Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Relationer Ett hus inköpt gemensamt för 2 miljoner, nu värderat till 3 en vinst alltså på 1 miljon som båda parter är överens om. En av parterna...
Svar
18
· Visningar
1 714
Senast: MiaMia
·
Relationer Som rubriken lyder, jag är nyinflyttad till Stockholm för att göra min masterutbildning. Jag flyttade in till min pojkvän som kommer... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 662
Äldre Jag råkade tappa min telefon i handfatet fullt med vatten igår kväll. :banghead: Stängde av den och blåste med hårtork med kalluft en... 2
Svar
30
· Visningar
1 909
Senast: Raderad medlem 6459
·
Hemmet För tredje kvällen i rad har jag gigantiska getingar i köket som svärmar kring lysrörslampan i taket, förstår inte hur dom kommer in... 2
Svar
23
· Visningar
3 734
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Jag sitter och kollar lite efter jobb, sådana som redan är "på rätt inriktning" eller hur det nu ska sägas. Men om jag vill göra något...
Svar
8
· Visningar
909
Fritid Nu behöver jag göra mig av med min bil och köpa en annan. Jag kommer inte undan längre. Frågan är bara vad jag ska byta till. Dragkula... 6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 468
Trädgård & Växter Jag har sått vintersallat. Ska pilla ner lite palsternacka också när jag har tagit bort ärtplantorna. Vad mer kan sås på hösten?
Svar
2
· Visningar
361
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Bor tillfälligt i en etta på 35 kvm och har bott i hus. Får fullständig panik ! Hur sjutton gör man ? Lämnar jag tre klädesplagg och en...
Svar
15
· Visningar
1 391
Senast: gul_zebra
·
Relationer Som rubriken lyder. Varit ihop med min gubbe i snart ett år, han är verkligen helt underbar på alla sätt och vis. Det som inte funkar i... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
20 377
Senast: tott
·
Äldre Gah, jag har bjudit några vänner på födelsedagsmiddag men de kan bara äta LCHF. Vad är lättlagat och inte snordyrt? Vi är fem pers. Kan... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 795
Senast: Raderad medlem 6459
·
Relationer Hur i hela friden ska hon reda ut denna otroliga soppa som hon har hamnat i. Man tror ju att allt är påhittat för det finns väl inte på...
Svar
16
· Visningar
1 594
Äldre skall bjuda på kaka på jobbet när jag går på mammaledigt. Och nu står de stilla i mitt huvud. Skall vara nått lättlagat. Men nu har en...
Svar
15
· Visningar
1 019
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag är groteskt sugen på något jag inte ätit innan - tacogratäng. Eftersom jag svävar i total okunskap om vad som fungerar ihop, litar...
Svar
13
· Visningar
2 934
Äldre Ja, precis, vem brukar betala eventuella brudtärnors klänningar vid ett bröllop? Jag trodde brudparet gjorde det, men är det vanligare...
Svar
15
· Visningar
8 119
Senast: WBanna
·
Skola & Jobb Luddig rubrik, jag vet, och jag ber om ursäkt! Jag läste en tråd (på ungdom tror jag) om första jobbet efter gymnasiet. Tips haglade in... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 459
Senast: Blueberry
·
Kropp & Själ Hur resonerar ni när det är dags att välja gym att bli medlem på? Vad är mest avgörande? Platsen gymmet ligger på? Vad för... 2
Svar
28
· Visningar
1 366
Senast: Retro
·
Kropp & Själ Eftersom det blev lite många tomatplantor här och de dessutom är väldigt fruktsamma av sig börjar jag skönja ett tomatöverskott. Hur...
Svar
19
· Visningar
1 618
Senast: Hyacinth
·
Relationer Jo ja tackar ja, sa Jimmie o SD :bow:. Först var det Ebba som hade vikt ner sig och då undrade jag vilken partiledare som stod härnest...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: Gammeln
·
Kropp & Själ Jag har i flera år ersatt gul- och rödlök mot vitlök och purjo då min mage inte gillar de gul-röda varianterna. Nu har jag även börjat...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: voltis
·
Tjatter Mitt COOP har börjat med julmust och hade häromdan specialpris på semlor. Hur långt har ni kommit i hetsen? 2 3
Svar
52
· Visningar
2 893
Senast: Ariane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka