Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja så kan man kort och gott sammanfatta gårdagens ridlektion
Fick liten chock när jag kom till stallet och var uppsatt på Wasse, stallets bjässe. Dessutom den enda som är utbildad upp till MVS dressyr. Ska jag?? Fixar jag det verkligen? Menar Zetra och Nina har lite grann knäckt mitt självförtroende
Visst, inte tror jag min ridlärare skulle sätta upp mig på honom om hon inte trodde jag skulle fixa det, men herregud var nervös jag blev :nailbiting:

Först steget var att sadla, hästen är närmre 1,78 i mankhöjd, och är man själv 1,66 över havet är det högt
Nästa var, hur i h-vete ska jag komma upp?????
Och sen är nästa fråga, när man kommit upp hur kommer man ner utan att bryta fotlederna och pajja knäna i landningen?????

Det var inga problem varken komma upp eller ner, vet inte varför jag alltid är så nojjig över det. Eller det vet jag, det är en nojja sen jag vägde mer och hade problem med att jag var totalt orörlig i alla leder som finns i kroppen.
Sen kändes han inte alls så som han sett ut när andra ridit (förutom en tjej som rider honom gudomligt bra)
Då har det sett ut som om han varit väldigt på och framåt, lite så folk suttit och tjuvhållt så han bara kortat in halsen.
Nu går han bara två ggr per dag och anledningen till jag fick rida var att gruppen efter hade teori, men man kan ju få hoppas det blir fler tillfällen. Fick ju inte ens chansen testa galoppen eftersom vi bara red bakdelsvändningar.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår skulle jag in till jobbet en kortare sväng för lite lätt genomgång med gäster inför dagens aktivitet dom skulle anordna inga...
Svar
0
· Visningar
656
Senast: Avalbane
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är lite märkligt hur veckorna fyllts på sistone. Varje vecka är det alltid något utöver jobb som ska göras. Det har varit diverse...
Svar
1
· Visningar
1 148
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp