Yoga och ridning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tjuvstartade mitt nyårslöfte redan på nyårsafton så jag har nu hunnit göra 3 yogapass i rad. Resultatet har hittills blivit en hel del träningsvärk i bålen. Rätt åt mig. Det är nästan pinsamt hur mycket jag har förfallit. Visst har jag fått träningsvärk av yoga förr, men det här blev ju löjligt. Dessutom gör det ont i kroppen när jag lägger mig ner på rygg, främst på två punkter på vardera sidan om ryggraden lite ovanför rumpan. Det släpper när jag lagt mig tillrätta och kan slappna av. Jag har aldrig haft ont där förut och undrar lite över varför det blivit så. Men det är bara att köra på. Nästa vecka ska jag till naprapaten igen så då får jag mig en ny renoveringsomgång.

Idag har jag också ridit. Några timmar innan jag skulle dit så ringde ägaren och sa att hon var sjuk och inte skulle rida själv idag. Det var ingen annan heller som skulle rida. Så jag fick väl i princip rida vilken häst jag ville. Det blev den vita ponnyn. Han är riktigt mysig och trevlig, men jag kunde inte säga det samma om ridbanan idag. Den var i rätt stora delar en skridskobana idag, med blankis i tre hörn och en långsida. Ponnyn är verkligen jättesnäll och när jag gör rätt så gör han rätt. Samtidigt är jag lite frustrerad över min egen oförmåga. Stundtals så får jag till något, men så tappar jag det lika snabbt igen. Men det är väl bara att träna vidare.
 

Duktig du är som yogar, står på min lista också att komma igång igen. Är så förbaskat stel även om jag inte har ont.
Jag önskar jag kunde göra det alla dagar om året, men har tyvärr svårt att komma till skott under långa perioder. Att göra några enklare övningar är lättare att få gjort, men ett helt program som tar en timme är det svårare att få till. Men nu har jag sagt att jag ska göra ett helt program varje dag i 40 dagar. Jag har valt ett program som är bra för ryggen.
 
Jag har som nyårslöfte att göra mera yoga jag med, men hinner inte varje dag. Har dock ett bra program som tar endast 10-12 minuter, som jag borde kunna få tid med varje dag om jag tar mig i kragen... :angel:
 
Jag har som nyårslöfte att göra mera yoga jag med, men hinner inte varje dag. Har dock ett bra program som tar endast 10-12 minuter, som jag borde kunna få tid med varje dag om jag tar mig i kragen... :angel:
Det kortaste program jag känner till tar 22 minuter. Det är en övning på 11 minuter och sedan vila lika länge. Jag kan så klart göra några andra enstaka övningar men då kan jag inte kalla det för ett "program".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp