Sv: Westernsadlar på avbetalning samt modell
Självklart prioriteras passform, men ett plus är ju även om sadeln faktiskt är fin!
Den måste ju vara bekväm att rida i också annars blir det ju jobbigt att träna och rida ut osv.
Detta skriver jag verkligen under på.... Jag kravlade i sadelträsket i 3? år, dels för att unghästen ändrade sig massor hela tiden, dels för att hon var breeeed.
Köpte uteslutande begade kvalitetssadlar (nåja, hade ju faktiskt en RR ett kort tag), och det var knöligt. När hon så började närma sig 6 år, tyckte jag att nu kan jag väl ändå köpa dig DIN sadel, dvs den sadeln som hon BORDE kunna ha i resten av sitt liv....
Här ringer jag Tommy på Scandinavian Western, då han är mycket väl kompetent...
"-Hej, jag behöver en breeeed sadel (mycket förkortat, har man en gång ringt honom, så vet man att det sällan blir ett kort samtal

, but you gotta love him

)
"-Jag har maaassor!"
"-Bra, vi kommer"
Lastar och åker bort. När vi efter en och en halv timme är framme och lastar ur säger gubbstrutten:
"-Oj, var hon så bred. Utav dom 100+ sadlarna jag har hemma, KANSKE jag har 5 som KAN passa"
"-Jamen, jag sa ju att hon var bred?"
"-Det säger alla, och när dom väl kommer hit så är det en semi som passar"
Han plockar fram sina 5 sadlar, 3 ligger som sk*t rent ut sagt, 1 ligger vettigt ocj en ligger som en smäck!
Självklart är det en massa silver och blingbling på den, vilket jag INTE vill ha.
Men vad gör man?
Provrider i den, och jag sitter också som sk*t i den... Det tog mig nästan 3 månader att lära mig rida igen... Skittråkigt...
Och det f*rbannade blinget gjorde ju att notan landade på 22000...
Men HON har ju i alla fall en passande sadel...
Fick du någon hjälp av detta?!?