Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan
Skola & Jobb
Jag bor i en by där det är extremt svårt att få fastjobb året runt, ett välbetalt näst intill omöjligt utan en himla massa utbildningar...
Skola & Jobb
Ska hålla i en kurs och funderar på av praktiska skäl låta lunch ingå. Frågan är vad lagar man lätt och billigt till lunch åt 20 personer?
Skola & Jobb
Mitt jobb har senaste månaderna haft en varierande arbetsbelastning.
Vissa veckor är det fullt upp utan att vara alltför stressigt (med...
Kropp & Själ
Min mamma hade prematur menopaus och förlorade mensen redan som 39-åring. Jag är 36 år nu och har det senaste året använt en app för att...
Kropp & Själ
Jag stör mig på personer som sitter på bussen, tåget eller båten och pratar i mobiltelefon. Det är en sak att ringa viktiga samtal, men...
IT & mobiler
Jag har ett supergammalt bokföringsprogram på en dator som jag blir lika överraskad över varje gång den faktiskt startar... Det går inte...
Kropp & Själ
Hur pålitliga är blodtrycksmaskiner för hemmabruk? Jag fick en Omron intelli sense, lite äldre modell, av pappa igår och funderar på hur...
Kropp & Själ Jag förstår vad du menar och säkerligen kan jag tänka mig att köttätare (hellre?) provar vegetariskt från en tillverkare de redan känner...
Trädgård & Växter Klippte lite i fikonet. Grenarna var gröna och fina längre in mot stammen. Förhoppningvis är det lite liv i den!
Borde jag ställa den...