Water only-metoden

Har du testat aloe vera tidigare?

Jag använder inte vanligt schampo utan en hårtvål och inget balsam och jag upplever också att håret glänser mindre. Min son har en aloe vera i sitt rum, undrar om jag ska sno ett blad... Hade i lite olja, men det ser mer otvättat och fett ut än att det glänser snyggt. Ingen bra lösning.
Har inte testat. Tänker att det kanske återfuktar håret och gör det starkare på något vis och därav att det glänser mer. Men jag har verkligen ingen aning alls. Om du snor lite och testar så uppdatera gärna! :angel:
 
Barnet kör jag WO på fast det har liksom bara blivit så. Håret blir ju inte fett och det används inga produkter så det finns inget "svårt" som behöver tvättas bort. Har i lite olivolja emellanåt när det upplevs som lite torrt, det verkar nötas bort på något vis för det blir aldrig något lager på lager som någon frågade om tidigare i tråden. Jag tvättar håret varannan gång ungefär med bara vatten.
 
Testade att tvätta håret med bikarbonatvatten igår. Första gången på över 3 veckor som jag hade i något annat än vatten. Håret blev riktigt rent, typ som med schampo men utan den hala glidiga känslan. Efteråt sköljde jag det med äppelcidervinägervatten. Jag märker ingen större skillnad på håret eller hårbotten, men folk säger att det ska vara bra att försura pH-värdet i hårbotten efter att man använt bikarbonat. Vart lite bekymrad eftersom att det stank av äppelcidervinäger men lukten försvann helt när håret torkat 100%. Så bikarbonattvätt kan jag verkligen rekommendera om man kör WO och har extremt skitigt hår eller någon äcklig lukt man vill få bort. :up:




Barnet kör jag WO på fast det har liksom bara blivit så. Håret blir ju inte fett och det används inga produkter så det finns inget "svårt" som behöver tvättas bort. Har i lite olivolja emellanåt när det upplevs som lite torrt, det verkar nötas bort på något vis för det blir aldrig något lager på lager som någon frågade om tidigare i tråden. Jag tvättar håret varannan gång ungefär med bara vatten.
Precis, allt verkar nötas bort eller "ätas upp" av håret för det blir aldrig lager på lager eller någon hinna.
 
Jag funderar på hur man ska göra utomlands där vattnet förmodligen är mycket sämre än här i Sverige. Kanske har det mycket klor också? Tror ni som varit i Tanzania eller grannländerna att det funkar med WO där, eller krävs det schampo?
 
Jag funderar på hur man ska göra utomlands där vattnet förmodligen är mycket sämre än här i Sverige. Kanske har det mycket klor också? Tror ni som varit i Tanzania eller grannländerna att det funkar med WO där, eller krävs det schampo?

Tror det har med hårdheten att göra snarare än annat. Det kanske är lokalt precis som här?

Kommunalt vatten fungerade t.ex för BM men när jag flyttade ut till landet, egen brunn och lokalt mycket hårt vatten så fungerade det inte alls.
 
Tror det har med hårdheten att göra snarare än annat. Det kanske är lokalt precis som här?

Kommunalt vatten fungerade t.ex för BM men när jag flyttade ut till landet, egen brunn och lokalt mycket hårt vatten så fungerade det inte alls.
Ja så kanske det är. På vilket sätt fungerade det inte, hur kändes håret när det inte funkade längre menar jag?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 296
Senast: svea
·
Kropp & Själ Har haft kliande hårbotten i typ två år och testat alla receptfria som finns utan resultat. Bytte till Maria Nila head and hair heal nu...
2
Svar
35
· Visningar
3 213
Senast: touche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp