Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag hörde/läste någonstans (obs ej fakta), att man med åren kan få stenlunga om man hela livet sysslar med hästar. Försökte googla, men... 2
Svar
30
· Visningar
4 443
Senast: Idas
·
Kropp & Själ Det här med journaler. Om man byter sjukvårdsområde på grund av flytt så vill ju vårdcentralen att man själv begär ut sin journal från...
Svar
6
· Visningar
635
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Idag efter att jag fick en ganska lång massagebehandling, va jag vansinnigt yr och va tvungen att ligga kvar en bra stund. Samt blev...
Svar
5
· Visningar
3 482
Senast: Alos
·
Kropp & Själ Igår märkte jag att jag har en böld/bula/knöl på utsidan av en tand i överkäken. Alltså på tandköttet. Den är dr idag också. Inte öm...
Svar
12
· Visningar
23 504
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Har under flera år känt att jag alltmer söker en tro. Jag är inte konfirmerad, påbörjade utbildningen men kunde inte ta till mig tron... 5 6 7
Svar
128
· Visningar
6 749
Senast: Mabuse
·
Äldre Hur gör man bäst? Kan man hitta någon som betalar några kronor för att ta bilen och frakta bort den, alternativt kan man i alla fall gå...
Svar
12
· Visningar
605
Senast: Miran
·
Äldre Äsh jag hittade det själv. Blir för dyrt;( 253 kr/litern. Jag får nöja mig med en liter.
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Ramona
·
Tjatter Otroligt viktig tråd! :p Jag känner ofta att jag stöter på användarnamn här som jag är osäker på hur de egentligen bör uttalas. Så nu... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
11 812
Senast: Skjøldur
·
Skola & Jobb Att klara av det stora steget från att andra har allt ansvar till att ta ansvar för sig själv på egen hand är en stor omställning i... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
8 772
Senast: kryddelydd
·
IT & mobiler Vi tittar nästan aldrig på tv. Om man säger upp nuvarande tv leverantör utan artiklarna en ny, har man ändå svt? Det enda vi tittar på...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: Keb71
·
Äldre Håller på och flyttar in i en lägenhet (fristående) på en lantbruksfastighet. När kontraktet skrevs i somras så sades det att avloppet... 11 12 13
Svar
240
· Visningar
30 008
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Idag lyckades nån av katterna vrida på en platta på spisen och där låg en plastpärm. Tack vare att grannen ringde mig, så löste det sig...
Svar
8
· Visningar
711
Senast: MissFideli
·
Hemmet Varför har så många hus norr om typ Örebro plåttak i stället för tegelpannor? O_o
Svar
5
· Visningar
2 162
Senast: Korven
·
Tjatter Ingen jätteseriös tråd och jag hoppas att jag inte förolämpar någon om jag uttrycker mig "fel". Det här är lite funderingar jag får när... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 944
Relationer Ja... är det något som ni firar? Jag har aldrig brytt mig om dagen och märker av den mest pga gelehjärtan som ställs fram vid kassorna... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
6 388
Senast: clusia
·
Skola & Jobb Hjälp! Jag ska vikariera på dagis imorgon och fick ingen information om vad hag ska äta. Jag är rädd för att jag måste äta barnens mat... 2 3
Svar
43
· Visningar
7 122
Skola & Jobb Jag arbetar inom kommunal verksamhet - trivs med mitt jobb och har för första gången en riktigt bra chef. Den bästa jag någonsin jobbat...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: lizzie
·
Tjatter Min uppfattning om vad som är rätt är klar men jag har märkt att den inte gäller bland alla. Därför undrar jag om vi tillsammans kan...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: lil-sis
·
Äldre Efter att ha varit iväg och använt en del publika toaletter (alltså sådana som finns på ex flygplatser, inte att det finns ett fönster... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 906
Senast: Niyama
·
Äldre Jag vill titta på Criminal mindes s 11 och 12 och The Walking Dead s 7(?). Viaplay och Netflix har dem inte. HBO har inte de senaste...
Svar
3
· Visningar
409
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur