VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Han blev avstängd av FEI för sexuella trakasserier och blev avstängd från Landslaget. Sedan förra året när dom hade kort om ryttare till EM så kastade Sverige in honom med en sjuk bortförklaring.
Om jag har uppfattat det rätt så var det mer avancerat än mer ”vanliga” sexuella trakasserier- du menar säkert det men jag förtydligar ändå då kanske inte en del verkar veta.

Han blev avstängd av FEI för sexuella trakasserier och blev avstängd från Landslaget. Sedan förra året när dom hade kort om ryttare till EM så kastade Sverige in honom med en sjuk bortförklaring.

Usch det känns ju inte som det är första gången liknande saker händer inom ridsporten och bara sopas under mattan.

Hade varit intressant att se hur mycket tv-tid varje ekipage får. Nederländerna syns ju betydligt mer än Sverige, och det kan ju inte ursäktas med värdland heller

Man ska ha klart för sig att tjejerna anmälde först till Svenska förbundet men eftersom dom inte gjorde ett skit så anmälde dom till FEI som stängde av honom på fläcken under utredningen.
Jag är också rätt säker på att det fanns säkra bevis då en av tjejernas mödrar haft ögonen på honom i flera år, menar verkligen inte att underminera tjejernas upplevelser men det är bra med andra vittnen särskilt som det finns en grupp som anser att han är heeeelt oskyldig, den stackarn.

Jag är också rätt säker på att det fanns säkra bevis då en av tjejernas mödrar haft ögonen på honom i flera år, menar verkligen inte att underminera tjejernas upplevelser men det är bra med andra vittnen särskilt som det finns en grupp som anser att han är heeeelt oskyldig, den stackarn.
Jag vet!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka