XF Martingal & tyglar

Spirit

Trådstartare
Min granne letar efter martingal & tyglar i XF till sin 1,76 Irländska valack. full är alldeles för litet, det fungerar men han är märkbart irriterad pga han aldrig kan få sträcka fram nosen ordentligt & sträcka ut när han får lång tygel. Går han korrekt så tar martingalen emot pga den är för kort från sadelgjorden till tygelringarna. Sen är tyglarna för korta.

Var hittar man XF martingal?

Sv: XF Martingal & tyglar

Välkommen till klubben. Har en polack på dryga 170 som kräver långa tyglar, dock ej martingal, men tycker tyglarna på x-fullträns är i vanlig full-strl.
//L

Aldrig sett martingaler i den storleken, tycker alla är i samma storlek, ponny eller full. I värsta fall får du väl skaffa dig en förbygel med martingal som man kan justera längden på själva förbygeln och på martingalen.
En sånhär: http://www.equalityline.se/hi-bilder/brosta.jpg Den heter Glengordon Winner och kostar ca 550 kr.

Finns sk distanstyglar som är lite längre 1,80.
mvh El

Jag har 2 par färgade syntetträns från CH i storlek full där tyglarna är så långa att jag fastnar med dom runt fötterna om jag inte knyter upp dom....
Fast själva tränsen är inte så jättestora för att vara i fullsize....

Jag tror de bästa e o ringa till Bodil (sadelmakaren) och be henne göra en martingal och tyglar, tror inte hon e så dyr....

annars tar man med ett par tyglar o en martingal i full strl och ber henne förlänga dem.

jag har fått mina två par travtömmar förlängda där, de blev jättebra.

Saker hon gör brukar bli bra.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 052
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 320
Senast: As_Vegas
·
Övr. Barn Är rätt irriterad och less och vet inte riktigt hur jag ska tackla problemet som uppstått. Vi har tre km till skolan och barnen är... 2
Svar
25
· Visningar
5 263
Senast: mimmipigg
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 127
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka