Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Kristianstadbladet)
Ametist är en av en handfull hästar som Veronica Larsson på Knorre-vången AB tagit över och som därefter spårlöst försvunnit. Polisanmälningar är gjorda, men hästägaren är inte ens hörd ännu.

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Men jag kan inte tycka att vi ska slakta alla hästar allt eftersom, bara för att någon har begått ett ev brott. Ska vi då sluta att tillverka cyklar för det finns dom som stjäl dom. :confused: Är det okej för en tjuv att fritt förfoga över den cykeln han har stulit, för den är i hans ägo nu?

Inte om han har stulit den.
Men om han har fått den som gåva är han i sin fulla rätt att skrota den närhelst han vill.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

:bow::bow::bow:

Tänk att människor inte ens kan skilja på en stöld och en gåva här inne:devil::cry:

VL har lurat till sig en gåva, det är i princip stöld i mina ögon.
Det är lika illa som att lura av en gammal pensionär sina besparingar.
Att proppa i någon full med lögner för att tillskanska sig värdesaker är synnerligen vedervärdigt.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

VL har lurat till sig en gåva, det är i princip stöld i mina ögon.
Det är lika illa som att lura av en gammal pensionär sina besparingar.
Att proppa i någon full med lögner för att tillskanska sig värdesaker är synnerligen vedervärdigt.
Det skulle kunnat vara bedrägeri men den delen har ju tydligen polisen redan lagt ner.
PL
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

:bow::bow::bow:

Tänk att människor inte ens kan skilja på en stöld och en gåva här inne:devil::cry:


Men ni som är så duktiga då...förklara hur "sol-och-våraren" kan åka dit. Han har ju också fått pengarna som "gåva" av någon blåögd person. Vari ligger skillnaden. Gåva som gåva. Den ena åker dit men inte den andra. Kan ni då vara snälla och förklara skillnaden för mig! :angel:
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Inte om han har stulit den.
Men om han har fått den som gåva är han i sin fulla rätt att skrota den närhelst han vill.


Om man orkar läsa hela inlägget så blir tolkningen annorlunda i mitt inlägg. Men visst man, kan ju plocka poäng på lösryckta meningar. Det tycks ju roa en del. :angel:
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag har aldrig försvarat beteendet men enda möjligheten att komma åt det i det här fallet torde vara ett civilmål om kontraktsbrott.
PL
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Sol o vårare brukar fällas för bedrägeri eller förskingring. Du får väl fråga polisen varför de inte ansåg att det var bedrägeri.
PL
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Herregud, om ni terese, skogstroll m.fl är SÅ trygga med att slakteriet och dess ägare och anställda ska bli åtalade och dömda, så VARFÖR sitter ni här på nätet och skriker er hesa?? Visst, ni har rätt att skriva här och allt det där men hur orkar ni bry er om det när NI nu vet allt det där ni säger att ni vet?!:confused:
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Varför sitter du och skriker dig hes för en sak som DU omöjligt kan vara säker på? Ifrågasätter du om ett diskussions forum borde få finnas till alls då?det är väl därför det finns till??
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Det är lika illa som att lura av en gammal pensionär sina besparingar.
Att proppa i någon full med lögner för att tillskanska sig värdesaker är synnerligen vedervärdigt.
Jag har aldrig sagt att det är OK, eller särskilt trevligt sätt att bete sig på.
Vilket jag givetvis inte tycker det är - det är fult att fara med lögner...
Men det är INTE olagligt att själv bestämma vad man skall göra med något man fått i gåva/köpt.

Man måste helt enkelt lära sig att skilja på sådant
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag skriker inte på något vis mig hes här, så mycket bryr jag mig inte. Skogstroll, vad man kan utläsa av dina inlägg så är du i de flesta fall hysterisk. Vilket i och för sig är lite komiskt och roande men inte särskilt hälsosamt för din egen del.

Jag ifrågasätter verkligen inte diskussionsforumets vara eller icke vara, jag tycker att det är jättebra att det finns. Jag ifrågasatte däremot varför du m.fl sitter här dag ut och dag in och propagerar för er sak när ni är tvärsäkra på att slakteriets ägare och anställda kommer att åtalas och dömas. Den fråga besvarade du inte....
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Är du helt säker på att utredningen är nedlagd?

Enligt de tidningslänkar funnits här så är det så att inte polisen tagit med berägeri i den vidare undersökningen.
Sen kan man bara spekulera om varför, tex att det inte finns några vittnen till vad som utlovats eller att man inte kan säga att pjok lidit ekonomisk skada.
PL
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag skriker inte på något vis mig hes här, så mycket bryr jag mig inte. Skogstroll, vad man kan utläsa av dina inlägg så är du i de flesta fall hysterisk. Vilket i och för sig är lite komiskt och roande men inte särskilt hälsosamt för din egen del.

Jag ifrågasätter verkligen inte diskussionsforumets vara eller icke vara, jag tycker att det är jättebra att det finns. Jag ifrågasatte däremot varför du m.fl sitter här dag ut och dag in och propagerar för er sak när ni är tvärsäkra på att slakteriets ägare och anställda kommer att åtalas och dömas. Den fråga besvarade du inte....

Varför ska man inte göra det? Varför diskuterar du? Även du är här vad jag kan se.Och jag är verkligen inte hysterisk..däremot börjar du låta sån.Vad exakt är det du propagerar för? Jag förstår dig inte riktigt.Men du hade förmodligen inte varit ett dugg hystrerisk om det var din häst som var försvunnen..du får tycka vad du vill precis som jag.Det är därför vi diskuterar.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Varför ska man inte göra det?

Ja en anledning är att om man vill sköta en utredning och eventuell rättegång bra ska man kanske inte sitta här och skrika om den. Inser ni att VL med största sannolikhet läser vartenda ord ni skriver här? Vill ni verkligen visa alla era argument här?
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

*knapplån*
Gunnar-kanske dags att stänga den här tråden också?? Pajkastningen fortsätter ju ändå bara här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång i tiden hängde jag här. Jag skrev massvis med blogginlägg under flera års tid, älskade det. Men det var ett tag sedan nu, så nu...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag måste lägga ut en fråga här för jag var med om något som fick mig att fundera. Jag förstår inte det här. I söndags gick jag till...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 559
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 376
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) You Bet Hornline har haft ett bra år. På onsdag kan det bli ännu bättre då hästen är favorit till att vinna Gunnar Nordins...
Svar
0
· Visningar
575
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp