Visst är detta från ett djur?

Silver Girl

Trådstartare
Hittade detta på förmiddagspromenaden med hunden. Är nästan helt säker på att det är från ett djur, men gör en buke-koll för säkerhets skull. Är ca 40-50 cm långt.
20200521_110911.jpg
 
Ja, det är en bröstkorg från ett djur. Lite svårt att säga vad för djur dock. 40-50 cm långt sade du. räv kanske? Mindre rådjur?
Litet rådjur lär det ju inte vara, ett vuxet rådjur är ca 70 cm långt, större bröstkorg än så lär de inte få plats med. :)

Menar alltså att rådjur är väldigt troligt, men inte nödvändigtvis ett litet exemplar.
 

Liknande trådar

Hästvård min häst hade en svullnad som vi upptäckte för ett par veckor sedan och bestämde oss för att kolla upp. Det visade sig vara ett trauma...
Svar
7
· Visningar
463
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 901
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 589
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
608
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp