Wild Kids (ulvlek)

vi håller på att reda ut så vi är samstämmiga i LL-lyan, så strax kommer besked gällande trollens varande när de bytt roll :)
 
Aliisa röstar på Glömmerallt

För att hon tycker att det är viktigare att få ut ulvar än troll och därför röstar på en som vill ha ut ett troll. Ett troll måste ju ut för att goda ska vinna, så jag tycker att det är nödvändigt att få ut ett troll.
Det här tyckte jag var skumt, måste ju vara viktigare att få ut ulvarna än trollen?
Mirtai röstar på Aliisa
 
vi håller på att reda ut så vi är samstämmiga i LL-lyan, så strax kommer besked gällande trollens varande när de bytt roll :)
Troll som dött är inte längre troll, utan räknas som fullvärdiga medlemmar av den sida de lottats till. De räknas därmed med i vinstvillkoren.
 
Fattar att det är en ot-teori men du bygger den ju inte ens på vad jag faktiskt skrev? Jag skrev att jag tycker det är svårt med tre sidor i en så liten lek och att det känns som att lotten kan avgöra mycket. I en stor lek med samma förutsättningar (döda troll lottas) blir det ju samma sak, och en del i lekarna blir ju slumpmässigt men jag gillar inte när det förstärks ytterligare. Vet inte varför det skulle tyda på att jag är troll heller, just att lotten avgör var döda troll hamnar borde ju goda/onda ha mer problem med.

Sen struntar du i att jag skrev vattenrening som första val men inte visste om jag fattat frågan rätt, att det kanske inte räknas som personligt och redan ingår i utrustningen.
Niyama röstar på qitis
Då jag tycker det är skumt att hon förvränger vad jag skrev, enligt ovan. Helt rimligt med en ot-teori i det läget, men inte rimligt att utelämna vad jag faktiskt skrev.
 
Alltså. Jag vill inte ut i första lynchen. Vet att jag varit kvar länge i lekarna på sistone så en del kanske resonerar att det kan ”vara min tur ” att åka tidigt
 
Jag tycker detta blev för komplicerat. Men men den som gett sig in i leken får leken tåla

Både ulvar och troll är lika viktiga att få ut inte minst med avseende på att trollen också käkar - även om de kan få i sig både ulvar och goda borde statistiken tala för att de råkar käka en god. Men i nuläget känner ulvarna varandra och i nuläget känns de farligare än troll som dessutom inte får käka förrän nästa natt.
 
Jag tycker detta blev för komplicerat. Men men den som gett sig in i leken får leken tåla

Både ulvar och troll är lika viktiga att få ut inte minst med avseende på att trollen också käkar - även om de kan få i sig både ulvar och goda borde statistiken tala för att de råkar käka en god. Men i nuläget känner ulvarna varandra och i nuläget känns de farligare än troll som dessutom inte får käka förrän nästa natt.
Håller med om för komplicerat, och dessutom för slumpmässigt. Ett troll som dör har alltså 50 % chans att bli god/ond. Det finns ju flera goda roller än onda så hade det lottats direkt bland alla roller och inte först sida så hade det varit större chans att den blev god. Ogillar verkligen att lotten avgör så mycket.
 
Röstlista DL1 21.30

19.54 Elo röstar på Mirtai
20.05 Pegasus63 röstar på quitis
20.12 Hedinn röstar på glömmerallt
20.13 hemlig röstar på Elo
20.35 (Qitis röstar på Niyama )
20.38 Magnum röstar på Hedinn
BSf röstar på hemlig
Glömmerallt röstar på qitis
Aliisa röstar på glömmerallt
Mirtsi röstar på Aliisa
Niyama röstar på qitis.
( qitis ändrar till glömmerallt)
Cirkus röstar på Aliisa
Qitis ändrar till Aliisa.

Inga klockslag på telefonen.
Hoppas min sista ändring hann in i tid.

Mirtai 1
qitis 3
Glömmerallt 2
Aliisa 3
Elo 1
Hemlig 1
Hedinn 1
 
Röstlista DL1 21.30

19.54 Elo röstar på Mirtai
20.05 Pegasus63 röstar på quitis
20.12 Hedinn röstar på glömmerallt
20.13 hemlig röstar på Elo
20.35 (Qitis röstar på Niyama )
20.38 Magnum röstar på Hedinn
BSf röstar på hemlig
Glömmerallt röstar på qitis
Aliisa röstar på glömmerallt
Mirtsi röstar på Aliisa
Niyama röstar på qitis.
( qitis ändrar till glömmerallt)
Cirkus röstar på Aliisa
Qitis ändrar till Aliisa.

Inga klockslag på telefonen.
Hoppas min sista ändring hann in i tid.

Mirtai 1
qitis 3
Glömmerallt 1
Aliisa 3
Elo 1
Hemlig 1
Hedinn 1
Nån röst saknas. Håller på och komplettes och kollar. Svårt på mobilen
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 070
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 020
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 942
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp