Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
OMG ... Om jag inte redan hade startat flera nya project skulle jag readan ha bestallt fran henne ... nu kommer jag att dromma om det tills jag inte kan halla mig och bestaller i alla fall. :cautious: Det blir en fordrojning ... men jag lar nog gora det snart i alla fall.:sneaky:
 
@hastflicka du kan ju göra några lite större garnbollar (sådana man gör runt en kartongcirkel och sedan klipper) att sätta dit istället på något artistiskt sätt eller brodera/måla en julgran och använda de bollar du har som ”dekorationer” i den eller något. Tröjan blev mer färdig, men håller med om ”tacky”-känslan. Även om en två-åring definitivt inte kommer att bry sig :)
 
@hastflicka du kan ju göra några lite större garnbollar (sådana man gör runt en kartongcirkel och sedan klipper) att sätta dit istället på något artistiskt sätt eller brodera/måla en julgran och använda de bollar du har som ”dekorationer” i den eller något. Tröjan blev mer färdig, men håller med om ”tacky”-känslan. Även om en två-åring definitivt inte kommer att bry sig :)

Tack ... jag funderade pa en filt gran (alternativt virkad) med bollas som decorationer... det kanske ar vagen att ga. Jag far fundera nagra dagar till innan jag bestammer mig. Jag har just nu bestamt att jag nog ska gora filt moss till henne's julkalender :angel: sa trojan far bli en fodelsepresent i November. :p
 
15395497157694986242360377065216.jpg


Jag gjorde klart den här ikväll. Har följt mönstret "lost in time" hyfsat, men lagt till pärlorna bland annat. Lite för mycket pastell och bling för min smak men jag tror att femåriga dottern blir nöjd. Snygg modell.
 
Jag kämpar på med min poncho. Det går långsamt, dels pga dålig teknik och dels pga busig katt som ska lägga sig i hela tiden. Nu upptäckte jag dessutom att garnet snart är slut.. Det kommer bli en miniponcho finns det risk för. Får inte tag i mer garn heller, det var från secondhand så har ingen aning om vad det är... Nåja, jag får träna på att sticka och det är ju bra :up:
 
@sthu det går ju att se projektet som träning, leta matchande garn i kvalitet och färg, repa upp och börja om. Fördelen med garn :D
Och efter några projekt lär mig sig ungefär hur mycket garn som går åt till en viss sak. Numera vet jag tex att ett par vantar till mig är två små nystan. Sambon behöver sex små eller två och ett halvt stora.

Visst är det en härlig måttangivelse dessutom? ”Ett litet nystan”. Högst individuellt och beroende på garntjocklek. Suck. En del av charmen :D
 
det går ju att se projektet som träning

Det gör jag, hela tiden :) det får bli ett second hand projekt tror jag. Orkar inte repa upp och greja :angel:

Hittade jättemysigt alpackagarn på second hand, köpte allt de hade. Så nu har jag 400 g tunt garn som jag inte vet vad jag ska göra med :angel:
 
Det gör jag, hela tiden :) det får bli ett second hand projekt tror jag. Orkar inte repa upp och greja :angel:

Hittade jättemysigt alpackagarn på second hand, köpte allt de hade. Så nu har jag 400 g tunt garn som jag inte vet vad jag ska göra med :angel:
Tunn snygg sjal :)
 
Tagit en paus i stickningen till förmån för tomtevirkning. Ska virka både till mig själv och till systerdottern (hon önskade sig virkade tomtar i födelsedagspresent). Men jag har slut på vadd.. Får köpa en prydnadskudde och slakta. Ska till second hand idag och kolla vad de har. Annars får det bli slöjddetaljer istället, är lite sugen på ullvadd.
 
Det ar inte KLOKT sa svart det ar att sticka ibland. Jag stickade hur mycket som helst och var riktigt bra pa det ... for 35 ar sedan. :cautious: Da kunde jag ocksa fraga mamma nar jag inte fick ihop nagot (Jag har aldrig saknat henne sa mycket som nu sedan hon gick bort:heart) Mamma kunde alltid, eller atminstone rakna ut hur man gor.
Jag sager bara Tack och lov for YouTube! :p
 
Misslyckat projekt.:cool:
Förutom att det är fel sorts ballong och att jag inte ens bemödade mig med att placera den bättre så har jag monterat ihop halvorna fel. Alternativt virkat fel någonstans. För den hade inte gått att få rund ens med rätt ballong.:laugh::banghead:
Och så är den fortfarande fuktig av limmet...
20181104_132209.jpg

Var taggad på att göra ett helt gäng fina virkade kulor. Men nu försvann den lusten...:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 091
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 664
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 746
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 666
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp