X'Up stigbygeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Showjumping
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 95
  • Visningar Visningar 6 038
Sv: X'Up stigbygeln

Det är stigbyglar, inte stigläder.

Sen handlar det inte så mycket om mode när det gäller dem, utan snarare säkerhet.
De kostar ca 4600 kr tillsammans, stövlar/shortchaps+skor och stigbyglarna. Alltså får man de sakerna till samma pris som de flesta läderstövlarna kostar.

Jaha,ja men det har jag,och nej jag drar inte upp hälen,och är (vad jag tycker) avslappnad i hela kroppen när jag rider,och tycker att jag tappar stigbyglarna just för att jag slappnar av,men jag kan ju ha fel iof.jag tycker inte jag behöver stigbyglar eg. utan har det väl mest för att ta mig upp i sadeln och för en extra säkerhet när jag rider...det är lättast...

Du kanske har för långa läder om du tappar dom så ofta..?

Sorbe skrev:
Det är stigbyglar, inte stigläder.

Sen handlar det inte så mycket om mode när det gäller dem, utan snarare säkerhet.
De kostar ca 4600 kr tillsammans, stövlar/shortchaps+skor och stigbyglarna. Alltså får man de sakerna till samma pris som de flesta läderstövlarna kostar.

Shortchapsen ingick inte vad jag förstod..

Jag har långa stigläder så nog kan det vara det,men jag får så ont i knäna om jag har hoppläderlängd,har ingen aning om hur långa/korta ett par läder ska vara heller så jag använder samma som min sambo oftast.Jag står inte på tårna iaf när jag rider och jag an rida lätt utan problem om jag vill.

Sorbe skrev:
Men stigbyglarna kostar ca 2500 kr, skorna kan knappast kosta 2100 kr?

Till oss sa han iallafall att de kostade 4600 och då ingick stigbyglar och skor.

Man sätter foten i stibygeln och svingar sig upp. :angel: ;)

Du sätter foten på stigbygeln utan att sätta fast den och hoppar upp, när du sitter uppe på hästen så trycker du fast skon/stöveln i stigbygeln. Så skulle jag göra iaf.

Sorbe skrev:

Det har du rätt i, kanske ska köpa sådana haha :p

Däremot var skorna asfula
etrierchaussure.jpg

Notorius skrev:
Det har du rätt i, kanske ska köpa sådana haha :p

Däremot var skorna asfula
etrierchaussure.jpg

jag har lika dana sporrar som h*n på bilden:D haha vad seriös jag är..

Jag skulle känna mig lurad om jag köpte nåt så dyrt och dessutom var tvungen att köpa särskilda skor eller stövlar till, det känns ju helt uppenbart att det är ett försäljningsknep. Och alla kommer ha dom ett halvår så länge de är flashiga och dyra sen kommer de vara passé och töntiga. Jag undviker helst såna saker.

Jag tror dom funkar jättebra, är säkerligen jättesäkra också och man behöver ju inte oroa sig för att tappa stigbyglarna och då kan man koncentrera sig på annat. Fast jag tyckte de såg jätteläskiga ut, innan jag förstod att de utlöste sig när/om man föll av...:eek:

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Hundträning Idag drog hunden iväg igen. Jag hade besök av personer som han är väldigt förtjust i men det hjälpte inte. Enfaldigt nog trodde jag han... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 779
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet