Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ho hoooo...
FB_IMG_1652262527360.jpg
 
Jag stickar verkligen pinsamt långsamt.. Vilket gör att jag inte orkar lägga tid på stickningen, vilket i sin tur gör att jag aldrig blir färdig.
Samtidigt sitter jag och hittar nya projekt jag vill göra.

Tur att jag har så mycket karaktär att jag inte shoppar garn i samma omfattning som tyg :angel:
 
Jag har fått en beställning på en virkad sköldpadda. Var hittar man lämpliga mönster? Virkning är verkligen inte min starka gren, så tydliga mönster är att föredra.
 
Hur stor eller liten är önskvärt?

Oklart. Lillasyster har fått en liten bläckfisk (där kroppen är ca 10cm i diameter) och tänker att det kanske är i minsta laget om man skall kunna se att det är en sköldpadda. Men inte jättestor (mer än ca 30cm?)

Jag har som sagt var, väldigt dålig koll på vad som finns och hur man hittar lämpliga mönster
 
Oklart. Lillasyster har fått en liten bläckfisk (där kroppen är ca 10cm i diameter) och tänker att det kanske är i minsta laget om man skall kunna se att det är en sköldpadda. Men inte jättestor (mer än ca 30cm?)

Jag har som sagt var, väldigt dålig koll på vad som finns och hur man hittar lämpliga mönster
Jag hittar en del om jag googlar på "amigurumi turtle free pattern", men om de är tydliga nog vet jag inte.
 
Jag har fått en beställning på en virkad sköldpadda. Var hittar man lämpliga mönster? Virkning är verkligen inte min starka gren, så tydliga mönster är att föredra.

Om du kan ta en muntlig beskrivning med film skulle jag alla gånger rekommendera Youtube. Det mesta är beskrivet i bild och varv för varv.
 
  • Gilla
Reactions: Elo
Nu är det dags att virka två filtar till tv-sofforna. Måste dock klura lite på hur de ska se ut. Jag har rött, ljusgrått och mörkgrått bomullsgarn att tillgå.
Så var då den första klar. Är ca 120 cm tvärs över. Den är inte blockad ännu.
DSC_1158.JPG

Mönstret heter Sophies Universe och var inte sådär vidare rolig att virka. Kändes rätt tradigt runt mitten men envis som jag är så fullföljde jag. Filt nr 2 blir något helt annat mönster men i samma färger, ev kanske lite svart i.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 029
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 654
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 741
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp