Bukefalos 28 år!

Vitt och fräsch, eller?

Nja, "vitt och fräscht" är en stil som syns i många hem just nu. Då blir stilen väldigt lika.
Alla kan orimligtvis ha exakt lika smak när det gäller inredning. (Eller kläder för den delen)
Vi svenskar är så tråkiga. Alla ser ungefär likadana ut i kläder och stil.

Varför tänker vi inte efter vad vi verkligen GILLAR och lever därefter?
Jag tycker inte alls att alla har vitt och fräscht. I alla fall inte i min bekantskapskrets.
 
Jag tycker inte alls att alla har vitt och fräscht. I alla fall inte i min bekantskapskrets.
Oavsett.
Visst är det väl ändå lite roligare när människors klädsmak och heminredning inte är så förutsägbar.
Många hem och klädsmak är ju väldigt trist. Det skiljer inte mycket.
Det finns ju en hel värld att välja från :p
 
Oavsett.
Visst är det väl ändå lite roligare när människors klädsmak och heminredning inte är så förutsägbar.
Många hem och klädsmak är ju väldigt trist. Det skiljer inte mycket.
Det finns ju en hel värld att välja från :p
Men har folk i din bekantskapskrets hem som ser likadana ut?
 
Tycker du inte soffan är trist?
Nej inte alls. Varför skulle grå vara trist? Jag har också massa kuddar och annan inredning.
Om jag lägger 20' på en soffa+ fotölj så tänker jag ha den under lång tid. Då väljer jag en neutral färg som jag inte kommer tröttna på. Sen byter jag ut plädar kuddar inredning etc om jag tröttnar. Det är mitt vardagsrum.
Sen har jag en soffa i ett hobbyrum. Den är nog från 70- talet, och vinröd sammet. Köpt på secondhand.
 
Jag gillar vitt och fräscht på väggar. Ger ett lugnt intryck, eftersom jag gillar att ha en massa färg på "allt annat".
Och trivs alldeles utmärkt i min grå soffa.

Enda gången jag verkligen känt att ett hur var opersonligt, hade mer med avsaknad av grejor. Förvisso hängde det stora fina tavlor lite varstans.
Men det var vitt och många av möblerna var svarta. Det kändes väldigt skarpt. Men var hade de alla sina saker? Hade blivit tokig om jag skulle städat så ofta.

Edit:
Om jag någon gång flyttar till ett lite större hus, så vill jag ha ett bibliotek med mycket färg på väggarna. Tycker även om lugnfärg i sovrummet, d.v.s. jordnära färger.
 
Nej inte alls. Varför skulle grå vara trist? Jag har också massa kuddar och annan inredning.
Om jag lägger 20' på en soffa+ fotölj så tänker jag ha den under lång tid. Då väljer jag en neutral färg som jag inye kommer tröttna på. Sen byter jag ut plädar kuddar inredning etc om jag tröttnar. Det är mitt vardagsrum.
Sen har jag en soffa i ett hobbyrum. Den är nog från 70- talet, vinröd och vinröd sammet.
Mitt tips*
Flytta soffan från 70-talet till hedersplatsen och inred efter den :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera här hemma och har väl kommit så långt att jag har en idé om hur köket och väggarna ska se ut, men golvet är kvar. Jag...
Svar
19
· Visningar
2 305
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp