt.

Munkorg hoppas jag kunna låna av någon, ja. Jag kommer åka tillsammans med en annan salukiägare härifrån, hon brukar åka på träningar och tävlingar och sa precis som du att det brukar finnas någon man kan låna av.

Jag hoppas verkligen att hon tycker att det är kul, det skulle vara roligt att fortsätta. Men, det skulle iof förvåna mig om hon inte går igång på det. :p

Det ska förövrigt bli väldigt kul att träffa dig och Cebbe!

Jag var minst lika lost första gången jag var där. Dessutom kan vissa som håller i det vara lite.. jag vet inte.. burdusa.. Och jag är sån försiktig som inte vill vara till besvär typ. Men alla brukar vara trevliga ändå. Speciellt många som är där för att träna bara. Så det är bara att fråga folk. :)

Ja, det ska bli skoj! Nu får vi hoppas att det inte blir inställt bara. :p

Jag blir så avundsjuk när jag läser ert LC-prat! :cry:

Wahidah väckte mig 7:30 idag. Jag är ledig idag. Hon har så förbannat underbar tajming ibland. NU däremot, när jag är klarvaken, då sover hon.

Är det bara jag som har så jobbig valp?
Klara? är inte Faiza hemsk? Madde, är Jamal hemsk? :angel:

Jag blir så avundsjuk när jag läser ert LC-prat! :cry:

Wahidah väckte mig 7:30 idag. Jag är ledig idag. Hon har så förbannat underbar tajming ibland. NU däremot, när jag är klarvaken, då sover hon.

haha jag har världens sömntuta jag:p Om jag hade klivit upp och rasta Jamal den där tiden skulle han tro jag hade blivit galen, Lika så när vå åker på utställnigar då fär man bära han ut! Annars bäddar han ner sig ännu mer i sängen och lägger sig på rygg total vägrar kliva upp tidigt:p

Så efter som jag är morgon människa kliver upp tidigt så är det faktist lite tråkigt för båda mina är morgon trötta och skulle utan problem kunna sova framåt 12 varje dag.

Faiza väcker mig varje morgon senast sju, oavsett om jag är ledig eller inte. Hon ska väl inte behöva hålla reda på om det är helg tycker hon. När hon var liten valp kunde hon också utan problem sova till tio, men den tiden är över. :cool:

Jag går iof ofta upp tidigt ändå, så det gör inte speciellt mycket...

Cebbe är också en sömntuta. MEN. Han är vänlig nog och väcker mig vid halv åtta åtta nån gång ändå. Men inte för att han behöver gå ut. Nej, för att han vill sova i sängen och inte tycker om att trängas med oss. Skithund! Jag som sover dåligt och är lättväckt blir klarvaken och går upp efter en stund, då kravlar han upp i sängen och ligger på rygg där i flera timmar till. Framåt elva eller så vill han gå ut, om inte jag släpat ut honom tidigare då. :D

Jag tittade på ditt youtube klipp när du borstar Cebbe och nu pratar idéfix med honom genom datorn och försöker få kontakt ' med den andra hunden':crazy::idea:

och jag som försöker höra tv:n...

haha:)

haha stackare med jobbig valp;)

jag kan ju trösta med att jag är tonårsförälder:crazy:

Idéfix vill mest 'hänga ute' och titta på brudar och lukta av omgivningen, Han tar mer plats och har fler åsikter (pratar något enormt!!)

DSC_0909.jpg
[/IMG]

Haha, vilken snygging ;)
(gömmer datorn för Wahidah. Fast, hon har redan salukiragg)

Idag var jag och Malte och hälsade på hos uppfödaren...DUMT!!!

Herre gud, varför gick jag in i valprummet??!!?

Jag ska INTE ha en hund till, inte ha en hund till, inte ha en hund till....*muttrar för mig själv* :angel:

Fotade du någonting? :D:D

Tyvärr hade jag inte kameran med. Var där för att hälsa på bara och så fick Malte lite soical träning, visste inte ens att dom hade valpar och hade verkligen inte tänkt tanken på en valp till däremot har vi funderat på en vuxen till men nu täntke man ju om lite, dels för att malte antagligen skulel mogna lite om han fick en liten att uppfostra och dels för att man får hunden som man vill ha den.

Jäkla skit... försöker komam på massa anlednignar att jag inte vill ha en valp...går tine särskilt bra :crazy:

hur många hann du tinga inna du kom ut ur rummet?;)

(tur min uppfödare bor i Norge)

*asg* när jag pratade om valparna när jag kom hem frågade sambon samma sak (han verkar inte lita på mig :confused::angel: ).

Fast jag fick höra att min vovve både är i lagom hull, musklad, fin i pälsen och väldigt fint och rörde sig väldigt bra och att jag absolut måste ställa ut honom för att det finns en god chans att han kan användas i avel :eek:

Så nu får jag väl masa mig till utställningsringen med honom också , jag som verkligen inte har nerver till sånt :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka