X'Up stigbygeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Showjumping
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 95
  • Visningar Visningar 6 038
Sv: X'Up stigbygeln

Det har jag inte sagt! Är själv väldigt intresserad av den, men han sa verkligen att det var bombsäkert att man INTE kan tappa den när man rider, att ALLA i världseliten rider med den och lite mer...

Nä, men hur höga hinder hoppar du?
Ja, man har nog bra balans, men fick man välja så vill jag heldre ha stigbygeln fast så jag slipper tänka på det, för det är inte kul att rida utan stigbyglar när man måste koncentrera sig på vägarna, hindret, allt!

Inte SÅÅÅ höga men jag har iaf hoppat hinder som varit stora, FThinder på minst 120 och banhopp runt 130.
Jag tappar extremt sällan stigbyglarna över huvud taget, inte ens när min unghäst gör luftakrobatik nån meter över backen.
Jag tror på att man ska lära sig rida och ha egen bra balans än att ta hjälp av diverse anordningar. Vad är nästa grej? Säkerhetsbälte i sadeln så man inte ramlar av? ;) :rofl:

Jag tror nog att alla i världseliten, tex Marco Kutcher har heeelt okej balans ;). Så det är nog inte bara för balansens skull man väljer den stigbygeln. JAG väljer den för att den är snygg MAMMA väljer den för att den är säker...

Ja jag tycker då varken att den är snygg eller passar min ridning i övrigt, så jag skulle aldrig i mitt liv skaffa sådana :crazy:

Men det är ju kul att försäljarna tjänar pengar på andra då :angel:

Jag tycker den är snygg, och den varken passar eller passar inte min ridning. Men jag tycker att man verkar få en bra position i stigbygeln, och det är positivt tycker jag. Har en ovana att rida med stigbygeln för långt ut på foten...

smått off topic, men vad är det för sadel du ska ha? :)

Det beror på vad jag köper för häst :p. Ska ha ny nu så det blir en helt ny uppsättning utrustning :banana: . Har en ponny med och hennes utrustning lär bli för liten..Förutom full-schabraken..Så här ska det shoppas :banana: :banana: :banana:

Haha jaha. Vad roligt, just ja, du hade ju en tråd om vad du skulle ha på dig på provridningen ;)

Haha mm, det är fortfarande ett dilemma för mig :p

Varför vill du inte ha skon då? Och ja, det finns redan stövlar :p

Det är ju typ ingen skillnad på fina stövlar i mjukt läder och skor + chaps..Tycker inte jag iallafall...

*kl*

Såå... förklara för en idiot. :smirk:
Man måste köpa en speciell sko/stövel till stigbygeln (eller ska man kalla det en "mojäng" i stället??)?
Och allt kostar??
På vintern då?

Och hur lätt lossnar de? Måste man hänga i... mojängen för att skon ska lossna?

Nä jag är skeptisk...

Corax skrev:
*kl*

Såå... förklara för en idiot. :smirk:
Man måste köpa en speciell sko/stövel till stigbygeln (eller ska man kalla det en "mojäng" i stället??)?
Och allt kostar??
På vintern då?

Och hur lätt lossnar de? Måste man hänga i... mojängen för att skon ska lossna?

Nä jag är skeptisk...

Japp man köper skor eller stövlar till som passar in i stigbygeln. Stigbygel+sko kostar ca 4600 kr. Vadå vad är det med vintern?:p

Ja, eller den löser ut sig när man ramlar av och så...

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Hundträning Idag drog hunden iväg igen. Jag hade besök av personer som han är väldigt förtjust i men det hjälpte inte. Enfaldigt nog trodde jag han... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 852
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka