Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Nästa projekt började jag på igår, ett mönster ifrån ”Villahullu”
Stickat dock i annan färgställnong och har gjort rullkant nedtill på resåren.
Visa bifogad fil 141015
IMG_8026.jpeg


Mönsterfärgerna blir typ detsamma men valde mörk botten eftersom jag trivs bäst i det plus att jag hade det hemma😁
 
Jag bodde på island och min rumskompis satt konstant och stickade såna. Hon gjorde en i veckan, superduktig. Vilket garn ska man använda, alafoss eller lettlopi? Använd alafoss när jag gör vantar
Jag stickat oftast i Lettlopi, hälften så tjockt som alafosslopi.
Tar mig ca 1v att göra en tröja också.
 
Jag stickar kanske en tröja på en månad som kortast.. är inte alls snabb. Men nu ska jag sticka "potegensern" från Vildmarkströjor och det är ju alafosslopi. Dock ska jag börja med att repa för jag stickar för hårt för sticka 6..
 
Jag har haft ett litet uppehåll från filtvirkandet för att tillverka några mindre grejer.
PhotoCollage_20240320_175221401.jpg

Den teal/grå ponchon är i bomullsgarn 8/4 och den grön/röd/svarta är virkad i merinoull. Det lilla överdraget till plattan är också i bomullsgarn. Behövde träna på att virka mönster med flera trådar samtidigt med tanke på ett stort projekt som ligger i pipeline.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 481
Senast: Lobelia
·
Svar
791
· Visningar
41 814
Senast: Avalbane
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
491
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 021
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp