kolblakkur
Trådstartare
Ska sälja min lägenhet till våren/sommaren och får tillgång till min nya (hyres)lägenhet i slutet av maj. Just slutet av maj är ju en ganska dålig tid att sälja tänker jag rent spontant, så antingen lägger jag ut lägenheten till försäljning i mars/april (förhoppningsvis lagom till att kravet på kontantinsats sänks och det blir amorteringsfritt
) eller så väntar jag tills efter sommaren. Om jag väntar tills efter sommaren så är dock kruxet att lägenheten kommer att visas helt tömd och från vad jag har förstått så är det inte att rekommendera? Men HUR illa tror ni det är att visa omöblerat? Det är en tvåa på 55 kvm, så visst kan möbler göra att man lättare kan få en uppfattning om vad som faktiskt får plats.
Andra grejen är att vi har husdjur och kommer behöva packa in dom i bilen inför varje visning, då jag inte vill visa lägenheten med katter i (tänker att det kan skrämma bort folk som inte gillar katter/tycker det är ofräscht med husdjur). Detta gör att jag väger osmidigheten (pga katterna) med att visa möblerat mot att visa lägenheten tom.
Hur hade ni gjort?
Andra grejen är att vi har husdjur och kommer behöva packa in dom i bilen inför varje visning, då jag inte vill visa lägenheten med katter i (tänker att det kan skrämma bort folk som inte gillar katter/tycker det är ofräscht med husdjur). Detta gör att jag väger osmidigheten (pga katterna) med att visa möblerat mot att visa lägenheten tom.
Hur hade ni gjort?