Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också hittat hit! Och om jag törs avslöja det som har jag varken läst, sett eller ens hört talas om temat? O_o Jag måste har missat det fullständigt. :confused:
Men å andra sidan så verkar filmen var från det år jag föddes så det kan ju förklara en del... :angel:
 
Jag tolkar det dessutom som så att varken ficktjuv eller lya vet om varandra - så chansen är att vi kanske kan snappa upp någon hint där...

Och så ska vi rösta fram en borgmästare.


Nu har jag en fråga till @Niyama - borgmästaren har alltså bara tyngst röst om det står lika? Men ingen extraröst eller annat som borgmästare kan ha annars?

Ja, jag försökte vara tydlig men ser att jag missade lite om ficktjuven. Ficktjuven känner alltså inte till vilka ulvarna är, och ulvarna känner inte till henom.

Och ja, borgmästaren har bara utslagsröst.
 
Hittat hit :)
Jag såg filmen när min lillasyster var liten, det gick åt en hel del papper om jag inte minns helt fel... :cry: :o
 
hittat hit!
Jättebra tema:up:
Sett filmen flera gånger och älskar en låt
som Art Garfunkel sjunger i den
"Bright Eyes"
Gåshudsvarning på den låten - varenda gång...

Jag har också hittat hit! Och om jag törs avslöja det som har jag varken läst, sett eller ens hört talas om temat? O_o Jag måste har missat det fullständigt. :confused:
Men å andra sidan så verkar filmen var från det år jag föddes så det kan ju förklara en del... :angel:

*host* och jag är -89a :angel: ;)
 
Den lösmynte spionen - kan han drälla informationen till samma person mer än en gång?

Om ficktjuven stjäl en förmåga som bara kan användas en gång, är den borta för evigt då? Främst funderade jag på detta i förra leken, om ringbäraren stulit beskyddet från Gollum, hade det varit helt borta då? (För att förklara vad jag menar med min fråga)
 
Jag har också hittat hit! Och om jag törs avslöja det som har jag varken läst, sett eller ens hört talas om temat? O_o Jag måste har missat det fullständigt. :confused:
Men å andra sidan så verkar filmen var från det år jag föddes så det kan ju förklara en del... :angel:

Då är vi två!

Inte som är födda -89 dock, erkänner att jag är äldre än så även om jag är 80-talist ;)
 
I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla djuren och fåglarna, och gjorde dem från början alla likadana. Bland djuren fanns El-Ahrairah, Kaninfursten. Han hade många vänner, och de åt alla gräs tillsammans. Men efter ett tag så mångdubblades antalet kaniner, och de åt upp allt gräs överallt de gick. Då sa Frith til El-Ahrairah: “Kaninfurste, om du inte kan kontrollera ditt folk, så ska jag hitta ett sätt att kontrollera dem”. Men El-Ahrairah ville inte lyssna på Frith, utan sa:

“Mitt folk är det starkaste i världen!”. Detta gjorde Frith arg, och han bestämde sig för att kuva El-Ahrairah. Alla djur och fåglar fick en gåva som gjorde var och en annorlunda från de övriga. När Räven kom, och andra som Hunden, Katten, Höken och Vesslan, gav Frith dem en vild lust att jaga och döda El-Ahrairahs barn. El-Ahrairah förstod att Frith var för klok för honom och blev rädd, ty han hade aldrig förut sett Dödens Svarta Kanin. Han försökte gräva ner sig under jorden när han hörde Friths röst:

“Min vän, har du sett El-Ahrairah? Jag skulle vilja ge honom en gåva”.

“Nej, jag har inte sett honom!”

“Kom då ut, så ska jag välsigna dig istället!”

“Nej, jag kan inte, jag är upptagen. Räven och Vesslan kommer! Om du ska välsigna mig, så får du välsigna... min bakdel!”

“Då gör jag väl så…”

Och El-Ahrairahs svans blev gnistrande vit som en stjärna, och hans bakben blev långa och starka. Han sprang över kullen snabbare än någon annan varelse i hela världen.

“Hela världen kommer att bli din fiende, Furste Med Tusen Fiender. Om de fångar dig, kommer de att döda dig. Men först måste de fånga dig! Grävare, Lyssnare, Löpare. Furste med den snabba föraningen. Var slug och full av knep, så kommer ditt folk aldrig att utrotas.”


När den lille kaninen Femman får en syn om en hemsk fara som hotar kolonin där han bor berättar han för sin bror Hassel och de två försöker förgäves få Kaninhövdingen att överge hålorna och leta efter ett nytt ställe att bo på. När de inte får något gensvar beslutar de sig för att ge sig iväg på egen hand, och får med sig en liten grupp kaniner i sista stund innan människorna kommer och täpper igen hålorna och plöjer upp marken.

Livet på flykt är inte heller helt ofarligt, men till slut hittar de till paradiset som Femman sett i sina visioner: kullen vid Watership Down. Det finns dock ännu ett problem att lösa: de har för få honor för att kunna bygga upp en koloni. När de får veta att det finns en överbefolkad koloni, Efrafra, en bit bort beslutar de sig för att försöka frita några kaniner från den elake tyrannen Svartstarr. De lyckas få med sig några kaniner som är missnöjda med förhållandena i Efrafra, men Svartstarr är inte den som glömmer och förlåter, och nu tänker han ta tillbaka sina undersåtar och hämnas på dem som hade fräckheten att lura honom, och som om inte det vore nog är världen full av andra fiender att akta sig för. Men de kan också vara till hjälp, om man är tillräckligt slug...


Deltagarlista
bollen__
Blacksmithfarm
quarter4ever
Paddington
cirkus
fio
Habina
LenaH
Snurrfian
Koppen
FiaM
Lobelia
Mirtai
thoora
glömmerallt
Klara
Lilltess


Regler
*Var snälla och trevlig mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering och någon form av motivering måste finnas i röstinlägget, det är alltså inte okej att enbart hänvisa till tidigare teorier.
*Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Monster". Röster får ändras fram till deadline. Det är inte tillåtet att rösta på sig själv, och man får inte heller låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv.
*Onda vinner när ulvarna är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken.
*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

Första DL måndag 21.30
Då ska ni dels lyncha någon som vanligt men också rösta fram en borgmästare som har utslagsröst om det står lika. Även nomineringen till borgmästare ska ha motivering (t.ex. "Niyama nominerar Myrten eftersom hon har erfarenhet och brukar vara duktig på att hitta onda").

Första nattDL blir tisdag förmiddag, tid meddelas senare. Rollista kommer snart.

Tema @Gabby_Ossi som även hänger med bakom kulisserna.
Alltså Borgmästaren väljs samtidigt som vi röstar? Ska vi rösta i samma inlägg som vi röstar på den vi vill lyncha eller har det en egen röstlista?
 
Härligt tema!!! Jag inte sett filmen men läst boken en hel massa gånger. :love:
Även jag kommer popcornläsa så mycket jag hinner! :)
 
Hittat hit. Tänkt läsa boken, men inte kommit mig för det än.

Känner att rollistan är rätt klar, inga konstigheter, men både tjuv och självmordsbombare. :nailbiting: Känner mig redan paranoid...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 257
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 557
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 797
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 878
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp