Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag är säkert inte den enda som varit på husvisning och himlat med ögonen när folk haft ett rum i lila, ett i blått och ett i orange...
Svar
10
· Visningar
3 950
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Jag bor i en by där det är extremt svårt att få fastjobb året runt, ett välbetalt näst intill omöjligt utan en himla massa utbildningar...
Svar
10
· Visningar
1 147
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Finns det något sätt att kolla på en hälsocentral om man har en förkylning i kroppen? Anledningen att jag frågar är att jag har...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: kryddelydd
·
Äldre Kom precis hem. Åkte via Willys på hemväg från jobbet. Där såg jag något jag aldrig sett tidigare i vår landsdel och absolut inte... 17 18 19
Svar
377
· Visningar
19 060
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Ska hålla i en kurs och funderar på av praktiska skäl låta lunch ingå. Frågan är vad lagar man lätt och billigt till lunch åt 20 personer? 2
Svar
23
· Visningar
1 629
Senast: Nebraska
·
Skola & Jobb Mitt jobb har senaste månaderna haft en varierande arbetsbelastning. Vissa veckor är det fullt upp utan att vara alltför stressigt (med... 2
Svar
38
· Visningar
3 273
Senast: skerper
·
Kropp & Själ Nu är jag så trött på att vara trött hela tiden. När det sker så är det efter lunch, och håller i sig några timmar. Det är ingen... 2
Svar
25
· Visningar
1 464
Kropp & Själ Min mamma hade prematur menopaus och förlorade mensen redan som 39-åring. Jag är 36 år nu och har det senaste året använt en app för att...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Centaur
·
Hemmet Tanken är att sätta in någon slags mer effektiv uppvärmning i vårt nya hus nu i vår/sommar. Det finns inget vattenburet system tyvärr...
Svar
8
· Visningar
892
Senast: Oktiv
·
Kropp & Själ Jag stör mig på personer som sitter på bussen, tåget eller båten och pratar i mobiltelefon. Det är en sak att ringa viktiga samtal, men... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 928
Fritid Vi måste byta värmepump och har fått offerter. För en ny frånluftspump, större och anpassad för husets storlek, skulle kosta 87.000 kr...
Svar
18
· Visningar
1 338
Senast: Brandgul
·
Kropp & Själ Ni som röker eller har rökt tidigare. Hur har era tankar gått när ni börjat röka? Vad fick er att prova och att fortsätta? Finns det... 2
Svar
35
· Visningar
2 099
Senast: Miran
·
Relationer Min man har alltid varit förtjust i sin whisky, men det är först för ett par veckor sedan jag reagerade på hur mycket han faktiskt... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
9 561
A
Kropp & Själ Jag gillar skor med bred läst och låg klack och danska Duckfeet har ju det :) Men hur är kvaliteten, är de tunna och sladdriga eller...
Svar
0
· Visningar
601
Senast: Anders
·
Kropp & Själ Jag har jobbat 2-skift nu i 2,5 år och fortfarande inte lyckats anpassa mig till de olika dygnsrytmerna. Har stora problem med att få...
Svar
13
· Visningar
577
Senast: Trott
·
Äldre Ska släpa med sambon på en bit mat i gbg, efter bröllopsmässan i helgen. Så langa era bästa restaurangtips är ni snälla :D 2 3
Svar
40
· Visningar
1 792
Senast: YaHilweh
·
Äldre Vi har blivit bjudna på bröllop i september, klädkod Kavaj. Söker tips på en fin klänning till mig, har storlek 44 med stor del som är...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: lilstar
·
IT & mobiler Jag har ett supergammalt bokföringsprogram på en dator som jag blir lika överraskad över varje gång den faktiskt startar... Det går inte...
Svar
0
· Visningar
532
Senast: Madick
·
Hemmet Städtips önskas! Finns det något riktigt bra medel som man kan ha på diskbänken och i hoarna som inte resulterar i en "immig" och dassig...
Svar
16
· Visningar
18 005
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Hur pålitliga är blodtrycksmaskiner för hemmabruk? Jag fick en Omron intelli sense, lite äldre modell, av pappa igår och funderar på hur... 2
Svar
33
· Visningar
2 308
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka