Vinthundstråden återuppstår!

Hoppas vädret är ok ändå. Hos mig regnar det...
Här är soligt och nästan vindstilla. Helt perfekt.

Ska masa mig iväg till sekretariatet snart. Det är sånt annat tempo än på nat tävling eftersom alla parlottningar redan är gjorda inför idag. Ska snart gå dit och dra morgondagens lottning.

Intressant är att man inte får låta någon hund springa ensam, utan då kan man egentligen göra såhär: (påhittat exempel)
SA: 11 TIKAR
SA: 9 HANAR
Så springer först fem par tikar, sen ett par med en hane och en tik och sen fyra par hanar. Väldigt intressant. Men jag tror inte vi gör nåt sånt men i teorin är det möjligt. Just nu fyller vi ut med hundar utom tävlan. Tror faktiskt en Saluki fattades tidigare.
 
Screenshot_20220528-211830_Office.jpg

Här är ett exempel. Så ser morgondagen ut på field 3 (men ändringar kan givetvis ske.
 
Korrigerar mig själv: Idag sprang ett par hundar ensamma men det var pga att man inte hittade passliga par.

Nu är det slut (prisutdelning pågår) och herregud vad trött jag är och ser siffror, licensböcker och excel tabeller då jag blundar. Men roligt var det!
 
Men överlag mina fem cent

Duktiga hundar, verkligen världsklass.
Riktigt tunga och svåra banor, 800m så de passade alla raser.

En del problem med trissor på bana tre pga sanden, efter linbyte funkade finalen smärtfritt.

Många hundar idag var klart tröttare i final och en del blev dism då de avbröt.

Trevligt folk, hörde inga klagomål so far, även om det som vanligt alltid är en del problem som man försöker lösa i bakgrunden. Alla jobbade verkligen 100%.

Vi hade 3 office I gång hela tiden med fyra utbildade sekreterare i alla kontor.

Jag tror vi hade bara 2 disq och en handfull dism. Ett par mwd. Så väldigt bra.
 
Korrigerar mig själv: Idag sprang ett par hundar ensamma men det var pga att man inte hittade passliga par.

Nu är det slut (prisutdelning pågår) och herregud vad trött jag är och ser siffror, licensböcker och excel tabeller då jag blundar. Men roligt var det!
Måste säga av det jag sett på filmer att det verkade vara väldigt intressanta banor! Blev glad att det fanns sanddyner och lite växtlighet också så att det inte bara var platt, platt, platt. Hoppas verkligen att vi kan komma dit och tävla vid senare tillfälle :D
 
Måste säga av det jag sett på filmer att det verkade vara väldigt intressanta banor! Blev glad att det fanns sanddyner och lite växtlighet också så att det inte bara var platt, platt, platt. Hoppas verkligen att vi kan komma dit och tävla vid senare tillfälle :D
Ja herregud banorna var helt wild and crazy! Speciellt trean! Min man jobbade på trean och fick nog blunda ibland... Men på wcc SKA det vara svårt!
 
Ja herregud banorna var helt wild and crazy! Speciellt trean! Min man jobbade på trean och fick nog blunda ibland... Men på wcc SKA det vara svårt!
Det är så surt att jag tre gånger haft hundar kvalade till då EM utan att haft möjlighet att ta mig dit... En gång hade jag t.o.m. resa och allt bokat, och så dagen innan avfärd började Aysu löpa :banghead: Hoppas att Lily blir duktig och får chans att åka på VM någon gång. Om inte annat måste jag nog ta mig till VM nästa år när Sverige arrangerar för att titta på intressanta salukis...

Hur var det i år, var det alla funktionärer som skulle hålla sig undan kontakt med de tävlande eller var det "bara" domare/pilot/sekretariat?
 
Det är så surt att jag tre gånger haft hundar kvalade till då EM utan att haft möjlighet att ta mig dit... En gång hade jag t.o.m. resa och allt bokat, och så dagen innan avfärd började Aysu löpa :banghead: Hoppas att Lily blir duktig och får chans att åka på VM någon gång. Om inte annat måste jag nog ta mig till VM nästa år när Sverige arrangerar för att titta på intressanta salukis...

Hur var det i år, var det alla funktionärer som skulle hålla sig undan kontakt med de tävlande eller var det "bara" domare/pilot/sekretariat?
Främst sekretariat.

Vi satsar nog på Sverige nästa år. Jag hörde att det ska köras ett tredagars prov på samma ställe som wcc23 I slutet av säsongen. Så sa Peter iaf.
 
Främst sekretariat.

Vi satsar nog på Sverige nästa år. Jag hörde att det ska köras ett tredagars prov på samma ställe som wcc23 I slutet av säsongen. Så sa Peter iaf.
Yep, det ska det. Lite "genrep" inför wcc :) Önskar att Lily åtminstone varit tillräckligt gammal för att springa licenslopp då... Känner mig inte motiverad att åka dit med "bara" Ebrah. Är så jäkla långt och jag är inte direkt rik.
 
Yep, det ska det. Lite "genrep" inför wcc :) Önskar att Lily åtminstone varit tillräckligt gammal för att springa licenslopp då... Känner mig inte motiverad att åka dit med "bara" Ebrah. Är så jäkla långt och jag är inte direkt rik.
Vi åker ofta ihop med andra. Nu vid wcc tog vi en stuga via airbnb. Annars tar vi gratis hotell. Men man sparar ju på att åka några stycken tillsammans.

Men det blir ju dyrt med deltagaravgifter och så förstås.
 
Vi åker ofta ihop med andra. Nu vid wcc tog vi en stuga via airbnb. Annars tar vi gratis hotell. Men man sparar ju på att åka några stycken tillsammans.

Men det blir ju dyrt med deltagaravgifter och så förstås.
Jo, och det känns som om det ofta är svårt att samåka här. Blir bättre när Lily och hennes bästis har sina licenser, då kan vi åka tillsammans iaf!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Så, nu låstes vår underbara tråd om vinthundarna pga 2000 inlägg i den. Därför tar jag mig friheten att skapa en ny! Hur många...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
106 247
Senast: Prulls
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
6 929
Övr. Hund Är inte aktuellt just nu - får ju snart hem min efterlängtade valp :)! Men ifall framtiden bjuder möjligheten att ha två hundar, så...
Svar
7
· Visningar
3 692
Senast: Hund-Stina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp