Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre I sommar går min bindningstid ut för abonnemanget jag tecknade när jag köpte min telefon. För att dra ner mina telefonkostnader med ett...
Svar
19
· Visningar
1 075
Senast: Niyama
·
Äldre Så först lite bakgrund. Det här gäller en småstad,en ICA och ett COOP, många äldre bor där. Vi har 2-4 tiggare i stan åt gången, just nu... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 492
Tjatter Vad tycker ni om den nya sommarkakan Toffee Whole Nut? :d:d:d:d av :d:d:d:d:d för mig. Smarrig såklart :D
Svar
1
· Visningar
410
Hemmet Jag behöver hjälp med att hitta en färgglad ljusslinga. Jag vill helst att den ska gå på el, dvs inte behöva batterier. Och inte vara...
Svar
7
· Visningar
777
Senast: Rosett
·
Äldre Jag blir lika förvånad varje gång jag springer igenom ett moln av os från tändvätska. Själv tycker jag det luktar illa och i värsta fall... 2
Svar
37
· Visningar
3 464
Senast: avslutat medlemskap
·
Kropp & Själ Alltså. Vaglar från helvettet. Hur blir man av med dem? Kan inte minnas att jag haft en vagel på flera år. Så i February fick jag den...
Svar
11
· Visningar
2 797
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Vad kallar man en nyanställd på Donken O_o
Svar
3
· Visningar
580
Senast: WBanna
·
Trädgård & Växter Jag har en rabatt som skuggas av ett staket (annars är det söderläge). Den är 70 cm x 4,5 m och solen når endast den kanten som är...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Ullmerkott
·
Trädgård & Växter Har lyckats få ett envist myrbo i mitt pumphus. Trodde att boet hade lyckats gå puts väck i höstas med femton liter kokande vatten, men... 2
Svar
29
· Visningar
3 175
Senast: Jeffery
·
Äldre Hade tänkt fjällvandra för första gången i mitt liv i år. Nu har dock mitt sällskap fått fysiska förhinder och frågan är då om det är...
Svar
19
· Visningar
1 247
Senast: ainasoja
·
Äldre Uttrycket "min högra hand" - finns det någon tolkning av det som inte är positiv(på svenska eller engelska)? Urban dictionary kommer så... 2
Svar
39
· Visningar
3 909
Senast: Raderad medlem 6459
·
Skola & Jobb Hjälp en frustrerad. Sitter med rubriksättningen i en rapport. Markerar den text jag vill ha som rubrik och i samma sekund jag valt blir...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Monifa
·
Äldre 2014 skulle Sverige utvisa en 17-årig nordkoreansk pojke till Kina, jag undrar hur det hela slutade för pojken? Någon som vet? Fallet...
Svar
1
· Visningar
545
Kropp & Själ Vi satt ute och åt middag vid picknickborden, hade en liten bebis i famnen och gungade henne lite när jag satt, sen gick vi in och satt...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Cattis_E
·
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det... 2
Svar
23
· Visningar
4 471
Senast: pimy
·
Kropp & Själ För en vecka sedan träffade jag en läkare och en psykolog och de bedömde att jag är bipolär och inte enbart lider av svår depression som...
Svar
12
· Visningar
1 848
Senast: Lipperta
·
Äldre Har en vän som kommer på besök i sommar som aldrig varit i Sverige/Europa förut. Men vad visar man av Sverige? Vi ska spendera några...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: ameo
·
Äldre Igår red jag på en helt ny väg i jakten på en ny runda. Vägen skulle enligt kartan sluta i skogen, men en bit innan den skulle ta slut... 2
Svar
27
· Visningar
2 614
Äldre Kan ett tekniskt fel vara så tillfälligt ;) https://twitter.com/daccraft/status/867713813977735169
Svar
8
· Visningar
839
Kropp & Själ Tycker mig vid flera tillfällen ha sett personer med AS/autism här som nämnt att de valt att INTE använda sig av kommunens boendestöd... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 029
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka