• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 816
Sv: Yes yes..

säkert säkra på ngt vis men du menar väll ändå inte att de ska användas vid tävlingsridning??

Flower_Power skrev:
säkert säkra på ngt vis men du menar väll ändå inte att de ska användas vid tävlingsridning??

:smirk: De är inte så dumma, dem är även bra till mindre barn och de som har vissa funtionshinder, det var elakt sagt, tycker jag...:devil: Om hon måste eller ska ha dem på tävlingar ska man ju inte uttrycka sig på det sättet.
Lite respekt tack!:crazy:

självklart är de säkert jätte bra om man har särskilda behov till att ha det.

Jag tävlar inte så du behöver inte oroa dig.. :p
Jag ska köpa en sadel (bomfri Torsion) som har hela stigläderfästen, alltså läderna kan inte lossna på något vis. Därför vill jag ha så säkra stigbyglar jag kan hitta, jag är rädd att fastna och bli släpad efter (har blivit det förut).

Dessa var även mycket billigare än de hela stigbyglar som säljs i sverige!

Skulle jag mot förmodal tävla så har jag nog ett par vanliga byglar att plocka fram :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Får jag fråga vad du fick betala för både byglar o frakt? Har också kikat på dessa...
Hade inte hööks fått in nåt liknande? Nån som kollat på dem irl?

(kikar i orderbekräftelsen)
De kostade 58 Euro, frakt 18 Euro. Blir 818 svenska kronor allt som allt.

Hon som har affären är verkligen jättetrevlig och pratar/skriver bra engelska :)

Skulle jag köpa t.ex flex-ride och sådana som finns i sverige skulle det gå på cirka 800 kr för enbart stigbyglarna, vissa kostar 900 kr och så frakt på det.

De som hööks har är väl såna tåhättor man fäster på den vanliga stigbygeln? Såg dem med, tror Eko;- har dem också.

säkra och bra:)
Ser ut och va nåt slags gummi material eller nåt så dem är säkert sköna på vintern. Vanliga metallstigbyglar blir ju så jäkla kalla:crazy:

Jag har också såna, de är fula, men det är ju Torsion med, så de matchar perfekt! :D

Jag ÄLSKAR mina Röper-stigbyglar och tycker numera att det är äckligt, läskigt och obekvämt att rida med vanliga. Dessa stigbyglar är de enda där jag inte kan hitta på något sätt som jag skulle kunna fastna i stigbygeln (min favvo-fobi). Och de är sååååå sköna när man rider långt. Och stora fina nabbar i fotgreppet, så man halkar aldrig i dem.

Så de får vara hur fula de vill! :love:

Jag är väl inte normal,men jag tycker nästan att dom är lite snygga,skulle nog passa en armésadel??:bump:

Álin skrev:
(kikar i orderbekräftelsen)
De kostade 58 Euro, frakt 18 Euro. Blir 818 svenska kronor allt som allt.

Ja, med min banks avgifter och sådant inräknat alltså, blir det 818 kr.

Pysen skrev:
Jag är väl inte normal,men jag tycker nästan att dom är lite snygga,skulle nog passa en armésadel??:bump:

Ja det är möjligt. Men hur ser en armésadel ut? :o :D

svea skrev:
Jag har också såna, de är fula, men det är ju Torsion med, så de matchar perfekt! :D

Jag ÄLSKAR mina Röper-stigbyglar och tycker numera att det är äckligt, läskigt och obekvämt att rida med vanliga. Dessa stigbyglar är de enda där jag inte kan hitta på något sätt som jag skulle kunna fastna i stigbygeln (min favvo-fobi). Och de är sååååå sköna när man rider långt. Och stora fina nabbar i fotgreppet, så man halkar aldrig i dem.

Så de får vara hur fula de vill! :love:

Hehe, ja precis :D Fult och ännu fulare lär ju bli perfekt ihop.

Jag har massor av såna där fobier, jag är rädd att fastna hit och dit och trilla av si och så och skada mig, men dessa stigbyglar känns som ett riktigt bra köp nu när man har hört alla fördelar :)
Ett stort plus att de är sköna att rida långt i, har en del långturer planerade i år :banana: *längtar till sommaren*
Bra också att man inte halkar i dem, avskyr ridskolans stigbyglar med utslitna gummiplattor, räcker man trampar lite för mycket så vips har man antingen tappat hela skiten eller så sitter bygeln inne vid hälen.

Borde det inte bli så att man belastar foten väldigt konstigt i de där?

Álin skrev:
Jag tävlar inte så du behöver inte oroa dig.. :p
Jag ska köpa en sadel (bomfri Torsion) som har hela stigläderfästen, alltså läderna kan inte lossna på något vis. Därför vill jag ha så säkra stigbyglar jag kan hitta, jag är rädd att fastna och bli släpad efter (har blivit det förut).

Dessa var även mycket billigare än de hela stigbyglar som säljs i sverige!

Skulle jag mot förmodal tävla så har jag nog ett par vanliga byglar att plocka fram :smirk:
Det är förståndigt att tänka på säkerheten, :bow: har själv fastnat i vanliga stigbyglar när jag flög av en av mina hästar jag skulle rida in, bröt benet väldigt illa på 3 ställen....:cry: ;)

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: skiesabove
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 432
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka