x-full och 165 i täcke

Bukefalos 30 år!

remmis

Trådstartare
behöver lite hjälp och info av er som vet mer än jag om utrustning!
oftast finns grejer upp till 155 o full...

behöver massor med tips på utrustning till STOR häst. halvblod 173cm i mank, x-full på huvet och 165 i täcke...

både billiga och dyra grejer....
täcken - inne, ute, ylle o flecce
träns
kandar... blir nog ett schumacher:love:
grimmor, läder o tyg

:bump: :bump: väntar på svar:bump: :bump:

Sv: x-full och 165 i täcke

Leta efter ÅF på Eldorados saker, dvs Catago och Capriati. Finns det mesta i upp till 165 cm och XF.

Träns i XF finns massor av fina från Rider's Company ( Dan Rider, Ryttarcompaniet )

Hyfsade priser, bra kvalite och snygga varor.

täcke säger jag horsewere är bra... köpte ett 165 till min förra o det var stort=)

Cheval har stora träns köpte ett i x-full på mässan till min sköthäst som har xx-full annars

Horseware har täcken i 165. Finns många träns i x-full, tex jacson, hubertus, passier, schumacher...

Måste vara en maffig sak du hittat, min är några cm högre och han har "bara" 155 och full.. ;) Just nu har han på sig ett horseware rhino täcke i 145. :p fick fel stl men funkar, hw är stora i stl.

Hur lång gjord har den?

Nu vet jag inte om begagnat är intressant, men det finns en massa 165 cm täcken på tradera nu från en och samma säljare.

Har också en stor på 173 o tycker inte att det är problem att hitta stora grejer... Eller träns är ju inte så vanligt i XF, Farmland är enorma i stl, jättefina träns dessutom. Bucas grimmorna finns också i XF.

Köpte ett skritt-täcke i ull från exklusiv horse ware på mässan. Köpte storlek 155cm och var nästan långt till min mammas långa sto på 173cm! Skitsnyggt till på köpet!:)

Min kille drar x-full också. Har ett Cheval och ett Hubertus träns på honom, de passar bra! Har också köpt ett Döbert kandar som jag väntar på. :love: I x-full såklart. ;)

Grimmor har jag lite olika på honom, de flesta går att hitta i x-full. :)

tack för alla tips.

Centaur
ska kolla sadelgjord längden

han har 165 i HW....
ska kolla på Jascon träns, han har ett nu i x-full. tänkte dom är ju rätt ok. o billiga!
eller kanske ett Hubetus... för dom är ju snygga... :idea:
sen blir det ett scumacher kandar, rundsytt... har ett men det är full och är för litet...:cry: (ska nog sälja det)

Visst kan man betsälla Mias i dinosaur storlek...heheh.... har för mig det i allafall...
tycker att dom har fina fleece och ylle täcken

har inte z-täcket stora storlekar också?

kollat på z täckes hemsida, hade glömt bort dom... jo dom syr upp efter önskemål!!!:)
blir nog en hel kollektion därifrån....
ylletäcke vanligt och med hals
flecce täcke
bävernylon omlott
i marin... men ej bestämt mej för passpoal och kant....

*kl*

Jag har en grabb som drar samma storlekar som TS häst, och jag tycker det är svårare att hitta benskydd som passar. Det är Veredus och N.E.W som passat hittils. Har inte testat Eskadron ännu. Men nu lurar jag på om jag kanske ska köpa Jacsons luddiga dressyrskydd i storl. x-full. De är billiga så OM de inte passar så är det inte hela världen. Det är värre med dyrare grejor.

Gärna mer tips på stora saker!

Jag har dem i xfull bak på min häst som är 169 och sen full på fram, det funkar skitbra!

Börjes har täcken upp till 165, bra slit o släng

min har träns från catago, stubben, riders company o knights, passier har även x full

Eskadron har snygga grimmor i x full

handlar det om halvblod i den storleken så sitter normala skydd bra, min som ändå harb rätt grova ben för att va halvblod kan ha ponnyskydd om det kniper :D

Har själv ett halvblod som har 165 i täcken så vet hur irriterande det kan vara ibland spec då mycket märkessaker inte finns i x-full. Stübben har träns i x-full,Horseware,shires och mark todd har täcken i 165. Eskadron har grimmor i x-full som jag kan rekommendera.själv har jag försökt hitta en magplattegjord men dem flesta görs bara upp till 130-140 och jag måste ha 145.

Liknande trådar

• Snygg utrustning X-full?
  • M
    Tips på utrustning
  • Ny häst, ny utrustning
  • E
    Måste få börja köra igen nu!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Att bryta mig loss
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?