OS i Paris 2024 (dressyr)

Ja jag känner typ likadant. Och även om Cathrine och Freestyle verkar välmatchade, så är jag så konservativ att jag föredrog när det var ekipage som hade utvecklats tillsammans över lång tid, framför den här cirkusen av att byta ut ryttare även på utbildade mästerskapshästar.

I mina önskedrömmar hade jag velat se ett rent ridmästerskap med Carl Hester, Therese Nilshagen och Benjamin Werndl som medaljörer. Såklart skulle Dujardin och Jessica vBW också vara goda alternativ men de har ju redan samlat på sig varsin bunke individuella medaljer, så för att lyfta fram andra förebilder för fin ridning hade det varit min önskepall.
Och Ingrid Klimke? (men hon är väl inte nära pallplatser i dressyr?)
 
Ingen av oss vet väl vad ryttarna har för slags arrangemang med AH kring hästarna?
Det är ju dessutom helt orimligt att tänka att hästarna bara ska stå som hagprydnader under tiden. Eller vad tänker ni alternativet hade varit?
Jag ser nog absolut inget problem med att de skulle göra några år som hagprydnad? Eller självklart hellre riden på amatörnivå i deras comfort zon så de inte får tråkigt. Dvs så att det inte blir fel för hästen, men så att investerarna i hästen förlorar mycket pengar. (dvs tex inte såld)
 
Maria von Essen och hennes Invoice fortsätter göra väldigt bra internationella resultat! Känns som att hon seglat upp som potentiell lagryttare.
Screenshot_20240412_183615_Facebook.jpg
 
Vad som talar emot dem är att det, väl, bara är tre ryttare och alla räknas.
Den är väldigt känslig och skulle den spänna bort sig skulle ju laget vara borta eftersom ingen räknas bort?
Absolut. Men som det är nu känns Patrik och Therese självskrivna i laget. Juliette borde ha tredje platsen OM Buriel är fräsch. Han är inte tävlad sen i juli. Som fjärderyttare kändes Malin väldigt stark men Valbonne fungerar inte nu. Zackson kanske skulle funka men Invoice könns väldigt uppåtgående!
 
MvE känns väl inte heller som nån mjuk ryttare? Har enbart hört om motsatsen där.

Malin vet jag inte riktigt, min kompis lämnade sin häst hos Patrik för att han skulle lära sig piaff och passage, men M red mest istället i och det enda han lärde sig var att resa sig… Dock var det längesen och hon har definitivt utvecklats enormt sen dess. Men lite undrar man ju om metoderna.
 
Tittade på några ekipage från Tolbert i GPS idag. HPM med Toto Jr vill antagligen rida OS och det såg inte kul ut. Ingen harmoni, ful mun och svansen piskade hela tiden utom i ökade skritten. Alla tempis svajade ordentligt. En ännu större besvikelse var Annabella med Gio. Hästen var så otroligt spänd och forcerad. Han kastade sig fullständigt en gång och hon satt konsekvent och verkligen hamrade med sporrarna. Otroligt tråkig ritt.

MvE och Invoice gjorde mig glad! Det var mjukt och fint, höst gick med förtroende flr sin ryttare även om han också tyckte det var läskigt i blåsten. Väldigt fin form också med nosen hela tiden lite framför..Väldigt värdiga vinnare och tror de närmar sig Paris!
 
Tittade på några ekipage från Tolbert i GPS idag. HPM med Toto Jr vill antagligen rida OS och det såg inte kul ut. Ingen harmoni, ful mun och svansen piskade hela tiden utom i ökade skritten. Alla tempis svajade ordentligt. En ännu större besvikelse var Annabella med Gio. Hästen var så otroligt spänd och forcerad. Han kastade sig fullständigt en gång och hon satt konsekvent och verkligen hamrade med sporrarna. Otroligt tråkig ritt.

MvE och Invoice gjorde mig glad! Det var mjukt och fint, höst gick med förtroende flr sin ryttare även om han också tyckte det var läskigt i blåsten. Väldigt fin form också med nosen hela tiden lite framför..Väldigt värdiga vinnare och tror de närmar sig Paris!
HPM och DreamBoy var ju inget roligt ekipage det heller, iaf sista åren. Men tråkigt med Annabelle och Gio, det har ju sett rätt trevligt ut innan iaf?
 
Dressage Hub la ut detta från Annabellas ritt i Tolbert. Ni förstår nog vad jag menade...

https://www.facebook.com/share/r/BS4urf3kJjD9yCMT/
Jag menar inte att försvara Annabella för jag tycker inte heller det är ok att hamra på med sporrarna, men kan ju vara värt att nämna för de som inte är bekanta med Dressage Hub att det är lite hästvärldens Qanon så man kan ha det i bakhuvudet när man tittar. 😬
 
Jag menar inte att försvara Annabella för jag tycker inte heller det är ok att hamra på med sporrarna, men kan ju vara värt att nämna för de som inte är bekanta med Dressage Hub att det är lite hästvärldens Qanon så man kan ha det i bakhuvudet när man tittar. 😬
Jo jag vet det, men hon lyfte exakt de sekvenserna som jag skrev om tidigare. Och riktigt så illa som Qanon är hon väl inte😅😂. Tycker hon lyfter en del rimliga saker men konspirationerna runt ex Charlotte Dujardin och filmen på Secret Agent är lite, ehh, mycket🙈.
 
Jo jag vet det, men hon lyfte exakt de sekvenserna som jag skrev om tidigare. Och riktigt så illa som Qanon är hon väl inte😅😂. Tycker hon lyfter en del rimliga saker men konspirationerna runt ex Charlotte Dujardin och filmen på Secret Agent är lite, ehh, mycket🙈.
Det är just konspirationsteorierna som är lite Qanon-feeling för mig, det har nämligen varit ett återkommande tema under de år jag känt till henne. Hon skrev till mig på Messenger efter nån kommentar jag gjorde nånstans på Facebook och det var… skruvat minst sagt. 😆
MEN! Video är video, även om hon rätt ofta klipper och klistrar hejvilt efter egen agenda. Oftast nån ryttare som hon upplevt nån egenkonstruerad oförrätt från, som i gengäld i 99 fall av 100 knappt vet att hon existerar. Det är lite wild ride minst sagt!
 
Bland annat hade hon nåt långt invecklat resonemang om att en ryttare hade sålt sin GP-häst och blivit gravid för att slippa bli uttagen till landslaget under en specifik förbundskapten eller nåt sånt där 🤣
 
Bland annat hade hon nåt långt invecklat resonemang om att en ryttare hade sålt sin GP-häst och blivit gravid för att slippa bli uttagen till landslaget under en specifik förbundskapten eller nåt sånt där 🤣
Visst är det hon som har något emot kanadensisk dressyr också?
 

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
41 993
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
76 121
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp