VM i hoppning

Är det inte per placering dom räknar om. Vinnaren får 0 och sedan nått konstigt felsystem jag aldrig har fattat

Verkar vara tiden, dett är från FEI-schedule:

"The scores obtained by each Athlete will be converted into points by multiplying the time of each Athlete by the coefficient 0.5; the score must be round up or down to the second decimal place. The second decimal place will be rounded up from.005 and rounded down fromm.004.

- The Athlete with the lowest number of points after this conversion will be given zero penalties, the other Athletes being credited with the number of penalties representing the difference in points between each of them and the leading Athlete.

- If an Athlete is eliminated or does not complete his round for any reason, he will be penalised with 20 Penalties more than the Athlete who has been the most severely penalised after the times of all Athletes who completed the Competition have been converted into Penalties. "
 
  • Gilla
Reactions: fio
Någon som har koll på hur de räknar om dagens klass till fel sedan? Är det utifrån placering eller utifrån hur långt efter ledaren de ligger i tid?
Det brukar vara tidsskillnad från segraren * 0.5.

Edit: såg nu att du hittat, telefon ringde så missade att det kommit nya inlägg.
 
Förvånad över vilken fin runda Fredrik gjorde (och att plastrongen för en gång skull höll sig på plats). Hästen hoppade mycket bättre än i Falsterbo och såg verkligen superfräsch ut! Hoppas nu att denna runda inte blir ett one hit wonder utan att han lyckas hålla i det hela vägen för laget.

Men min favorit är Malin och hennes Indiana, hoppas innerligt att hon kan få till det helt nu och ta en egen medalj! (Och sen få Jerringpriset för bravaden :p)
 
Förvånad över vilken fin runda Fredrik gjorde (och att plastrongen för en gång skull höll sig på plats). Hästen hoppade mycket bättre än i Falsterbo och såg verkligen superfräsch ut! Hoppas nu att denna runda inte blir ett one hit wonder utan att han lyckas hålla i det hela vägen för laget.
Blev också positivt överraskad. Om den hoppar sådär kommer han ju bara gynnas av att det blir större. Dock rädd att han istället kommer ha för mesig galopp när det inte är tidshoppning...
 
Funderade på att starta ny tråd men tänkte att gamla handlade om samma sak. Men moderator kanske kan lägga in dessa länkar i första inlägget så det är lätt att hitta från mobilen sen? Vet inte vem som flyttat nu men testar @LenaH ?

http://www.longinestiming.com/#!/equestrian/2018/1587/html/en/longinestiming/index.html
https://www.svt.se/sport/ridsport/guide-sa-sander-svt-ridsports-vm
Jag fixar när jag kommit hem från stallet, det är så krångligt från luren. 😊

Under tiden hoppas jag att ni håller mig uppdaterad! :D
 
Som Fredriks häst hoppade, wow! Så himla synd med Malins rivning!
Någon som vet på ett ungefär när Henrik kommer att rida? Om man själv hinner ut och rida sin egen innan dess :D
 
Som Fredriks häst hoppade, wow! Så himla synd med Malins rivning!
Någon som vet på ett ungefär när Henrik kommer att rida? Om man själv hinner ut och rida sin egen innan dess :D
Det är 20 ryttare, paus igen och sen 10 till innan Henrik. 42 ryttare hittills har tagit typ 2 timmar.
 
Precis börjat titta härligt att Sverige fick den första felfri iallafall! Ska kolla på svenskarnas rundor senare. Trist start för Spanien i och med avramlingen.
 
Jag har väldigt svårt för den här kommentatorn, är det Annamaria Jansson hon heter?
Jag tittade lite på försnacket innan den här delen började och det var ett jäkla tjat om Freddes orutin.
Att han aldrig ridit ett mästerskap i hoppning är en sak men att prata om att "det är så mycket större med hela mästerskapsbiten" känns rätt fånigt när det gäller en ryttare som ridit mästerskap sen juniortiden om än i en annan gren.
Det är väl den stora skillnaden mellan Fredde och andra påtänkta debutanter.
 

Liknande trådar

Gnägg Hittade ingen tråd, och är inte säker på att jag lägger den rätt? Men visst måste vi ha en tråd? Startlistor, banskisser osv...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 383
  • Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw och Zacramento slutade sexa i Leipzigs världscuphoppning efter att ha varit felfria. Men det var i skuggan av Christian...
Svar
0
· Visningar
661
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp