WE-tråden

Bukefalos 30 år!

Gick ju inte så bra för oss eftersom vi blev utesluten ur speeden. Orkar inte skriva mer om eländet, om någon missat så finns allt på insta; @mysdressyr och där finns även voiceover både på vår dressyr och teknik.

Är åtminstone superpepp att träna mera, få igång Dio ordentligt och Katt likaså! Dio är anmäld till Borlänge 19/7 och ska gå hemma 21/7 också. MsvB båda tävlingarna och mål är förstås att kvala till lag-SM. Får se hur hett det blir när han inte tävlat på länge..

Fick ett par jättefina bilder av Ridsports reporter från SM, Linnea Lindahl.
myj.webp

Har ju anmält till MsvB på nästa tävling så gjorde lite byten idag. 4 byten i vart 3e gjorde vi, ingen aning om något var rent 😅. Sen kom mamma tillbaka med hunden så bad henne kolla någon gång. Men hon är typ lika dålig på att se som jag är att känna, så hon filmade lite istället. Men då började Pärlan bli trött så blev lite mer motstånd, men två rena byten till höger i alla fall. Bättre än inget 😬

Sen såg jag att där jag var och tränade i vintras skulle ha ganska mycket träningar nu i sommar, så tänkte vad bra, då kan jag ju passa på att träna några gånger nu innan tävlingarna drar igång igen. Men när jag kollade närmare insåg jag att de två veckorna jag har bäst tid att träna var det ingenting, så typiskt 😬.

Sen såg jag att där jag var och tränade i vintras skulle ha ganska mycket träningar nu i sommar, så tänkte vad bra, då kan jag ju passa på att träna några gånger nu innan tävlingarna drar igång igen. Men när jag kollade närmare insåg jag att de två veckorna jag har bäst tid att träna var det ingenting, så typiskt 😬.
Du får komma hem till mig och träna :-) Jag bor hyfsat nära det stället jag tror du pratar om.

Min plan var ju att starta Dio i Borlänge och hemma men det smög sig med det och han står på Ultuna. Prognosen ser bra ut men vår säsong 2025 har onekligen gått åt skogen. Zacke får gå MsvB hemma och så har jag anmält honom till svår i Borlänge I samband med lag-SM. Åker dit som lagledare och vi har lånat in @lytesout95 som gjort suveräna resultat i helgen🤩!!

Idag har jag varit på Falsterbo och shoppat bett! Var lite för snål för Trust men var rea på Lippobett i liknande utformning! Sen de andra två var begagnade så kostade bara 100 kr styck. Har inte riktigt mätt de längsta skänklarna, om de är godkända. Och såg inga deltan heller så får kanske köpa det någon annan stans.

20250708_203428.webp

Idag har jag varit på Falsterbo och shoppat bett! Var lite för snål för Trust men var rea på Lippobett i liknande utformning! Sen de andra två var begagnade så kostade bara 100 kr styck. Har inte riktigt mätt de längsta skänklarna, om de är godkända. Och såg inga deltan heller så får kanske köpa det någon annan stans.

Visa bifogad fil 170671
Lippobettet ser riktigt trevligt ut!

Budade hem ett pannband i silverklinkers från Eqviptus på Tradera, men spännet når inte runt tränset. Suck...

Red hinder med Zacke ikväll och red en MsvB-bana först som teknik och sen speed. Zacke äääälskar speeden😁. Vi börjar bli betydligt snabbare ur hinder och jag börjar bli säkrare på lansen och ringen även i lite högre tempo. Tränade på att rida grinden snabbt och behålla flytet hela vägen. Zacke är verkligen en sån klippa och vi har verkligen roligt tillsammans! Hans ägare ska flytta tillbaka till Sverige nu i höst och det är väl inte aktuellt att hon tar hem honom än på ett år åtminstone. Men jag bävar verkligen för den dagen hon vill ha hem honom. Önskar så att han och Dio skulle få bli gamla tillsammans och gå ulliga och fluffiga i lösdriften när dom är 25❤️.

Jag och Polo har varit på träningsläger i helgen. Suveränt bra att under en helg systematiskt rida igenom alla hinder (vi har ju inte ens hunnit prova allt) innan ) förutom vatten och bank då. Idag avslutade vi dessutom med att rida bana. Vi saknar fortfarande styrkan för att göra riktigt bra (mindre) volter och övergångar men vi tar oss igenom alla hinder på ett någorlunda anständigt sätt. Jag avslutade med att rida Msv B på ca 65% (har bara överslagsräknat...) möjligen med lite välvillig bedömning. Det blåste rejält så muggpinnarna svajade, och jag lyckades riva en av dem när jag red ur muggflytten. När jag kom fram till lansen hade den blåst ur läge och lutade helt åt fel håll. Jag red nära tunnan och sträckte mig och fick tag på den! Det var riktigt trångt i vändningen i fållan, men vi satte den bra trots lite spänning inne i den. Mest sjuor, åtta på enkelslalom med bibehållen galopp, fyra på muggflytten och fem på grinden (pga en hel del tramp) och två tunnor (där vi fick ett omslag på väg ur hindret och lite strul med att rätta galoppen). Han är ju fortfarande ung och oerfaren, men han hanterade allt runt omkring med främmande stall, främmande hage, främmande hästar osv utmärkt! Han sparkade och trampade tyvärr rätt mycket i transporten på väg dit, så det kändes som lååånga två timmar. Hem var han nog trött, för då stod han mycket bättre. I morgon får han en vilodag!

Tävling hemma ikväll och jag är så himla nöjd med Zacke 😍! Bytena blir faktiskt allt bättre och inte ett enda underkänt ikväll! Tom båda bytena I serpentinerna var rena och han gjorde ett absolut super högerbyte i två tunnor. Jag börjar även hitta ridningen i speeden och trots trassel vid repgrinden där vi tappade 15 sekunder så var vi snabbast! 67.3% I dressyren, 65.7% I tekniken och vinst. Finns massor att slipa på och kan erkänna att mitt mål är att ligga på 70% I tekniken. Jag VET att vi kan!

Kändes verkligen toppen ikväll och han var så pigg och med mig trots extremt varmt väder. Var först i speeden han kändes trött men kämpade på fantastiskt fint❤️. Ser fram mot tävlingen i Borlänge och hoppas jag kan rida på godkända % I svår då.

20250721_193615.webp

Vi var på Diggiloo i lördags när anmälan öppnade till tävlingen på Ribban, som tur var skulle det vara en paus precis då kl 19. Men sen när väl pausen började var nätet så överbelastat att jag inte kunde komma ut på internet alls, så jag fick lite lätt panik och bestämde mig för att ta en promenad så långt bort från området som jag hann för att få kontakt. 😅 Hann både anmäla och betala och tillbaka innan showen drog igång igen, men nu i efterhand hade jag ju inte behövt stressa för det finns fortfarande platser kvar. Kanske för att det var ganska dyrt, typ 200 kr dyrare per klass jämfört med de andra vi ridit 🙈, och att man var tvungen att betala direkt vid anmälan. Tog LA 2 moment fredag och 3 moment lördag.

Har även betalt Fjälkestad så det blir MsvB-debut som uppvärming till LAn :angel1:. Åsbo är jag fortfarande reserv men hoppas det faller ifrån några när det väl är dags at betala.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka