Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 634
  • Visningar Visningar 66 871
*Uppdatering*

Nu närmar sig soluppgången och partymänniskorna på the Bronze skingras för att dra sig hemåt. Cordelia är uppåt efter en natts dansande men samtidigt så innerligt trött på att alltid behöva se sig för och vara försiktig när man går ut. Därför smet hon ut och gick på The Bronze trots att hon egentligen inte fick. Nu ska hon bara hem och krypa ner i sängen.

Hon är nästan hemma när känslan av att inte vara ensam blir allt starkare. Hur mycket hon än spanar kan hon inte se någon men hon ökar ändå takten. Nu ser hon sitt hus längre ner på gatan. Cordelia börjar springa men hinner inte längre än till uppfarten innan starka armar griper tag i henne. Hennes sista tanke är att hon borde ha stannat hemma. Sedan blir allt svart.

Peaux var bybo

CordeliaName.jpg

Dag-DL kl 22.00!

Jo, kanske det. Och Cordelia är väl inte favoritkaraktären direkt - men att bli av med två goda på raken är ändå inte särskilt upplyftande. :(

Jag kan för övrigt meddela att läkarbesöket visade att jag hade både puls, blodtryck(om än lågt) och blod - jag fick lämna några rör(mitt eget!). Nu ska jag sova en stund till. :p

Schysta vampyrer... När hon äntligen hittat leken blir hon dödad. ;)

Men som bybo hjälpte hon mig inte på traven med någon mer info.

Jag är dock fortfarande misstänksam mot dentaku. Skall se om jag får tid idag att läsa leken igen, annars hoppas jag att dagens diskussioner ger något.

Nu skall jag för första gången i mitt liv prata med en kurator. Känns som ulvlek inte bör nämnas. ;)

I dom två första citaten skriver du att du inte vågar gissa på någons roll (enligt mig helt rätt, det är alldeles för tidigt) men i din röstmotivering på Dentaku använder du en roll i din motivering, detta skaver jättemycket..

Nä, säker är man inte. Men jag tyckte det var intressant, det säger ändå att koppen letar misstänkta saker och dentaku inte riktigt tänkte vad hon skrev. Däremot är det för tidigt att säga något säkert om någons roll.

Det behöver inte vara en nackdel, ofta är det ulvarna som tänker efter innan de skriver. Men som sagt, någon roll törs jag inte gissa mig till så här tidigt. :) Du kan ju vara en sjuk ulv också. ;)

Habina röstar på dentaku

Då jag pga hennes kommentarer hittills tror hon kan vara demonen.

Bra att det "bara" var en bybo, mindre bra att det är en till god mindre..
Skriver nu på mobilen (som samarbetar för en gångs skull!) men går sådär så jag väntar med mera tills jag sätter mig vid datorn. Men det blir senare då jag ska till arbetsförmedlingen idag - wish me good luck! :p

Varit med länge? Genom århundradena alltså? :angel:
Nja, jag är född 91 :p

I dom två första citaten skriver du att du inte vågar gissa på någons roll (enligt mig helt rätt, det är alldeles för tidigt) men i din röstmotivering på Dentaku använder du en roll i din motivering, detta skaver jättemycket..

Nä, för först hade jag noll att gå på, men sedan när dentaku spelade så nonchalant kollade jag rollistan igen, för att se om någon kunde tjäna på att bli utröstad och då hittade jag att det inte gjorde alltför mycket om mästaren/demonen röstades ut.

Jag tyckte helt enkelt att hon spelade för nonchalant för att vara vampyr. Nu är jag inte lika säker längre, hon är ju rätt ny på att leka, så visst skulle hon kunna vara vampyr också. Eller för den delen god, men jag skall som sagt läsa igenom allt igen så snart jag hinner.

Nä, för först hade jag noll att gå på, men sedan när dentaku spelade så nonchalant kollade jag rollistan igen, för att se om någon kunde tjäna på att bli utröstad och då hittade jag att det inte gjorde alltför mycket om mästaren/demonen röstades ut.

Jag tyckte helt enkelt att hon spelade för nonchalant för att vara vampyr. Nu är jag inte lika säker längre, hon är ju rätt ny på att leka, så visst skulle hon kunna vara vampyr också. Eller för den delen god, men jag skall som sagt läsa igenom allt igen så snart jag hinner.

Jag reagerade ju också på att du placerade mig som ulv redan innan DL1, även om du sedan inte tycker att det spelar någon roll eftersom du inte var säker(när kan man vara det egentligen om man inte själv hör till de onda?). Att du sedan spekulerade i att jag var demon i din motivering känns också som att du gärna drar slutsatser väldigt tidigt på väldigt lösa grunder.

Jag håller med Lilltess om att det skaver. Jag ska inte göra misstaget att låsa mig på dig för det, för du kan ju vara en god som bara fått för dig något och är helt fel ute, men du finns definitivt på min lista över misstänkta för närvarande.

håller med om att det är lite remarkabelt!

Är det inte ännu bättre att vänta lite i i leken innan man skulle vilja bli upptäckt som demon? Då några roller kanske börjar bli klara för deltagarna och så vips blir en ond istället?
Har inte spelat med någon demon förut så är osäker på hur man ska spekulera om denna roll.
Däremot hittade jag detta från LL:
"I den här leken sitter demonen i lyan med de andra elakingarna"

Vilket då måste betyda att mästaren/demonen sitter med i pratet i lyan och bestämmer om käk också, väl?

håller med om att det är lite remarkabelt!

Är det inte ännu bättre att vänta lite i i leken innan man skulle vilja bli upptäckt som demon? Då några roller kanske börjar bli klara för deltagarna och så vips blir en ond istället?
Har inte spelat med någon demon förut så är osäker på hur man ska spekulera om denna roll.
Däremot hittade jag detta från LL:
"I den här leken sitter demonen i lyan med de andra elakingarna"

Vilket då måste betyda att mästaren/demonen sitter med i pratet i lyan och bestämmer om käk också, väl?

Jag håller med dig i dina funderingar här Q4. Det måste ju vara bättre för demonen/mästaren att åka ut lite senare när det kanske har gått att börja misstänka vem som har vilken roll, än att åka ut i första DL. De onda måste ju tjäna mer på att en specialroll blir omvänd än en som inte har en specialroll.

Jag har ju inte heller spelat med någon demon förut men spontant tänker jag att det nog är svårt att hitta demonen såhär tidigt?!

Och jag tolkar också LL så som du gör!

Glömmerallt och koppen: Jag kan tycka att det är lite märkligt att missuppfatta Dentaku men det är lätt hänt. Koppens kommentar var skum. Jag är tveksam till om en god glömmerallt hade tolkat det så men samtidigt så mådde hon inte bra och det kändes som hon röstade lite snabbt så det behöver inte betyda något egentligen.

Asko: Jag vet inte riktigt. Att de ovan missförstår Dentaku är en sak men att en tredje person använder missförståndet till en teori vet jag inte vad jag tycker om. Det var första dagen så det är inte lätt men det känns inte som vare sig asko eller koppen tror att Dentaku är ängeln för då borde de väl inte ha skrivit så? Akso har skrivit flera teoriinlägg som låter rätt vettiga och inte som ett "ulvpåhitt inlägg". Så jag vet inte riktigt.

Habina och Dentaku: Jag är kluven även till henne. Hon tolkade Dentakus roll som att hon vore ulv. Det jag tycker är märkligt är att hon misstänker Dentaku för att vara klantig ulv eller demon som vill åka ut. Varför skulle demonen vilja åka nu? Är Dentaku demon så är hon en klantig demon. Habinas kommentar om att "tråkigt om jag åker" sådana kommentarer tycker jag är misstänkt. Jag förstår om hon tycker det är tråkigt att åka ut tidigt men ens död analyseras alltid och hjälper sin sida att vinna. Habina är skum men samtidigt tycker jag hon kommer med kloka teorier om Dentaku.

Att Dentaku misstänker dem som misstänker henne är inget konstigt men jag förstår hur habina tänker. Kan de vara så att de är ulvar ihop och försökte alibirösta på varandra men sedan ångrade sig habina? Dock hade det varit märkligt spelat. Idag har de släppt misstankarna på varandra (eller ja de säger att den andra kan vara ulv men de är inte lika säkra längre). Är det också ett spel? Jag vill lita på Habina men det är mycket med henne som är skumt.

LenaH jag tyckte hon var märklig i början. Men kanske mest för att hon gjorde mig förvirrad. Men det är ingen anledning att misstänka någon för? Men jag tycker jag förstår henne mer och mer så hon känns oskum nu.

Q4: Jag är imponerad över alla småsaker hon hittar. Är hon en god som hittar små små detaljer eller är hon ond som hittar "hitte på grejer". Att hon inte läste alla inlägg i min och Lenas konversation var lite märklig. Hade hon hoppat att jag inte skulle lägga märke till det eller var det en ärlig miss? Minns jag rätt så tyckte hon efter röstningen att bollens röst borde granskas. Men även Q4 röst kan ha varit en räddningsröst för Habina. Hon la det bara i god tid men hon kunde inte ha vetat hur röstningen skulle fortskrida.

Lilltess kommer med mycket bra teorier. Lite märkligt att hon inte visste att demonen satt i lyan. Demonen kanske inte är med så ofta men Lilltess har väl lekt iallafall en lek med demonen? Betyder det att lilltess inte är ulv? Eller är det ett sätt att låtsas att inte vara vampyr? Det var fler som var osäker på demonen men dessa var nyare spelare än lilltess

Bollen___ (;) ): Hon är ingen jag lagt märke till men Q4 kan ha en poäng så jag kanske borde hålla ögonen öppna mer.

Matmissbrukaren: Röstade som mig, samtidigt som mig. Känns som någon jag missat men hon mådde inte bra igår och jag hoppas hon mår bättre idag.

Lita inte på någon var det... Har jag missat någon?

Glömmerallt och koppen: Jag kan tycka att det är lite märkligt att missuppfatta Dentaku men det är lätt hänt. Koppens kommentar var skum. Jag är tveksam till om en god glömmerallt hade tolkat det så men samtidigt så mådde hon inte bra och det kändes som hon röstade lite snabbt så det behöver inte betyda något egentligen.

Asko: Jag vet inte riktigt. Att de ovan missförstår Dentaku är en sak men att en tredje person använder missförståndet till en teori vet jag inte vad jag tycker om. Det var första dagen så det är inte lätt men det känns inte som vare sig asko eller koppen tror att Dentaku är ängeln för då borde de väl inte ha skrivit så? Akso har skrivit flera teoriinlägg som låter rätt vettiga och inte som ett "ulvpåhitt inlägg". Så jag vet inte riktigt.

Habina och Dentaku: Jag är kluven även till henne. Hon tolkade Dentakus roll som att hon vore ulv. Det jag tycker är märkligt är att hon misstänker Dentaku för att vara klantig ulv eller demon som vill åka ut. Varför skulle demonen vilja åka nu? Är Dentaku demon så är hon en klantig demon. Habinas kommentar om att "tråkigt om jag åker" sådana kommentarer tycker jag är misstänkt. Jag förstår om hon tycker det är tråkigt att åka ut tidigt men ens död analyseras alltid och hjälper sin sida att vinna. Habina är skum men samtidigt tycker jag hon kommer med kloka teorier om Dentaku.

Att Dentaku misstänker dem som misstänker henne är inget konstigt men jag förstår hur habina tänker. Kan de vara så att de är ulvar ihop och försökte alibirösta på varandra men sedan ångrade sig habina? Dock hade det varit märkligt spelat. Idag har de släppt misstankarna på varandra (eller ja de säger att den andra kan vara ulv men de är inte lika säkra längre). Är det också ett spel? Jag vill lita på Habina men det är mycket med henne som är skumt.

LenaH jag tyckte hon var märklig i början. Men kanske mest för att hon gjorde mig förvirrad. Men det är ingen anledning att misstänka någon för? Men jag tycker jag förstår henne mer och mer så hon känns oskum nu.

Q4: Jag är imponerad över alla småsaker hon hittar. Är hon en god som hittar små små detaljer eller är hon ond som hittar "hitte på grejer". Att hon inte läste alla inlägg i min och Lenas konversation var lite märklig. Hade hon hoppat att jag inte skulle lägga märke till det eller var det en ärlig miss? Minns jag rätt så tyckte hon efter röstningen att bollens röst borde granskas. Men även Q4 röst kan ha varit en räddningsröst för Habina. Hon la det bara i god tid men hon kunde inte ha vetat hur röstningen skulle fortskrida.

Lilltess kommer med mycket bra teorier. Lite märkligt att hon inte visste att demonen satt i lyan. Demonen kanske inte är med så ofta men Lilltess har väl lekt iallafall en lek med demonen? Betyder det att lilltess inte är ulv? Eller är det ett sätt att låtsas att inte vara vampyr? Det var fler som var osäker på demonen men dessa var nyare spelare än lilltess

Bollen___ (;) ): Hon är ingen jag lagt märke till men Q4 kan ha en poäng så jag kanske borde hålla ögonen öppna mer.

Matmissbrukaren: Röstade som mig, samtidigt som mig. Känns som någon jag missat men hon mådde inte bra igår och jag hoppas hon mår bättre idag.

Lita inte på någon var det... Har jag missat någon?

bra sammanställning @Artline! Jag håller på med egna reflektioner,
så återkommer till att kommentera denna.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen... 70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
59 721
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..
  • Vilken hundras?