Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar när går en lärling över till proffs? vad är "kriterierna"? antal vinster? ritter? hur länge man har varit lärling?
Svar
6
· Visningar
1 172
Senast: Jezzy_flyer
·
S
Körning Satt o funderade idag på hur ni som kör tyngre lass broddar era hästar... jag har just nu ridskor o ridbrodd 4 st/hov men är inte helt...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: NIRSGÅRD
·
H
Hoppning Skulle vilja ha hjälp med övningar där jag får min häst att bära sig bättre i galoppen. Han är ganska ung och orutinerad men börjar ändå...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: Panikie
·
S
  • Låst
Hoppning Hejsan. Jag är 17 år och fyller 18 iår och gör mitt sista år på ponny. Och jag undrar om man MÅSTE ha säkerhetsväst på sig? :S...
Svar
11
· Visningar
1 070
Senast: LenaH
·
Islandshäst Hej! Om man har en häst som behöver äta dubbelt så mycket hö som de andra hästarna i hagen, hur löser man det då? Min lille kille...
Svar
13
· Visningar
1 386
Senast: Yoshi
·
A
Körning Är man dum i huvudet om man köper en tidaholmsrockard (nästan ny) om man är nybörjare på körning. Har önskat mig en riktigt bra och...
Svar
15
· Visningar
1 230
Senast: Underbar
·
Trav Hur bra är de? Jag har alltid haft läderutrustning men funderar halvt om halvt på att köpa ett syntet-huvudlag. Så fram med...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: Johlin
·
M
Islandshäst Jag kom just och tänka på dessa speciella islandshäst bett som finns. Ni vet dom som är fram tagna för islandhästar... Kan ni... 2
Svar
35
· Visningar
3 764
Senast: Draumsyn
·
Islandshäst Ja nu tänker jag framåt, siktar som sagt på att lämna henne på träning 2009.:idea: *Hur många månader ca brukar man ha hästen på... 2
Svar
20
· Visningar
1 902
Senast: Hjartagna
·
G
Islandshäst Ja, hur ofta duschar ni hästarna nu på sommaren? Svalkar ni av dom ibland? Eller använder ni schampoo och grejer? Vilket schampoo... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 931
Senast: Draumsyn
·
P
Hoppning Hej. Jag vill ha alla tips jag kan få på bett som ni tycker är bra som ska annvändas på en 4-5 årig hopphäst. Hästen är känslig men... 2
Svar
26
· Visningar
2 725
Senast: Panikie
·
Körning Har en liten mini på tillväxt. Hon är snart 2 år närmare bestämt. Vid vilken ålder kan jag börja köra in henne? Tack för att ni...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Goat lover
·
F
Körning Har ett par gamla träskacklar. De sitter ihop "där bak" med en "bräda" som har en kort kätting. Denna bräda är ledad, dvs skacklarna kan... 2
Svar
26
· Visningar
3 282
Senast: fossig
·
B
Tävling Hej har en liten fråga här. Om jag riger för Göteborgs och bohusläns ridsport förbund. får jag tävla regional eller lokal tävling...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: break_a_leg
·
Övr. Grenar Nye killens stam är ju rätt mkt grekiskan för mig, förutom när Northern Dancer dyker upp där längre bak så säger mig den ingenting...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Melynda
·
C
  • Låst
Islandshäst Hejsan! Har köpt nya stigläder och nytt träns:d Hur gör ni med dessa för att få dem mjuka och fina? Hörde nåt om såpa och...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Boj
·
F
Islandshäst Jag skulle vlija veta hur man kan ha islandshästar på vintern. År de ok ute året runt med ordentligt utestall.? Om man rider hästen... 2
Svar
39
· Visningar
5 533
Senast: Bragur82
·
Western Hur skulle ni bedömma dessa bilder- lättar sadeln baktill för att den i nuläget är för bred framtill, eller är det helt enkelt fel... 2 3
Svar
40
· Visningar
9 739
Senast: Egonson
·
Körning Jag har en häst född -05 som jag har tänkt köra in. Hon har haft sele på sig fyra gånger utan att reagera. Jag har börjat tömköra henne...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Fia-Lina
·
N
  • Låst
Hoppning ja undrar vart någonstans som man kan hitta en bra hopp ponny :confused:, ja har provridit bra ponnyer, men d har inte klickat :( ...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka