Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä det räcker med en förvirrad :rofl:
Tolkar det som att kaninerna bara är med i handlingen men inte i spelet?
Temat är alltså Watership down-Den långa resan, en bok om en grupp kaniners resa till en ny boplats. Man kan läsa boken som ett spännande äventyr men också som en samhällskritisk allegori. Liksom "Sagan om ringen" och andra teman är det bara en inramning man om man vill kan ignorera ( om man nu inte har envetna LL som påminner om dem för jämnan :angel:).
 
Nu har jag också hittat hit!

Den långa flykten...
Filmen såg jag för massor av år sedan (jag är ju inte bara tant, jag är ju gammal också). Jag har för mig att jag grät mig igenom filmen. Jag minns egentligen inte handlingen utan bara att den var så fruktansvärt sorgligt. Kanske borde läsa boken för jag tror att jag missade allegorigrejen då när jag såg filmen (jag var ju så ung på den tiden ;) ) Just låten Bright eyes får mina ögon att tåras fortfarande..
 
Nu har jag också hittat hit!

Den långa flykten...
Filmen såg jag för massor av år sedan (jag är ju inte bara tant, jag är ju gammal också). Jag har för mig att jag grät mig igenom filmen. Jag minns egentligen inte handlingen utan bara att den var så fruktansvärt sorgligt. Kanske borde läsa boken för jag tror att jag missade allegorigrejen då när jag såg filmen (jag var ju så ung på den tiden ;) ) Just låten Bright eyes får mina ögon att tåras fortfarande..
Jag var ung när jag läste boken, och gråter när jag läser något sorgligt, minns inte att jag grät mig genom den boken, även om det knappast är en komedi och jag troligen fällde en tår här och där. Den var mest spännande.
 
Jag var ung när jag läste boken, och gråter när jag läser något sorgligt, minns inte att jag grät mig genom den boken, även om det knappast är en komedi och jag troligen fällde en tår här och där. Den var mest spännande.

Det är nog bra mycket lättare hänt att gråta sig igenom 2 timmars film än en bok som tar många, många timmar att läsa ;)
 
Du, du käkade upp mig först av alla i förra leken, jag glömmer aaaaldrig... :devil:

Det är ju sant förstås. Men det var ju förra leken. ;)

Om alla tänker rösta på mig först i denna lek bara med motivering att jag var stygg i förra leken kan jag ju lika gärna sluta leka.

(sitter och surar en stund)
 
Det är ju sant förstås. Men det var ju förra leken. ;)

Om alla tänker rösta på mig först i denna lek bara med motivering att jag var stygg i förra leken kan jag ju lika gärna sluta leka.

(sitter och surar en stund)
Jag lovar, jag kommer inte rösta ut dig för du var stygg i förra leken, men jag kan hitta på en annan motivering om du vill?
 
@Niyama , är det samma deadline till BM röstningen som den vanliga?

Nåja jag kickar igång den nu för att få lite fart på leken. :D

glömmerallt röstar på Paddington som borgmästare, för att jag tycker hon är en duktig spelare som om hon är god kan göra ett bra jobb som bormästare, har för mig att hon brukar rösta med relativt vettiga teorier.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 248
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 517
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 793
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 877
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp