WE-tråden

Willands har utökat till 40 platser så förhoppningsvis har vi en chans att komma med där!

Funderar på att snickra ihop en trägrind, ni som har, hur har ni gjort själva "upphängningen" för att det ska gå att öppna på båda hållen? Räcker det med att man kan öppna "rakt ut" från stolpen eller hur många graders svängrum ska man helst ha?

Willands har utökat till 40 platser så förhoppningsvis har vi en chans att komma med där!

Funderar på att snickra ihop en trägrind, ni som har, hur har ni gjort själva "upphängningen" för att det ska gå att öppna på båda hållen? Räcker det med att man kan öppna "rakt ut" från stolpen eller hur många graders svängrum ska man helst ha?
Vanliga gångjärn med en "tapp" och ögla funkar jättebra, går att öppna mer än 90 grader utåt. Tänk bara på att testa balansen i stödet grinden hänger på i maximalt öppet läge åt båda håll. Jag satte tappen framåt för att få öppningen helt symmetrisk. Har bilder någonstans, kan se om jag hittar.

Tränat mitt program idag med hjälp från marken. Hade snäppat upp oss lite från förra veckan men har tack och lov 1.5 vecka kvar till tävlingen. Målet är verkligen de där magiska 62%..

Nu har jag (eller kanske mest pappa 😅) byggt en trägrind!

20250519_121621.webp

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 276
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 596
Senast: __sofia__
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 659
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 151
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet