Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Kristianstadbladet)
Ametist är en av en handfull hästar som Veronica Larsson på Knorre-vången AB tagit över och som därefter spårlöst försvunnit. Polisanmälningar är gjorda, men hästägaren är inte ens hörd ännu.

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

SVT var faktist förvånansvärt försiktiga när det gällde direkta påståenden om lagbrott.
PL

SVT var noga med att poängtera att VL faktiskt kunde göra vad hon ville med hästen eftersom hästen var hennes, och att hon inte hade begått något lagbrott. Däremot hade hon ljugit, vilket man påtalade att det var fult gjort.
Så visst var de försiktiga, mer än vanligt faktiskt.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Ja kontrasterna var slående melln SVTs försiktighet o de tvärsäkra påståendena om lagbrott här på forumet.
PL
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag skriker inte på något vis mig hes här, så mycket bryr jag mig inte. Skogstroll, vad man kan utläsa av dina inlägg så är du i de flesta fall hysterisk. Vilket i och för sig är lite komiskt och roande men inte särskilt hälsosamt för din egen del.

Ang hysterisk!

Om jag hade skänkt bort min häst med löftet att den skulle få en fin tid som pensionär/sällskap eller liknande och det sen visade sig att hästen omgående hade slaktats för att tjäna pengar, då hade jag också varit hysterisk, jag hade nog nästan varit mordisk!

Att NÅGON(nu inte bara dig som jag svarar) öht kan med att ifrågasätta alla de drabbades känslor och ageranden nu när de har starka farhågor om vad som eventuellt hänt deras hästar det är för mig helt obegripligt!

Jag hade inte haft något uns av ro i kroppen förräns den som var skyldig hade ställts till svars för sitt handlande.!

Hualigen, vilken mardrömsituation..

Mina gammelgubbar står nere i stallet, de är samtliga pensionärer varav 2 av dom jag fått av min gamla chef för att ge dom en fin pensionärstid efter karriären, de är nu 26 och 22 år, dvs sådana hästar som en del tycker att min gamla chef skulle ha slaktat själv för att vara säker på att de inte hamnade hos någon "skurk".

Tack och lov så gjorde hon inte det, utan jag har fått förtroendet att ha dessa gubbar hos mig, den ene nu snart i 10 år och den andra i 3 år hitills.

Jag är henne evigt tacksam för att ha fått dessa underbara gubbar att pyssla med.

Här kommer de att stanna tills de tar sitt sista andetag! (Förhoppningsvis många år till)
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Men snälla lilla gumman, vem är det som är hysterisk!

Gumma o gumma...jag kanske är en gubbe....

Men du snälla lilla gulleplutten, det kanske är du som är hysterisk....?!
För jag hade aldrig blivit hysterisk över en bortgiven, slaktad gammal häst. Men det kanske du blir..?!
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Men då hoppas jag att du aldrig överlåter äganderätten till någon av dina hästar.
Om jag skänkte bort en häst o den sen slaktades på felaktiga grunder så skulle jag bli förbannad men inte låta det styra resten av mitt liv. Dock skulle jag aldrig komma på tanken att skänka eller sälja en häst med ngt förbehåll.
PL
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Tycker det är stor skillnad på att ge hästar till vänner o bekant man känner och som man vet de kommer få det bra hos och att annonsera ut dem på blocket.
Så nej, jag tycker inte din fd chef skulle ha slaktat.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Gumma o gumma...jag kanske är en gubbe....

Men du snälla lilla gulleplutten, det kanske är du som är hysterisk....?!
För jag hade aldrig blivit hysterisk över en bortgiven, slaktad gammal häst. Men det kanske du blir..?!

Jag tycker du har spårat ur fullständigt i den här diskussionen. Har du inget vettigare att komma. :confused:
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Ja kontrasterna var slående melln SVTs försiktighet o de tvärsäkra påståendena om lagbrott här på forumet.
PL

Lika tvärsäkra som dina uttalanden om att det INTE är ett lagbrott. Men det vet vi inte än. Utredning pågår.....
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Men då hoppas jag att du aldrig överlåter äganderätten till någon av dina hästar.
Om jag skänkte bort en häst o den sen slaktades på felaktiga grunder så skulle jag bli förbannad men inte låta det styra resten av mitt liv. Dock skulle jag aldrig komma på tanken att skänka eller sälja en häst med ngt förbehåll.
PL


Jag tror inte den här händelsen kommer styra resten av Pjoks liv heller, om det var det du syftade på.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag kommer ihåg hur ni i tråd efter tråd förnekade att VL skulle kunna ha slaktat sällskapshästarna, det var inte troligt enligt era ekonomiska beräkningar, nu vet ni bättre, hur kunde ni vara så naiva?


Säga då vad man vill om VL, men hon är såpass hygglig att hon väljer slakt före att sälja hästen/ hästarna vidare som ridhäst/ridhästar, fast att hon den andra vägen utan problem(iaf med Ametist ),lätt skulle kunnat göra sig en större hacka.

Dessutom så verkar hon ha följt en bit av kontraktet, hon har verkligen sett till att gett hästarna ett stadigvarande hem.:idea::cool:
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Ok allt kommer inte fram här, nä.

Men för att inte säga förmycket så har den "gode" VL fina kontakter i danmark dit hon kör en del av hästarna för att tjäna en extra hacka. Dels att de ska vidare med slakttransporter dels som ridhästar.

Men det verkar som många här är väl insatta i hur VL arbetar därför var det väl inget nytt....

Nä en död häst lider inte o jag hoppas innerligt att Ametist är slaktad o det snabbt när han kom i VL händer. Trist att man vill smutsa ner sig för de ynka tusenlapparna. Men varför hon inte kan få ett hederligt jobb det vet vi inte....
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Du funderade tidigare över att så många missförstår dig när du uttryckligen skrivit "det är fult att luras", nu skriver du att VL är hygglig....:confused:
Inte konstigt om folk bli förvirrade av dina inlägg, du skriver en sak men argumentarar en annan.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Men för att inte säga förmycket så har den "gode" VL fina kontakter i danmark dit hon kör en del av hästarna för att tjäna en extra hacka. Dels att de ska vidare med slakttransporter dels som ridhästar.

Men det verkar som många här är väl insatta i hur VL arbetar därför var det väl inget nytt....


Du vet att jag tidigare skrivit att jag ogillar skarpt om hästarna förts utomlands för slakt, det är vidrigt- eller för den delen skulle ha sålts vidare som ridhästar, fast de inte skulle gå som det, också vidrigt.


Sedan verkade det som att det möjligen bara var två av de aktuella hästarna som hade livstidskarens, inte alla som förut iaf insinuerats.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Du funderade tidigare över att så många missförstår dig när du uttryckligen skrivit "det är fult att luras", nu skriver du att VL är hygglig....:confused:
Inte konstigt om folk bli förvirrade av dina inlägg, du skriver en sak men argumentarar en annan.

Jösses, Vår lille Vän Ginnies skrev att det var hyggligt av VL att slakat o inte sälja vidare..

Inte konstigt att du reagerar som du gör när du läser o tolkar som fan läser bibeln!:grin:

Om ni nu sitter på så mycket extra information så är det ju jätte bra och förhoppningsvis så åker VL dit o alla andra bedragare får sig en funderare o alla hästägare får se hur det kan gå om man skänker bort en stor häst, vilket förhoppninsvis leder till att det inte längre går att lura till sig hästar på detta sätt...
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Du funderade tidigare över att så många missförstår dig när du uttryckligen skrivit "det är fult att luras", nu skriver du att VL är hygglig....:confused:


Och du väljer som vanligt att plocka ut ett enda ord från sitt sammanhang, det är hyggligare att slakta direkt(om det nu är så, det är kanske inte helt solklart) än att sälja halvdana hästar vidare. Om hon sålt vidare då hade hon inte bara lurat de hon fått hästarna av, hon hade även lurat de som ev. köpt hästarna av henne, om hon inte hade varit fullt öppen med hästarnas status-och det verkar kanske inte så troligt.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Sedan verkade det som att det möjligen bara var två av de aktuella hästarna som hade livstidskarens, inte alla som förut iaf insinuerats.
Har det? vardånågonstans? Det där är en efterkonstruktion att det skulle insinuerats att alla hästarna skulle haft livstidskarens.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Då är det inte så säkert att det är svartslakt bara för att hästar försvunnit. Att ta en häst över gränsen utan pass är visserligen olagligt liksom slakt av hästar med liivstidskarens till livmedel är det i hela EU. Men är hästarna sålda vidare går det inte att sätta dit knårrevången för de olagligheter nästa ägare eller nästa igen begår, utan bara för ev avtalsbrott.
PL
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Snälla Gunnar lås tråden!! Detta går för långt!
Jag tycker det är dags att låta polisen sköta detta nu istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång i tiden hängde jag här. Jag skrev massvis med blogginlägg under flera års tid, älskade det. Men det var ett tag sedan nu, så nu...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag måste lägga ut en fråga här för jag var med om något som fick mig att fundera. Jag förstår inte det här. I söndags gick jag till...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 559
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 376
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) You Bet Hornline har haft ett bra år. På onsdag kan det bli ännu bättre då hästen är favorit till att vinna Gunnar Nordins...
Svar
0
· Visningar
575
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp