Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Oj va mycket fint alla gör!
Jag sydde mej ett tenntrådsarmband förra veckan.
å nu har jag börjat på ett broderi..
Ett julbroderi...
Jag har inte broderat sedan 1999, så de känns nytt.

* Jenny *
1000002173.jpg
 
Visa bifogad fil 141076Så här långt kom jag idag. Vad jag lärt mig: köp inte billig rundsticka i lågprisbutik. I alla fall inte om man har temperament som en jordgeting

Jag GILLAR ditt uttryck, "Temperament som en jordgeting":rofl:

Oj va mycket fint alla gör!
Jag sydde mej ett tenntrådsarmband förra veckan.
å nu har jag börjat på ett broderi..
Ett julbroderi...
Jag har inte broderat sedan 1999, så de känns nytt.

* Jenny *
Visa bifogad fil 141515

JATTE snyggt. Jag onskar att jag kunde gora tenn armband, det ar mina favorit armband, men dyra "over here".
 
Jag GILLAR ditt uttryck, "Temperament som en jordgeting":rofl:



JATTE snyggt. Jag onskar att jag kunde gora tenn armband, det ar mina favorit armband, men dyra "over here".
TACK! De finns färdiga kit att köpa, med utförliga steg för steg beskrivningar. Testa att göra ett eget, klarar jag det, klarar ALLA det. Barnen på min skola får sy i tenn på slöjden, oftast tycker dom det är jättekul!
Men att få till snygg baksida kommer att ta tid att lära sig...
Oftast tycker jag att armbanden är dyra även här, de tar inte lång stund att göra ett armband. då man väl plockat fram materialet.

* Jenny *
 
Jag tänkte att jag skulle virka mig en orkidé, för en sådan kan inte ens jag ha ihjäl? Köpte DMC Petra och en virknål på 1,5 och tänkte att jag kanske skulle göra något simpelt först innan jag testar något helt nytt. Det blev en liten(!) fjällräv. Jag är helt okej på att virka, men ganska usel på att sy ihop de olika delarna. d
Den blev ändå ganska söt. ☺️

IMG_20240323_162934.jpg
 
Jag tänkte att jag skulle virka mig en orkidé, för en sådan kan inte ens jag ha ihjäl? Köpte DMC Petra och en virknål på 1,5 och tänkte att jag kanske skulle göra något simpelt först innan jag testar något helt nytt. Det blev en liten(!) fjällräv. Jag är helt okej på att virka, men ganska usel på att sy ihop de olika delarna. d
Den blev ändå ganska söt. ☺️

Visa bifogad fil 141796
Jättesöt! Virkkrok 1,5 är ju yttepyttesmått! Jag brukar köra krok 3 och 8/4-garn fast just nu virkar jag med krok 6 och det är rätt klumpigt.

Hobbi hade en tävling för lite sen med just virkade blommor etc och där finns mycket kul att inspireras av.
 
Virkmönster till Pokemons, gärna på svenska, men får väl lösa engelska om det behövs.

Speciellt Beedrill och Vivillion är jag ute efter.

Någon som sett något? Mina googleskills sviker mig.
 
Virkmönster till Pokemons, gärna på svenska, men får väl lösa engelska om det behövs.

Speciellt Beedrill och Vivillion är jag ute efter.

Någon som sett något? Mina googleskills sviker mig.
Svenska kan jag tyvärr inte lösa, men på Etsy.com finns ett mönster för Beedrill! Sök på Beedrill crochet pattern så dyker den upp.
 
Jag tänkte att jag skulle virka mig en orkidé, för en sådan kan inte ens jag ha ihjäl? Köpte DMC Petra och en virknål på 1,5 och tänkte att jag kanske skulle göra något simpelt först innan jag testar något helt nytt. Det blev en liten(!) fjällräv. Jag är helt okej på att virka, men ganska usel på att sy ihop de olika delarna. d
Den blev ändå ganska söt. ☺️

Visa bifogad fil 141796
Åååh! En lillebror till min! 😍
 
Har ju glömt att visa tröjan som blev klar för ett par dagar sedan. Känner mig nöjd med den, passade perfekt. Har gjort lite justeringar i mönstret, den är längre i bål och ärmar plus att jag gjort rullband på muddar och halsringning (mönstret har vanliga resårstickade muddar och slätstickad polokrage)
Nu håller jag på att planera för nästa projekt😄
 

Bifogade filer

  • IMG_8092.jpeg
    IMG_8092.jpeg
    723,7 KB · Visningar: 46
Har ni tips på garn att ersätta Léttlopi med? Tänkte sticka en Riddari men är nybörjare på tröjor och vill inte sticka första omgången med så dyrt garn ifall det blir fult. :D

När man stickar tröjor, vilka stickor brukar behövas då? Alltså storlek och längd.
 
Har ni tips på garn att ersätta Léttlopi med? Tänkte sticka en Riddari men är nybörjare på tröjor och vill inte sticka första omgången med så dyrt garn ifall det blir fult. :D

När man stickar tröjor, vilka stickor brukar behövas då? Alltså storlek och längd.

Jag stickade min riddari i raggi, blir tvättbar på ett annat sätt då, är stall tröja så ville inte ha ren ull.
 
Jag stickade min riddari i raggi, blir tvättbar på ett annat sätt då, är stall tröja så ville inte ha ren ull.

Jag har kollat på raggi också men det är ju tyvärr lika dyrt som Léttlopi. Tänkte att första tröjan behöver inte bli så dyr när den garanterat kommer bli lite ful. :D Fast kanske lika bra att göra den i det material man vill ha från början, blir det bara hyfsat går ju det mesta till sig med blockning..
 
Jag har kollat på raggi också men det är ju tyvärr lika dyrt som Léttlopi. Tänkte att första tröjan behöver inte bli så dyr när den garanterat kommer bli lite ful. :D Fast kanske lika bra att göra den i det material man vill ha från början, blir det bara hyfsat går ju det mesta till sig med blockning..
Håller man sig till svart, vitt och ofärgad gråskala är detta prisvärt.

Beroende på hur ful du räknar med att den ska bli...
Köp ett garn med bra struktur som tål att du repar upp alltihopa och använder det igen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 480
Senast: Lobelia
·
Svar
791
· Visningar
41 694
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 009
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp