Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Finns här någon som har erfarenhet av det yrket? Kanske själv arbetar som det, eller själv är hörselskadad och på så vis har...
Svar
3
· Visningar
1 000
Skola & Jobb Jag jobbar inom äldrevården och en av familjemedlemmar har fått magsjuka. Ja har ingen symtom för det, men hur funkar det? Får jag gå...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: Nebraska
·
Skola & Jobb Hej! Tänkte höra om det finns någon här som går/har gått på Lillerud i Karlstad och kan berätta om skolan och så? Kommer förmodligen...
Svar
17
· Visningar
1 647
Senast: AgentCarter
·
Skola & Jobb Jag har varit ganska säker på att socionom är grejen för mig, men ju närmare antagningsbesked jag kommer (jag är så gott som säker på...
Svar
15
· Visningar
1 739
Skola & Jobb Hur fungerar det med ersättning om jag behöver sjukskriva mig från sommarjobbet? Kontrakt är påskrivna och det är tänkt att jag ska...
Svar
11
· Visningar
9 057
Senast: No1
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja flytta bort från Stockholm då det är på tok för dyrt här. En vettig bostad att hyra kan ju lätt gå loss på 8000 kr i...
Svar
11
· Visningar
1 349
Senast: nickan1
·
Skola & Jobb Det har uppstått en situation med min förra arbetsgivare som jag skulle vilja ha lite klarhet i om det finns någon bukefalist som har...
Svar
10
· Visningar
3 607
Senast: Dentaku
·
Skola & Jobb Det är ju ett ämne som kommer på tal lite då och då i TV och tidningar. Helt i ärlighetens namn har jag aldrig tagit reda på mer fakta... 2
Svar
27
· Visningar
3 637
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Jag är fruktansvärt less på mitt jobb för tillfället och söker allt vad jag kan för att hitta annat. Det är väl inte bara arbetsplatsen...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: Lill76
·
Skola & Jobb Skulle du då vilja jobba extra inom din nya bransch och när skulle du vilja ha kontakt med potentiella arbetsgivare? Första veckan i...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Har kommit på en grym idé som jag skulle vilja pyssla lite med. Det är ett typ av hantverk där det mesta av pengarna skulle gå till en...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: Snubbelfot
·
Skola & Jobb En arbetare gick på sin kollega fysiskt på arbetstid, tog stryptag, gav någon smäll och rivsår i ansiktet. Allt började med tjafs om en...
Svar
5
· Visningar
1 789
Senast: Nebraska
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag söker till PHS och skulle vilja komma i kontakt med fler som söker som kanske bor i stockholm. Det kanske är roligare o träna...
Svar
3
· Visningar
752
Skola & Jobb Jag börjar bli smått galen på min skola. Lärarna är trevliga när jag är där och så, men det tar allt som oftast runt 3-5 dagar innan jag...
Svar
14
· Visningar
1 324
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Sitter just nu och skriver på ett personligt brev till ett jobb (kommunalt) jag gärna vill ha. Jag arbetade som extra resurs med exakt...
Svar
4
· Visningar
4 086
Skola & Jobb Jag sitter och stör ihjäl mig på en kollega, fast jag vet att jag inte borde. Hon ÄR en "my way or the highway-person", vet inte hur...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: idarida
·
Skola & Jobb Jag jobbar just nu på två olika jobb, en timanställning och ett extra jobb vid behov kommer upp i ca 40 timmar/vecka. Det här gör ju att...
Svar
4
· Visningar
932
Skola & Jobb Finns det några som lever fortfarande? Någon som vet någon/några som åker ut till skolor och berättar eller hur man kan ta reda på det...
Svar
15
· Visningar
1 874
Senast: Anna
·
Skola & Jobb Hur använder ni Linkedin? Finns det fler liknande sidor? Vad för typ av bild har ni? Vad tycker ni är mest säljande en relativt stel...
Svar
9
· Visningar
1 394
Senast: hvala
·
Skola & Jobb Ja, jag har gått en kurs i just det här, men tydligen har jag ändå svårt att förstå hur jag ska göra nu när jag själv väl ska göra det...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår