WE-tråden

Willands har utökat till 40 platser så förhoppningsvis har vi en chans att komma med där!

Funderar på att snickra ihop en trägrind, ni som har, hur har ni gjort själva "upphängningen" för att det ska gå att öppna på båda hållen? Räcker det med att man kan öppna "rakt ut" från stolpen eller hur många graders svängrum ska man helst ha?

Willands har utökat till 40 platser så förhoppningsvis har vi en chans att komma med där!

Funderar på att snickra ihop en trägrind, ni som har, hur har ni gjort själva "upphängningen" för att det ska gå att öppna på båda hållen? Räcker det med att man kan öppna "rakt ut" från stolpen eller hur många graders svängrum ska man helst ha?
Vanliga gångjärn med en "tapp" och ögla funkar jättebra, går att öppna mer än 90 grader utåt. Tänk bara på att testa balansen i stödet grinden hänger på i maximalt öppet läge åt båda håll. Jag satte tappen framåt för att få öppningen helt symmetrisk. Har bilder någonstans, kan se om jag hittar.

Tränat mitt program idag med hjälp från marken. Hade snäppat upp oss lite från förra veckan men har tack och lov 1.5 vecka kvar till tävlingen. Målet är verkligen de där magiska 62%..

Nu har jag (eller kanske mest pappa 😅) byggt en trägrind!

20250519_121621.webp

Gjort sista träningspasset innan tävlingen och red både dressyren och så en teknik och en speed. Dressyren kändes faktiskt rätt bra! Kom dock efter i musiken för har fått bättre samling i skritten nu. Så måste skära lite vägar. Samma med galoppen för där kom jag också efter. Tänk att en sett fram mot att rida kür typ hela livet och så är det mest jobbigt att hålla sig i musiken...

Tekniken var skitdålig. Red samma bana innan i veckan och då fick jag honom mycket mer uppe och framme. Idag var det tungt. Och så är enkelslalom med byten just nu helt omöjligt.

Speeden kändes ok för oss! Vi är för långsamma in och ur hinderna för han blir lång och tung. Men men, det är väldigt roligt att träna på😁

Jag håller på och förbereder mig för att åka till München och kolla på tävlingarna där. Tyvärr säger prognosen just nu regn, så det är läge att packa regnkläder och varmt att ha på sig på läktaren. Men tävlingarna brukar vara väldigt bra, vi har sex svenska ekipage i startlistan, en junior, två YR och tre som rider master.

Jag håller på och förbereder mig för att åka till München och kolla på tävlingarna där. Tyvärr säger prognosen just nu regn, så det är läge att packa regnkläder och varmt att ha på sig på läktaren. Men tävlingarna brukar vara väldigt bra, vi har sex svenska ekipage i startlistan, en junior, två YR och tre som rider master.
Ser fram mot att kolla via cmh! Emma la ut banan häromdagen och den är nåt extra😅. Det är verkligen upp ett snäpp internationellt mot svår klass här hemma.

Ser fram mot att kolla via cmh! Emma la ut banan häromdagen och den är nåt extra😅. Det är verkligen upp ett snäpp internationellt mot svår klass här hemma.
Ja det är lite tuffare och det brukar vara många riktigt bra ekipage där. München är ju så roligt också i och med att det är så stora tävlingar, mycket folk överallt, massor med publik och ett stort tävlingsområde. Jag brukar hinna se lite dressyr också, men i år kan det kanske bli svårt med så många svenskar på plats.

Väderprognosen för imorgon 🙄. Vilken tid tror ni jag startar? Naturligtvis dressyren vid 13 och tekniken vid 14ish. Förra året red vi i världens åskskur och det verkar finnas risk för exakt samma sak igen😅. Hoppas innerligtvädret vill hålla sig i vänsterkant av prognosen..
Screenshot_20250528_064006_Yr.webp

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 439
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 773
Senast: Mirtai
·
Övr. Hund Idag har jag vart sämsta matten ever känns det som. Jag har vart så sjuk att det vart helt omöjligt för mig att röra mig. Har haft 40... 2
Svar
30
· Visningar
1 853
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31