vitlök då...

Barnardo

Trådstartare
vitlök är ju kanon för hästar som är förkylda eller hostar mm... men om man fortsätter att ge det, lite varje dag i fodret, kan hästen tillslut bli "immun" mot det eller vad man nu ska säga... alltså, att om den kanske blir förkyld så hjälper det ingenting, eller så?
har svårt att formulera mig... :smirk:
 
varför skulle man bli imun mot vitlök...??
Skulle vilja se källan tills de påståendet (har ju florerat här flitigt)
 
imun blir dom inte,men man kan ju ha halv del på höst å vinter det man brukar använda
och öka till en hel på vår sommar.
så jag gör.....en skjed vår sommar,halv höst vinter
 
det var en i ett stall jag var i som sa det... i och med att jag aldrig hört talas om det så blev jag lite förvirrad så man börjar undra lite...
 
Nja det tror jag inte på men jag gör som så att jag bara ger vitlök under hösten och vinterna och våren då alla förkyldningar går! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 814
Senast: bollen__
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Anna-Bella
·
  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
274
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
727
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp