WE-tråden

Bukefalos 30 år!

Tränaren tyckte inte jag skulle visa upp sånt som inte är bra, eftersom jag bör vara ett föredöme och eftersom jag tävlar. Men hon köpte mitt resonemang och kom tillbaka någon vecka senare och sa att jag fått henne att tänka och hon ser en annan sida av det nu och tycker det är helt ok. Det var ju ingen hästovänlig ridning, tvärt om, det var bara inte den kvalitet som jag förstås vill ha på sikt.

Jag tycker det är föredömligt att visa att ingen är perfekt. Men många dressyrfolk är livrädda för det operfekta. Så länge det inte är ohästvänligt så är det ju bra med lite upplättning bland det instagramperfekta. (Min stavningskontroll fick lite panik här nu bland alla ord den inte känner till :rofl: )

Jag tycker det är föredömligt att visa att ingen är perfekt. Men många dressyrfolk är livrädda för det operfekta. Så länge det inte är ohästvänligt så är det ju bra med lite upplättning bland det instagramperfekta. (Min stavningskontroll fick lite panik här nu bland alla ord den inte känner till :rofl: )
Ja jag tror faktiskt att rädslan för att bli kritiserad för dålig ridning i dressyren har bidragit till den utvecklingen, ingen vågar lägga upp något som inte är perfekt, oavsett om det beror på dålig ridning eller något annat. Och sen är det ju i ärlighetens namn så att många kritiserar dressyr oavsett om det är hård/dålig ridning eller inte, så jag kan förstå rädslan. Men i WE upplever jag inte riktigt att vi är där. Där finns en tolerans för olika nivåer och för att glädjen ibland är viktigare än det perfekta. Just nu i alla fall. Och sen är vi kanske av en lite mindre perfekt karaktär rent generellt :D

Det är ju bra att ha så det räcker till både två tunnor och tre tunnor - så är de gratis och ni har plats hade jag absolut tagit höjd för det. Men banbyggarna brukar vara lyhörda för vad klubben har tillgång till för material och rita bana utifrån det, och framför allt i lägre klasser, med kortare banor, är det ofta det ena eller det andra.
Nu är vi ju inte ens en klubb utan bara jag och de jag lyckas lura med men jag har en förhoppning om att vi skulle kunna ha en Pay'n'WE till sensommaren kanske. Nu känner jag mig själv så det blir nog om kanske 2 år men ändå 😅

Nu är vi ju inte ens en klubb utan bara jag och de jag lyckas lura med men jag har en förhoppning om att vi skulle kunna ha en Pay'n'WE till sensommaren kanske. Nu känner jag mig själv så det blir nog om kanske 2 år men ändå 😅
Då skulle jag säga att det hänger på hur mycket plats du har, både på banan och för att förvara tunnorna.

Red Zacke på portugisiska stången idag när vi dressyrade. Han accepterade den bättre idag och i galoppen blev det en otroligt fin ridkänsla!! Även ryggningarna börjar bli bättre och mer eftergivna.

Jag red två tunnor, lans och rygga i vinkel med båda hästarna ikväll. Hade jag kunnat lägga ihop deras bästa egenskaper hade jag haft en drömhäst! Men båda var väldigt duktiga utifrån de krav och förväntningar jag har på dem just nu. G ryggar jättefint, där har P en hel del att lära. Båda bytte fint på en hand med lans i handen, men Gs styrning är inte alltid som den ska. P däremot går superfint på väldigt fina vikthjälper. Däremot behöver han bli starkare och mjukare i övergångarna.

Jag red två tunnor, lans och rygga i vinkel med båda hästarna ikväll. Hade jag kunnat lägga ihop deras bästa egenskaper hade jag haft en drömhäst! Men båda var väldigt duktiga utifrån de krav och förväntningar jag har på dem just nu. G ryggar jättefint, där har P en hel del att lära. Båda bytte fint på en hand med lans i handen, men Gs styrning är inte alltid som den ska. P däremot går superfint på väldigt fina vikthjälper. Däremot behöver han bli starkare och mjukare i övergångarna.
Känner exakt samma med Zacke och Dio, deras bästa egenskaper hade gjort den perfekta hästen😄.

Nu blev jag jättesugen på att arrangera en Pay'n'WE. Behöver man involvera en klubb för sånt eller vad gäller? Jag är som en del kanske noterat islandshästryttare och har väldigt dålig koll på hur det funkar tävlingsmässigt inom SvRFs grenar 😅

Eller så fixar jag klart hinderparken först. Det kanske är en bra idé

Nu blev jag jättesugen på att arrangera en Pay'n'WE. Behöver man involvera en klubb för sånt eller vad gäller? Jag är som en del kanske noterat islandshästryttare och har väldigt dålig koll på hur det funkar tävlingsmässigt inom SvRFs grenar 😅

Pay är en träningsform, inte tävling, så det är fritt att arrangera.

Vill man lägga in och ha anmälan via Tävlingsdatabasen (TDB) behöver man nog en klubb som har konto, men om man själv sprider ut och tar emot anmälningar tror jag inte det behövs.

https://www.instagram.com/reel/DWeD5YMjMW2dh4Nk0Q2Vy_gXxvJipnt6gvC_8k0/?igsh=MXF6a3V5Mnc3dGJteQ==

Vi har haft intensivträning i helgen, och jag har haft med båda hästarna. Det var Gs första riktiga träning efter operation och rehab så han fick ta det lite lugnt. P fick jobba desto hårdare. Vi jobbar med att få fötterna att vara stilla i halterna så jag rider med väldigt lite tryck/energi. Det gör tyvärr att han inte alltid är helt framme för skänkeln men jag behöver balansera där just nu. Jag är ändå nöjd med hur det känns och att vi bara kan mata på hinder efter hinder.

https://www.instagram.com/reel/DWeD5YMjMW2dh4Nk0Q2Vy_gXxvJipnt6gvC_8k0/?igsh=MXF6a3V5Mnc3dGJteQ==

Vi har haft intensivträning i helgen, och jag har haft med båda hästarna. Det var Gs första riktiga träning efter operation och rehab så han fick ta det lite lugnt. P fick jobba desto hårdare. Vi jobbar med att få fötterna att vara stilla i halterna så jag rider med väldigt lite tryck/energi. Det gör tyvärr att han inte alltid är helt framme för skänkeln men jag behöver balansera där just nu. Jag är ändå nöjd med hur det känns och att vi bara kan mata på hinder efter hinder.

Eftersom din profil är privat går det inte att se klippet :D

Inte min heller.

Men borde det inte gå att offentliggöra specifika klipp bara så som på facebook? Så man slipper låsa upp hela profilen. Någon som vet?
Jag lägger ut så lite på insta och det jag lägger ut kan få vara offentligt, så det får vara så.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka