Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Bukefalos 30 år!

Stickade en morgonglimmer förra året men den blev inte bra. Oket är alldeles för högt så även om tröjan går på så kan jag inte röra armarna uppåt i den (ärmen fäster in i tröjan halvvägs mellan armhåla och armbåge.

Funderar på att antingen bara repa upp alltihop och sticka något annat eller om jag repar upp oket och ser om jag kan modifiera mönstret tillräckligt för att få en fungerande tröja.

Jag har tappat bort mina fina röda Järbo strumpstickor storlek 4 mm, just den storleken jag behöver nu :arghh: Har andra stickor men de är inte lika bra..

Fått färdigt en "fotfilt" till käre maken. Grundmönstret är Faith av Helen Shrimpton. Jag har virkat de första 36 varven som rutor som är ca 45 cm. Rutorna är sedan ihopvirkade med en spetsliknande teknik och så är det en uddkant runt alltihop. Som vanligt är filten inte blockad på bilden...
20251025_175455654.webp

IMG_0311.webp

Mitt första alster på typ 45 år är nästan klart. En Cumulus tee från Petite Knit. Ska bara fästa lite trådar och blocka den. Ganska nöjd. Garnet var inte helt lättstickat (tynn line från Sandnes). Det här var en provtröja. Gillar modellen så nu tänkte jag sticka en till fast i en annan färg.

Jag har alla stick-prylar i en liten papperskasse och blir galen på röran. Tänkte önska mig en stickväska i julklapp. Är det någon som kan rekommendera en bra stickväska/korg? Med bra fack för stickor, garn och allt annat pyssel som hör till.

Tack! Jag är nöjd med min insats, även om jag vet att det är ganska många misstag på vägen. Har, än en gång, gjort vridna maskor över hela tröjan. Men men. Mottagaren kommer förhoppningvis bara se traktorer.
Jag hade aldrig haft tålamod till en hel tröja, även om det är en barntröja. Så jag är imponerad. 😊
Jag stickar mest vantar, sockor och mössor. 😅

Alltså jag la tröjan i blöt med lite lite ulltvättmedel. Nu stinker den :yuck:

Har sköljt flera gånger, det hjälper inte. Ska jag bara hoppas det försvinner när den torkat?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka