Ytterligare en häst har försvunnit

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ytterligare en häst har försvunnit

Jag menade inte till dig direkt. (jag är ny här på buke och kan inte alla funktioner).

Det jag menade var de här som bara hoppar på mig. Vi är nu tre stycken, varandra helt oberoende, som påstår samma sak om Veronica Larsson. Vi har alla tre, på var sitt håll, serverats falska adresser och telefon nr som inte fungerar.

För mig verkar det som om att Veronica satt detta i system. Orsak må vara osagt - men till dessa nu som envist bara hänger kvar i "hur dumt det är att skänka/sälja häst billigt" kan de inte komma "loss mentalt" och ställa sig frågan - varför framträder inte Veronica och visar att hon är ärlig - om hon nu är det? Företaget hon står som firmatcknare och hon själv personligen kan ju detta tidningsskriverier komma att "kosta" en hel del. Enkelt avhjälpt med att bara svara i telefon....

Min motpart här - Veronica Larsson - har getts exkat samma möjlighet att svara som jag har fått att fråga. Och jag slutar INTE fråga oavsett anonyma hot på mailen och förlöjligande här på buke. Jag tänker inte vara tyst förrän jag har svar på frågan.

Du är en av de fullt normala här - så mitt inlägg var inte till dig personligen. Ber om ursäkt om du uppfattade det så :)
 
Sv: Ytterligare en häst har försvunnit

Det är OK och det ni/du gör är bra! Jag håller fullständigt med dig! Ger man sig har de vunnit och det är genom att informera och göra det obekvämt för denna sort av lurendrejeri som man kan förhindra andra från att hamna i samma situation. Jag håller på Er och önskar av hela mitt hjärta att ni kommer att få visshet om vad som hänt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ytterligare en häst har försvunnit

Måste säga att jag verkligen förvånas storligen över att så pass många verkar tycka att det är helt ok att under falska anspelningar köpa/få en häst för att sedan genast åka till slakteriet med den.

Även om detta nu inte är så i just det aktuella fallet förhoppningsvis!!

Att så många tycker att den förre ägaren får skylla sig själv och att det inte är en "big deal" att en ny ägare direkt slaktar en nyinköpt sällskapshäst!

Naturligtvis undantaget om hästen är så pass dålig att den inte kan/bör/ska fortsätta leva.

Måste verkligen säga att vissa inlägg i båden denna tråd och de andra som skapats i samma ämne fått mig att ta en funderare över mitt eget omdöme, vissa användare har jag bedömt som mycket hyggligt folk, men nu börjar jag undra vad det är för hjärtlösa typer som sitter bakom skärmarna.

Helt klart så hade det vart annat ljud i skällan om detta hade hänt en av de själva. Då hade uppbackningen vart massiv och beteendet avskyvärt av den oärlige köparen/gåvotagaren.

Men nu, när det är en för alla okänd människa det handlar om, då är det helt plötsligt dennes eget fel att den häst den ger bort i förtroende körs raka spåret till ett mindre nogräknat slakteri.

Nu inte sagt att detta har hänt, men det är ju vad original TS misstänker och många svarar ju utefter det.

Faktum är att en del svar gör mig spyfärdig!

Det behövs ingen vidare diskussion av detta OT från min sida, det är bara så jag känner och jag kommer inte att diskutera det vidare!

De som tar åt sig får göra det, ingen nämnd ingen glömd som man brukar säga.

Till de fd hästägarna: Hoppas ni får träffa hästarna igen!

Tack, precis vad jag känner också. Hur sjutton kan man försvara någon som köper hästar i oärligt uppsåt, påstå att hästen ska gå som sällskapshäst och sen göra sig oanträffbar.
Känner exakt som du, man förvånas av vad som döljs under vissa nick, har f...n kan man försvara denna oärliga människa
 
Sv: Ytterligare en häst har försvunnit

*knapplån* har läst diskussionen, men visst verkar det som att den första hästen, Ametist återfunnits om man läser på relaterade artiklar till den första om att han var försvunnen??? Eller har jag missat något? Den kanske ändå var tänkt att slaktas, eller vad tror ni?
 
Sv: Ytterligare en häst har försvunnit

Hra ja köpt en häst o sen blev anklagad o ifrågasatt (oskyldigt då i mitt fall, i omtalat fall har ja ingen aning eftersom jag inte är insatt) skulle ja förmodligen på ren ilska vägra "bevisa" att hästen är vid liv o mår fint! :devil:

Jag skulle göra precis likadant. Reta upp folk, få tidningarna att skriva om slakteriet - och efter en tid visa upp hästen livs levande. Vid den tiden vet alla vad slakteriet heter och var det ligger (samt att det är det enda slakteriet i Skåne som tar emot hästar) - vilken gratisreklam :cool:

Immer
 
Sv: Ytterligare en häst har försvunnit

Jo, och det är väl för väl att det ändå finns bra människor som gärna tar sig an dessa hästar. MEN jag anser utan att för den sakens skull peka finger nu, att man måste ta sig en funderare på vad som kan komma att hända med hästen när den byter ägare. Att lämna en häst på livstidsfoder har för och nackdelar, funkar det så är det ju super. Men å andra sidan finns det alldeles för många exempel på där hästar återkommit till gamla ägaren som inte kunnat ta emot dem igen.

Vart vill jag komma? Jo, att ägarna till dessa hästar tänker igenom sina belut, och ffa tar ett större ansvar än att förenkla det hela genom att överlåta hästen till gemeneman. Ett kontrakt i alla ära, men i samma stund som ägandeskapet övergår i annan person så gör ägaren precis vad de vill med hästen utan att gamla ägaren kan göra något alls.
 
Sv: Ytterligare en häst har försvunnit

Vid den tiden vet alla vad slakteriet heter och var det ligger (samt att det är det enda slakteriet i Skåne som tar emot hästar) - vilken gratisreklam :cool:

Immer


Är det verkligen så illa att man inte kan slakta hästar mer än på ett slakteri i Skåne?
Det låter osannolikt.
 
Sv: Ytterligare en häst har försvunnit

Är det verkligen så illa att man inte kan slakta hästar mer än på ett slakteri i Skåne?
Det låter osannolikt.

Vad jag känner till är det det det enda, ja.
Helsingborg slutade ta emot hästar för något år sedan.

Immer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadbladet) Ametist är en av en handfull hästar som Veronica Larsson på Knorre-vången AB tagit över och som därefter spårlöst...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
15 390
Senast: Skogstroll
·
  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Veronica Larsson och Knorrevångens slakteri AB är polisanmälda. Rubriceringen är dock oklar beroende på om Veronica Larsson kan...
Svar
0
· Visningar
4 392
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Det finns fler personer som skänkt hästar till Veronica Larsson som sitter med i styrelsen för Knorrevångens slakteri...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 735
Senast: Lillfi
·
  • Artikel
Hästnyheter (KB) På Fjärens Ridcenter utanför Hjärsås har man sedan i våras uthyrning av hästar. Ett framgångsrikt koncept och redan nu står folk i...
Svar
0
· Visningar
1 214
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp