Wild Kids (ulvlek)

1. Antarktis vore riktigt hÀftigt.
2. En yxa skulle vara praktiskt. Kanske inte om expeditionen vore till Antarktis dock :p.
Usch vad kallt.đŸ„¶đŸ˜…
Men om du har med en yxa kan du ju hugga ved, eller hacka sönder is eller sÄ, förstÄr inte varför det skulle vara dÄ opraktiskt pÄ Antarktis?

Blacksmithfarm röstar pÄ hemlig
För att en yxa vÀl kan vara praktisk att ha, Àven pÄ/i Antarktis?
 
Noterar att Niyama. Är orolig för att lotten kan avgöra mycket i en sĂ„dan hör liten lek.

kan det vara ett troll som tycker det? Och kamera Àr ju trevligt att ha med pÄ en expedition (det var visst nÄgon mer som tyckte det men fastnade för Niyama pga hennes lekfundering ) men till hur stor nytta Àr kameran pÄ expeditionen?
Qitis röstar pÄ Niyama

Att stÄ bakom kameran och observera istÀllet för att göra nytta i expeditionen samt funderingen om lottens betydelse i leken kan vara ett trolls tankesÀtt
Fattar att det Àr en ot-teori men du bygger den ju inte ens pÄ vad jag faktiskt skrev? Jag skrev att jag tycker det Àr svÄrt med tre sidor i en sÄ liten lek och att det kÀnns som att lotten kan avgöra mycket. I en stor lek med samma förutsÀttningar (döda troll lottas) blir det ju samma sak, och en del i lekarna blir ju slumpmÀssigt men jag gillar inte nÀr det förstÀrks ytterligare. Vet inte varför det skulle tyda pÄ att jag Àr troll heller, just att lotten avgör var döda troll hamnar borde ju goda/onda ha mer problem med.

Sen struntar du i att jag skrev vattenrening som första val men inte visste om jag fattat frÄgan rÀtt, att det kanske inte rÀknas som personligt och redan ingÄr i utrustningen.
 
Noterar att Niyama. Är orolig för att lotten kan avgöra mycket i en sĂ„dan hör liten lek.

kan det vara ett troll som tycker det? Och kamera Àr ju trevligt att ha med pÄ en expedition (det var visst nÄgon mer som tyckte det men fastnade för Niyama pga hennes lekfundering ) men till hur stor nytta Àr kameran pÄ expeditionen?
Qitis röstar pÄ Niyama

Att stÄ bakom kameran och observera istÀllet för att göra nytta i expeditionen samt funderingen om lottens betydelse i leken kan vara ett trolls tankesÀtt


glömmerallt röstar pÄ qitis

För att hon vÀlver att rösta pÄ nÄgon hen tror Àr troll, jag tyvker det Àr vikigare att försöka fÄ ut ulvar(björnar)
 
Åter i leken.
Kort tid kvar till DL och en del att lÀsa.
Jag tycker det Àr en typisk första DL med en vÀldig massa OT röster.

MItt drömresmÄl?
Jag vet inte. Jag Àr sÄ otroligt detachad frÄn all form av dröm just nu för verkligheten nÀstan Àr mig övermÀktig. SÄ jag tÀnker att det vore bra att komma ner till SkÄne med katten som ska paras dÀr. Personlig sak pÄ en expedition? Det beror vÀl pÄ vart expeditionen skulle bÀra hÀn. Nödraketer Àr generellt kanske? SÄ att jag kan kalla pÄ hjÀlp och komma hem igen.

Har frÄgan stÀllts om trollen rÀknas med i vinstvillkoren? Dvs om bÀgge trollen lottas till onda - fÄr lyan tvÄ extra medlemmar som kan kÀka och rÀknas i vinstvillkoren? (samma sak om de blir goda - rÀknas de in i vinstvillkoren?)
 
Hittade att om trollen lottas in som onda eller goda sÄ rÀknas inte de i vinstvillkoren. Jag tycker det Àr skitkrÄngligt
 
Kanske för att det inte finns nÄgra trÀd?

Yxan kan nog vara rÀtt sÄ praktisk i sig för att hugga sig en ishÄla att grÀva ner sig i, eller för att hugga sönder nÄgon cabin gjord i plywood för att skaffa sig ved till ishÄlan för vÀrmens skuld.

Skal nog hÄlla ögonen lite pÄ Niyama för att kolla om det kommer saknas stugor i antarktiska lÀgren framÄt...
 
Aliisa röstar pÄ Glömmerallt

För att hon tycker att det Àr viktigare att fÄ ut ulvar Àn troll och dÀrför röstar pÄ en som vill ha ut ett troll. Ett troll mÄste ju ut för att goda ska vinna, sÄ jag tycker att det Àr nödvÀndigt att fÄ ut ett troll.
 
Aliisa röstar pÄ Glömmerallt

För att hon tycker att det Àr viktigare att fÄ ut ulvar Àn troll och dÀrför röstar pÄ en som vill ha ut ett troll. Ett troll mÄste ju ut för att goda ska vinna, sÄ jag tycker att det Àr nödvÀndigt att fÄ ut ett troll.

FÄ ut troll borde vÀl kunna lösa sig vartefter?
Jag tÀnker att det Àr viktigt att fÄ ut ulvar faktiskt - de behöver lynchas för att goda ska vinna.
 
Aliisa röstar pÄ Glömmerallt

För att hon tycker att det Àr viktigare att fÄ ut ulvar Àn troll och dÀrför röstar pÄ en som vill ha ut ett troll. Ett troll mÄste ju ut för att goda ska vinna, sÄ jag tycker att det Àr nödvÀndigt att fÄ ut ett troll.
Ja men de kÀkar inte varje natt och ulvarna lÀr ju vara fler Àn 2, dessutom sÄ kan vi fÄ hjÀlp av ulvarna att fÄ ut ett troll Ä dÄ behöver vi inte slösa en röstning pÄ det
 
Nej jag tolkar det som att de inte rÀknas i vinstvillkoren enligt ovan.
Fast det gÀller ju nÀr det fortfarande Àr troll. Finns ett inlÀgg dÀr det förtydligas.

TillÀgg: var det inlÀgget du citerade, men jag tolkar det annorlunda Àr dig.
 
Nej jag tolkar det som att de inte rÀknas i vinstvillkoren enligt ovan.
Jag tolkar den biten som jag markerat att de gör det den biten du citerar, tror jag avser nÀr trollen fortfarande Àr troll.
Om ett troll dör sÄ lottas det först om trollet kommer att bli lejon eller björn. Sedan lottas det igen bland rollerna pÄ den sidan vilken roll trollet fÄr. Om trollet blir björn sÄ ingÄr hen i lyan och om trollet blir lejon sÄ fortsÀtter hen som god spelare utan att ingÄ i nÄgon lya.

NÀr (om) trollet dör avslöjas trollets identitet, sÄ alla kommer veta att det Àr ett troll som har dött. Det som inte avslöjas Àr dÀremot vilken sida trollet fortsÀtter spela för (trollet rÀknas inte lÀngre som troll dÄ, utan som ond eller god). Det andra trollet fÄr inte heller veta det.

AngÄende vinstvillkoren. De fungerar som vanligt med att goda vinner nÀr alla onda Àr döda och onda vinner nÀr de Àr fler Àn de goda. Men, om nÄgot av ovanstÄende Àr uppfyllt och bÄda trollen Àr vid liv sÄ vinner trollen. Om ett troll dör sÄ kan trollen alltsÄ inte vinna.
Onda ska som sagt vara fler Àn de goda för att vinna och dÀr rÀknas inte trollen in som goda. Samma gÀller för goda, de ska ha ut alla onda för att vinna och trollen rÀknas inte som onda. Men om bÄda trollen Àr vid liv sÄ vinner trollen, sÄ för att onda eller goda ska kunna vinna sÄ mÄste minst ett troll dö. Trollet rÀknas inte lÀngre som troll efter dess omvandling.

Pegasus har rÀtt.
SÄ lÀnge spionen Àr vid liv sÄ fÄr spionen all information. Men nÀr (om) spionen dör sÄ gÄr informationen till Vargarna. I samband med att vargarna lÀgger sin röst sÄ bestÀmmer de en person som ska fÄ en rad (LL lottar) av spioninfon. Den raden nÄr inte vargarna. Om vargarna inte utser nÄgon som ska fÄ en rad sÄ lottas det ÀndÄ en rad som vargarna inte fÄr, men den raden gÄr inte till nÄgon. Den meningen som du markerade var mer för att förtydliga att Vargarna inte kan lÄta bli att utse en person för att de sjÀlva ska fÄ all information.
 

Liknande trÄdar

Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @IslandshÀstryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 065
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VĂ€lkomna till leken “skyll er sjĂ€lva som ger mig ideer”. DĂ„ jag just nu Ă€r lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 020
Senast: Niyama
·
Tjatter VÀlkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snÀlla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihÄg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 941
Senast: bollen__
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghĂ€stbete
Tillbaka
Upp