Bukefalos 28 år!

Vinthundshalsband till italienare?

Håller absolut med dej...! I Norge avlar dom på allt, alltfrån färgfel till storleksfel.
Men där är rasen betydligt vanligare än i Sverige, ett tag avlade dom fram mer valpar än det finns köpare till, därav prisdumpning, i Norge då alltså.

Jag kan PM a dej kennlar som får både många och friska bäbisar.
 
Mina Italienare är tjuvar, noppar blommor, hoppar mkt lätt upp på diskbänkar, kan öppna dörrar.

Helt enkelt mycket ouppfostrade :devil: .

Därför passar inte Italienare till alla hem. Man får ha en stor portion humor till dessa mycket smarta individer, som blir ytterst ledsna om man skäller på dem, vilket man gör då och då.

Negativa sidor:

* Dom kan bryta benen lätt, när dom växer upp. Då dom tror att dom kan flyga.
* Tandsten, liksom många andra dvärgraser.
* Kryptochism, Knäledsfel & Epilepsi finns.

Positiva sidor

Finns hur många som helst, givetvis är jag partisk, då mitt hjärta tillhör denna ras.

Det som är synd är att många Italienare inte stannar i Sverige, då ett stort antal går på export varje år.
 
Konstigt jag brukar säga så när någon frågar om greyhounds...att man måste ha humor!För de kan reta en till vansinne ibland...hmmm är det något typiskt vinthundsdrag det där med att se ledsna ut...ja rent ut sagt så tycker mina hundar att de blir förnedrade om man skäller på dem...men det är sällan man gör...för det är liksom inte lönt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 677
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
555
Senast: Murray
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 345
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp