ylle ländtäcke?

saffran

Trådstartare
Hej!

Tycker ull ländtäcket från h**ks det bruna med fläta är jätte snyggt. Någon som känt och klämt på det?

Hur är tjockleken om man jämför med tex mias ull ländtäcken?

Hästen klipptes på rumpan i oktober, och detta ländtäcket kommer bara användas i ridhus!

Sv: ylle ländtäcke?

Åh det är så fint! Tycker det är bra tjocklek, vet dock inte hur mias ull är så det kan jag inte svara på. :)

det låter ju lovande! Har tyvärr ingen möjlighet att komma till en affär nämligen.

Tunt o trist i kvalitén.
Jag valde att beställa ett från exklusiv istället

ja det är inte jättetjockt men betydligt bättre än hööks, det kunde man nästintill se igenom...

ja håller med bison, tyvärr tunt skulle inte ta på det på en klippt häst på vintern, en som inte e klippt kanske men nej inget sådant!

Det är inte supertjockt, men betydligt mycket tjockare och bättre än vad hööks ulltäcken brukar vara.
Så jag tycker nog att det duger att ha på en klippt häst i ridhus, iaf det jag klämde på i butiken, vet inte om kvaliten skiftar eftersom det var så olika åsikter här.

Exklusivs ulltäcken är inte heller tjocka, jag har ett vanligt ylletäcke därifrån, det är jättebra och så men tjockt är det inte.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 676
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade fått tag på en extra ridlektion, och det kändes faktiskt ganska snöpligt att jag stod uppskriven på stallets ilsknaste och...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att jag inte kommer att kunna rida min ordinarie lektion nästa vecka så blev det två lektioner denna vecka. Nästan två...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att... 10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 821
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka